Aantal bezoekers omzetten in PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jordy Philippaerts

Jordy Philippaerts

04/08/2015 06:35:14
Quote Anchor link
Heey,

Weet iemand toevallig een script die het aantal bezoekers die op dat moment online zijn op mijn site>?
Dus als er op dat moment 5 mensen op de index aan het kijken zijn, dat zij ook zien hoeveel er dan op dat moment aan het kijken zijn op de site.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 21:40:01
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2015 09:03:03
Quote Anchor link
Ja, dat kan met een INSERT en UPDATE-query waarbij je kijkt naar het IP-adres van de bezoeker, of een sessieID.

Wel met een kanttekening:

Omdat je met PHP niet kan zien of een gebruiker de site in zijn browser/tabblad gesloten zal hebben, zal je sowieso wel met een timeout moeten werken en kijken of de gebruiker na 3 a 5 minuten geen hits op je site heeft gehad.
Gewijzigd op 04/08/2015 09:11:46 door - Ariën -
 
Jordy Philippaerts

Jordy Philippaerts

04/08/2015 09:20:05
Quote Anchor link
Dus eigenlijk met sql in localhost/phpmyadmin?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2015 09:22:21
Quote Anchor link
Als je het zo wilt uitdrukken: Ja ;-)
Maar het gaat om een database in MySQL waarin je het opslaat.
Gewijzigd op 04/08/2015 09:22:44 door - Ariën -
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

04/08/2015 09:35:03
Quote Anchor link
Het kan eventueel ook zonder database door het aantal sessies te tellen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2015 09:43:32
Quote Anchor link
Op een shared-hosting zal dat idee naar verwachting niet lukken, Ward. Tenzij de user een cronjob als 'root' kan draaien, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

04/08/2015 10:43:24
Quote Anchor link
Als je op shared hosting zit is het sowieso wel een snugger idee om je session_save_path aan te passen naar een eigen persoonlijke directory buiten je webroot. Ik kon op een shared hosting account waar ik zit serieus sessies van andere sites uitlezen (en zij die van mij, al zat er in mijn sessies niet zoveel nuttige informatie).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2015 10:58:52
Quote Anchor link
Dat klinkt als onkunde van de webhoster, maar voor de veiligheid kan het zeker geen kwaad.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

04/08/2015 11:08:26
Quote Anchor link
Ik kreeg een of ander vaag verhaal dat het technisch niet anders opgelost kon worden met hun huidige hard- en software. Neemt niet weg dat je zelf het e.e.a. kan controleren en kan regelen om de veiligheid van je eigen webstek te waarborgen. Zo hebben hosters ook nog geregeld register_globals (!) of magic_quotes_gpc aan staan.

Je kunt beter een checklist achter de hand hebben voor dit soort zaken, in plaats van er vanuit gaan dat het wel goed zit.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2015 11:10:54
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 04/08/2015 11:08:26:
Ik kreeg een of ander vaag verhaal dat het technisch niet anders opgelost kon worden met hun huidige hard- en software.

Voor mij zou dit betekenen: "Get out of it!", en een andere partij zoeken. Als je gebruikers juist niet-standaard oplossingen moet laten doorvoeren om hun site veilig te maken, dan klopt er iets niet.
 
DavY -

DavY -

04/08/2015 11:16:41
Quote Anchor link
@Ward,

Heb je deze stuk van je eigen link wel gelezen: http://stackoverflow.com/a/679785 ?

Ik zou dus ook via database doen, zoals Aar dus al voorstelde.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.