adres opslaan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2014 16:24:16
Quote Anchor link
Ola,

Ik zit me iets af te vragen. Als ik "vroeger" een adres moest opslaan in de database, dan deed ik dat bij de gebruiker zelf:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
1  piet  pietersen  grotestraat   1  9999aa amsterdam
2  jan   jansen     stationstraat 10 1111bb zwolle

* De namen en adressen zijn fictief.

Nu vraag ik me af. Als je geen gebruik maakt van een externe adressen-service, hoe sla je dan eigenlijk adressen op?

Maak je een losse tabel voor de adressen? En sla je dan per rij een compleet adres op? Of ga je ook een tabel met straat/plaatsnamen maken en maak je daar referenties naar? Wat is een gebruikelijke manier?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 07:37:24
 
Ries art

Ries art

22/04/2014 16:41:37
Quote Anchor link
Namen en adressen in een aparte tabel. Je kunt je voorstellen dat er op 1 adres meerdere mensen wonen, met dezelfde achternaam of verschillende achternamen. Stel dat Piet Pietersen, Klaas Pietersen en Lucia Pietersen op de Grotestraat wonen en gaan verhuizen. In jou situatie zou je dan op 3 plekken het adres moeten wijzigen, wat fouten tot gevolg kan hebben. Met de adressen in een aparte tabel, hoef je alleen de verwijzende sleutel te wijzigen.

id voornaam achternaam adres
1 Piet Pietersen 1
2 Klaas Pietersen 1
3 Lucia Pietersen 1
4 Jan Jansen 2

id straatnaam huisnummer postcode woonplaats
1 Grotestraat 1 9999a Amsterdam
2 Stationstraat 10 1111b Zwolle
 

22/04/2014 16:42:12
Quote Anchor link
Je kunt als je wilt JSON gebruiken zoals dit:

{
"Piet":{
naam:"Piet Pietersen",
straat:"GroteStraat",
huisnummer:"1",
postcode:"9999aa",
stad:"amsterdam"
},
"Jan":{
naam:"Jan Jansen",
straat:"StationStraat",
huisnummer:"10",
postcode:"1111bb",
stad:"zwolle"
}}

En als je dat op een pagina wilt weergeven gebruik je dit script:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

$json
= json_decode(file_get_contents('URL_NAAR_JSON_BESTAND'));

foreach($json as $user)
{

    echo '<h3>' . $user->naam . '</h3><br>';
    echo $user->straat . '<br>';
    echo $user->huisnummer . '<br>';
    echo $user->postcode . '<br>';
    echo $user->stad . '<br><br><br>';
}

?>


Ik hoop dat dit je helpt! Een tip: die json zou ik opslaan met .json als exentie

Met Vriendelijke Groet:

Pascal Gerrist
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2014 16:50:39
Quote Anchor link
Pascal, dankjewel voor je reactie. Echter, ik ben meer benieuwd naar de oplossing zoals Ries Art die uitlegt. Dus hoe je het in de database opslaat.

@Ries

Ik snap jouw voorbeeld, maar hoe vergelijk je dan de adressen? Vergelijk je ze op postcode en huisnummer? Of ook op straatnaam? En wat doe je bijv. als persoon A en B op hetzelfde adres wonen, maar persoon A schrijft Dr. Kuiperstraat en persoon B schrijft Doctor Kuiperstraat?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/04/2014 16:57:58
Quote Anchor link
>> URL_NAAR_JSON_BESTAND […] Een tip: die json zou ik opslaan met .json als exentie

Nog een tip: sluit een goede aansprakelijkheidsverzekering af, liefst eentje die bij "grove nalatigheid" toch niet zo moeilijk doet.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

22/04/2014 16:59:39
Quote Anchor link
Als je dan toch wilt (over)normaliseren, dan sla je alleen de postcode, huisnummer en huisnummertoevoeging (voor Ozzie NOT NULL DEFAULT '') op in de gebruikerstabel.
Met daarbij dus een tabel met postcodes, straatnamen en plaatsnamen
 
Dos Moonen

Dos Moonen

22/04/2014 17:08:46
Quote Anchor link
Hoe vaak ga je het adres opvragen?

Hoe veel adressen kan iemand hebben?

Heb je altijd de straatnaam EN het huisnummer EN de postcode EN de plaatsnaam nodig?
Of wil je soms ook dingen per plaats weten? (Plaatsnaam in zijn eigen tabel stoppen kan dan correct zijn.)


Dit is alleen op een case-by-case basis correct te antwoorden. Ook de definitie van 'correct' hangt van de situatie af.
Misschien heb je ooit van Big Data gehoord. Een net genormaliseerde database is over het algemeen niet geschikt om snel het resultaat op een complexe vraag te beantwoorden.
Wat kan je dan doen? Telkens wanneer je nieuwe data uit je genormaliseerde database importeert de-normaliseer je het naar een structuur die meer geschikt is (star-schema bijvoorbeeld) om die specifieke vraag te beantwoorden.


"En wat doe je bijv. als persoon A en B op hetzelfde adres wonen, maar persoon A schrijft Dr. Kuiperstraat en persoon B schrijft Doctor Kuiperstraat?"
Dan laat je ze alleen huisnummer en postcode invullen. Vervolgens koop je een postcode database (bijvoorbeeld http://shop.postcode.nl/, of in het geval van webshops hebben ze een gratis API: https://api.postcode.nl/) en heb je gebruikers minimale en normaliseerbare data in laten voeren die je kunt gebruiker om uitgebreidere data te achterhalen.

Een belangrijk deel van programmeren is je requirements analyseren, verschillende aanpakken te bedenken, en vervolgens op basis van voor- en nadelen de meest optimale keuze te maken.
 
Ries art

Ries art

22/04/2014 17:11:33
Quote Anchor link
Hier een link naar wat informatie over het normaliseren van data voor databases; http://nl.wikipedia.org/wiki/Databasenormalisatie

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Maar voor je het weet heb je zelf een adressen service met een paar miljoen items gemaakt ;-).

Ik denk dat de controle en verwerking van de invoer van de gebruikers ook de sleutel is om het geheel werkbaar te maken en te houden.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2014 17:26:20
Quote Anchor link
@Ger:

>> Met daarbij dus een tabel met postcodes, straatnamen en plaatsnamen

Oké... maar dan ga je dus wel uit van een bestaande tabel met plaats/-straatnamen, in plaats van zelf laten invullen??

@Dos:

>> of in het geval van webshops hebben ze een gratis API: https://api.postcode.nl/) en heb je gebruikers minimale en normaliseerbare data in laten voeren die je kunt gebruiker om uitgebreidere data te achterhalen.

Ah oké. Daar zou ik me dan in moeten verdiepen. Zijn daar echt geen kosten aan verbonden? En sla je dan per user (in de usertabel) de postcode en het huisnummer op? En die geef je telkens door aan de api?

Laat ik m'n vraag nog wat uitbreiden. Stel je hebt een webshop. Is het dan überhaupt gebruikelijk om mensen zelf hun adres in te laten vullen? Of werk je altijd met een externe database en match je dan op de postcode en huisnummer van de gebruiker?

Mja... nu ik erover nadenk weet ik het antwoord eigenlijk al... hangt natuurlijk af van de situatie...
 
Ries art

Ries art

22/04/2014 17:38:55
Quote Anchor link
Met die api van postcode.nl wordt het nog spannend wanneer iemand met een adres in het buitenland in je webshop iets wil bestellen... Zelf heb ik eens een webshop gemaakt waarvan ik wist dat er geen duizenden gebruikers zouden zijn, maar wel internationaal. Daar heb ik alle naw gegevens gewoon in 1 tabel gezet.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/04/2014 17:47:07
Quote Anchor link
Voor een webshop is het snel een uitgemaakte zaak: sla adressen apart op.

Klanten willen vaak iets op andere adressen laten bezorgen: op het werk, bij familie, in het tweede huis...

Daarnaast verhuizen mensen nu eenmaal wel eens, maar wil je in je historische data kunnen terugvinden wanneer je wat waar geleverd hebt en aan welk adres de bijbehorende factuur geadresseerd was. Het een hangt samen met de wettelijke leveringsverplichting, het ander met de fiscale bewaarplicht.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2014 18:09:42
Quote Anchor link
@Ries:

>> Daar heb ik alle naw gegevens gewoon in 1 tabel gezet.

In de usertabel, of in een aparte tabel? Kun je eens een rij van zo'n tabel laten zien (mag met fictieve gegevens)?

@Ward:

>> Daarnaast verhuizen mensen nu eenmaal wel eens, maar wil je in je historische data kunnen terugvinden wanneer je wat waar geleverd hebt en aan welk adres de bijbehorende factuur geadresseerd was. Het een hangt samen met de wettelijke leveringsverplichting, het ander met de fiscale bewaarplicht.

Goed punt. Maar hoe sla jij die adressen dan op? In een losse tabel, maar sla je het complete adres op, of werk je met een externe database/api?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/04/2014 18:14:01
Quote Anchor link
Data die kritiek zijn voor je bedrijfsprocessen, sla je zelf op. Je wilt niet afhankelijk zijn van een externe API: die kan ineens "out of business" gaan of verdwijnen achter een "paywall".

Voor adressen zou ik dan inderdaad een aparte tabel gebruiken.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2014 18:16:03
Quote Anchor link
Kun jij eens laten zien hoe jij dat opslaat, hoe een rij in de tabel er uitziet (met fictieve gegevens)?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/04/2014 18:26:12
Quote Anchor link
Ik gebruik een datastructuur die is toegespitst op pakketpost via PostNL. Als je wilt weten hoe die in elkaar zit, kan ik je wel even een PB sturen.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

22/04/2014 18:30:49
Quote Anchor link
Wij zijn daar ook nieuwsgierig naar!!

Jij hebt mij weleens de (niet cynisch bedoelde) vraag gesteld: waar houdt normaliseren voor jou op?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/04/2014 18:37:13
Quote Anchor link
Hahaha, volgens mij kent Ger de beruchte productcodes van PostNL ook al...
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

22/04/2014 19:26:11
Quote Anchor link
Heeft PostNL een api?, daar lopen ze niet met te koop ...

Maar ik vraag me meer af hoe jij omgaat met het factuur adres.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

22/04/2014 19:41:37
Quote Anchor link
Factuuradres gaat inderdaad gedetailleerder dan bezorgadres. Vaak is het bezorgadres echter een samenvatting van het factuuradres, dus je kunt er een abstractie van maken: getFullName() ;-)

De achterliggende beslissingsregels ken je dan waarschijnlijk ook al. Om te kunnen leveren op rekening heb je meer data nodig dan om een pakket te bezorgen.

Of dat te normaliseren is? Nee, nauwelijks helaas.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

22/04/2014 19:48:53
Quote Anchor link
Tja normaliseren.
Uit:
Quote:
Why Normalization Failed to Become the
Ultimate Guide for Database Designers?

Quote:
“After all has been said and done, the main question could be: may we pronounce the divorce between normalization and
database designers ? Before answering the question, it is worth thinking at another one: have
they ever been married ? ”
Gewijzigd op 22/04/2014 19:50:00 door Ger van Steenderen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/04/2014 19:54:44
Quote Anchor link
>> Ik gebruik een datastructuur die is toegespitst op pakketpost via PostNL. Als je wilt weten hoe die in elkaar zit, kan ik je wel even een PB sturen.

Ja, laat maar komen... wat ik graag zou willen zien is dus hoe jij de gegevens opslaat van iemand die iets bestelt en zijn/haar adres(sen). Uiteraard mag je fictieve gegvens gebruiken.
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.