PHP Forum
topic overzicht |
nieuw topic |
topic zoekenaantal cases in database tellen |
Door
 SCO beginner85 posts | aantal cases in database.. op 20.07.2005 21:29  Hoi allemaal,
Ik wil een dmv een PHP script weergeven hoeveel cases er in de database zitten.. Hiervoor het volgende script, hij geeft alleen een foutmelding weer. Wat doe ik fout? NB connectie met database is ok..
|
|
Door
 PHPhulp expert2.432 posts | De volgende links passen bij dit bericht (gesponserde koppelingen):
|
|
Door
 roland master441 posts | Re: aantal cases in database.. op 20.07.2005 21:36  $sql ="SELECT * FROM vlinders WHERE familie LIKE 'drepanidae' ";
Dit is proberen? |
|
Door
 Jelmer dubito8014 posts | Re: aantal cases in database.. op 20.07.2005 21:37  Het zou heel erg helpen als je ook de fout gaf. Meestal (lees: altijd) geven die nuttige informatie.
probeer oor eens: $res = mysql_query( $sql ) or die(mysql_error()); voor nog meer (nuttige) errors!
PS: mysql_connect moet je volgens mij altijd aan een variable (en dan handle) toewijzen -> $SQLhandle = mysql_connect("..","..",".."); |
|
Door
 Christophe newbie13 posts | Re: aantal cases in database.. op 20.07.2005 22:50
(bericht gewijzigd op 20.07.2005 22:50)  Het resultaat van mysql_connect hoef je eigenlijk niet aan een variabele toe te wijzen. Je hebt dit enkel nodig als je met meerdere connecties werkt.
mvg |
|
Door
 Bas Kreleger No WAY!4336 posts | Re: aantal cases in database.. op 20.07.2005 23:44  je kunt het ook zo doen:
1 2 3 4 5 6 7
|
<? $sql = "SELECT COUNT(id) FROM vlinders WHERE familie LIKE 'drepanidae'"; $res = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); $aantal = mysql_result($res, 0);
echo "aantal: " . $aantal; ?>
|
|
|
Door
 SCO beginner85 posts | Re: aantal cases in database.. op 21.07.2005 02:22  Ik kreeg de warning dat de regel $res = mysql_query( $sql ); een fout bevatte..
Ik heb het scriptje van Bassie gebruikt, en nu doet ie het wel!! :D Heel erg bedankt, super dat ie het nu doet!
Groetjes, SCO |
|
Wegens spam is het noodzakelijk om je te registreren op PHPhulp.
nieuw bericht