adLDAP opvragen group
Ik probeer via adLDAP de groep op te vragen van een gebruiker.
Dit had ik al geprobeerd:
Dit werk helaas niet want dan krijg ik
Ik moet dus Beheer krijgen als uitkomst maar ik krijg veels te veel informatie.
Iemand enig idee hoe ik alleen de groep kan opvragen waar de user in zit?
Alvast bedankt!
Dit had ik al geprobeerd:
Dit werk helaas niet want dan krijg ik
Code (php)
1
Array ( [count] => 1 [0] => Array ( [displayname] => Array ( [count] => 1 [0] => ***** ) [0] => displayname [memberof] => Array ( [count] => 4 [0] => CN=CallBeheer,OU=Groepen,DC=****,DC=**** [1] => CN=Beheer,OU=Groepen,DC=****,DC=*** [2] => CN=Accountoperators,CN=Builtin,DC=****,DC=*** [3] => CN=Domeingebruikers,CN=Users,DC=*****,DC=***** ) [1] => memberof [primarygroupid] => Array ( [count] => 1 [0] => 513 ) [2] => primarygroupid [objectsid] => Array ( [count] => 1 [0] => ��������Tá1P-úÁùSå€À�� ) [3] => objectsid [samaccountname] => Array ( [count] => 1 [0] => ***** ) [4] => samaccountname [count] => 5 [dn] => CN=****,OU=Beheer,DC=****,DC=***** )
Ik moet dus Beheer krijgen als uitkomst maar ik krijg veels te veel informatie.
Iemand enig idee hoe ik alleen de groep kan opvragen waar de user in zit?
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 25/05/2010 15:56:59 door PHP hulp
Gesponsorde koppelingen:
Probeer eens:
$username[getal1][getal2]
Welke getallen je precies in moet voeren weet ik zo niet, maar getal1 geeft aan hoe de info getoond moet worden en getal2 welke gebruiker. Ik kan niet helemaal wijs worden uit je output. Eventueel kun je proberen met een getal3 (zelfde manier ;) )
Suc6!
$username[getal1][getal2]
Welke getallen je precies in moet voeren weet ik zo niet, maar getal1 geeft aan hoe de info getoond moet worden en getal2 welke gebruiker. Ik kan niet helemaal wijs worden uit je output. Eventueel kun je proberen met een getal3 (zelfde manier ;) )
Suc6!
Heb jij toevallig een idee hoe ik alle user in dropdownbox krijg?
d.m.v. een Foreach loop. Je moet dan alleen wel even de structuur van je array iets logischer maken de users staan nu in de zelfde array het count variabel als je zorgt dat die gescheiden zijn gaat dat zeker lukken.
Ik heb nu dit
Maar nu krijg ik in de dropdownbox de eerste lettere van de eerste medewerker en de tweede letter van de tweede medewerker en de 3e letter van de 3e medewerker.
Dus nu staat er in de dropdownbox
m
i
u
En meer niet! Ziet iemand het probleem?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Maar nu krijg ik in de dropdownbox de eerste lettere van de eerste medewerker en de tweede letter van de tweede medewerker en de 3e letter van de 3e medewerker.
Dus nu staat er in de dropdownbox
m
i
u
En meer niet! Ziet iemand het probleem?
Hmm Gooi je array eens in een een var_dump().
Code (php)
Gewijzigd op 26/05/2010 15:29:24 door Andreas Warnaar
Andreas, dan kun je beter dit doen hoor ;-)
@chris
Kan inderdaad.
Maar ik ben lui.
Op mijn manier kijk ik gewoon in de broncode. Dan staat het er ook netjes onder elkaar. Kan dan ook gewoon op F5 drukken om de pagina te vernieuwen.
Kan inderdaad.
Maar ik ben lui.
Op mijn manier kijk ik gewoon in de broncode. Dan staat het er ook netjes onder elkaar. Kan dan ook gewoon op F5 drukken om de pagina te vernieuwen.
Array
(
[0] => mps
[1] => KipM
[2] => TuukM
Dit komt eruit(ik heb een deel weg gelaten anders werd teveel
(
[0] => mps
[1] => KipM
[2] => TuukM
Dit komt eruit(ik heb een deel weg gelaten anders werd teveel
ik kijk nu pas naar je bericht, en zie ook wat je fout doet.
Code (php)