Aanvullen overzicht
Ik heb een query om totalen per maand te selecteren, wanneer een bepaalde maand geen items bevat, wordt deze maand niet bij de output gevoegd. Is er een nette manier om dit op te lossen?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
$sql = "SELECT COUNT(1) AS view, MONTHNAME(boekingsdatum) AS per
FROM boeking
WHERE boekingsdatum>= '".$strStartJaar."-".$strStartMaand."-01' AND boekingsdatum<= '".$strEindJaar."-".$strEindMaand."-31' GROUP BY MONTH(boekingsdatum) ORDER BY MONTH(boekingsdatum) ASC";
?>
$sql = "SELECT COUNT(1) AS view, MONTHNAME(boekingsdatum) AS per
FROM boeking
WHERE boekingsdatum>= '".$strStartJaar."-".$strStartMaand."-01' AND boekingsdatum<= '".$strEindJaar."-".$strEindMaand."-31' GROUP BY MONTH(boekingsdatum) ORDER BY MONTH(boekingsdatum) ASC";
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Storeman storeman
Gesponsorde koppelingen:
kijk eens naar CASE en WHEN binnen SQL misschien?
Verder vraag ik me alleen af waarom Datums vanuit php komen...
Verder vraag ik me alleen af waarom Datums vanuit php komen...
Zie de functie generate_series(), daar is dat eenvoudig mee te maken.
Heb je wel PostgreSQL nodig, anders gaat dat niet. In MySQL kun je dit vergeten, dan zul je het in je weergave moeten oplossen, dus in PHP. Een CASE gaat je hierbij niet helpen, die werkt op recordniveau.
Heb je wel PostgreSQL nodig, anders gaat dat niet. In MySQL kun je dit vergeten, dan zul je het in je weergave moeten oplossen, dus in PHP. Een CASE gaat je hierbij niet helpen, die werkt op recordniveau.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
@Lode: Wat bedoel je met die datums vanuit php? Dit is een userinput voor genereren van overzichten voor bepaalde periodes
@pgFrank: Ik was er al bang voor. Dan maar hardcoded...
@pgFrank: Ik was er al bang voor. Dan maar hardcoded...