Versio

afbeelding viewer

Overzicht Reageren

Vincent hagen

Vincent hagen

05/12/2009 10:32:00
Quote Anchor link
Hallo,

ik zoek een javascript/css script. Mijn bedoeling is dat als ik op ene foto klik op me website dat hij dan iets groter wordt zeg maar. (eventuele nog dat de achtergrond vervaagt). Maar ik wil niet ene berg van een script hebben want dat is het enige wat ik vind als ik ga googlen. Ik wil het simpel door een onclick event willen handelen als dat mogelijk is.
waarom? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je website ongebruikt vriendelijk is en als je op een foto klikt en er komt een op met de volledige foto stat dat minder.. mooi dan wanneer hij door middel van javascript iets wordt uitvergroot op de zelfde pagina

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.
Alvast bedankt,
met vriendelijke groet,
Vincent

PHP hulp

PHP hulp

23/05/2012 20:31:29
Gesponsorde koppelingen:

Lauren Zonneveld

Lauren Zonneveld

05/12/2009 12:53:00
Quote Anchor link
Je kan dit zelf maken mbv. absolute positionering, z-index en css opacity, maar waarom zou je het wiel opnieuw gaan uitvinden, jquery, mootools en andere js libraries hebben hier kant en klare oplossingen voor. Daarnaast heb je Thickbox, Fancybox, Lightbox, bij al deze oplossingen blijft je code heel netjes. Je kan dus beter één van deze oplossingen implementeren ipv. zelf te gaan knutselen.

Vincent hagen

Vincent hagen

05/12/2009 13:47:00
Quote Anchor link
Is een van die scripts dan een bestandje wat ik kan include of via een .js file kan implanteren en via een onclick event of iets kan oproepen? Want ik heb het liefst mijn php script en da script gescheiden houden en zo kan ik het ook vaker gebruiken uiteraard zonder dat ik het hele script opnieuw moet kopiëren en alles.

En jah ik kan het zelf maken, maar zwelf ben ik niet goed met javascript en ik heb zo een script nog nooit gezien en daarom kan ik me niet echt een beeld bij vormen hoe dat eruit zou moeten zien. Want mijn voornaamste obstakel is hoe ik het maak dat hij de foto uitvergroot en over de pagina neerzet.

Als iemand me dat kan uitleggen kan ik het zelf maken of als een van die kant en klare oplossingen op te roepen zijn met ene onclick event of function dan is dat natuurlijk ook ene oplossing.

bedankt voor de snelle reactie nog,
Alvast bedankt,
Vincent

Lauren Zonneveld

Lauren Zonneveld

05/12/2009 15:09:00
Quote Anchor link
Hallo Vincent,

Je roept inderdaad 1 of meer javascripts aan. Op de websites van deze applicaties staan meer dan genoeg voorbeelden, en uitgebreidde documentatie. Het implementen is eenvoudig. Kijk bijvoorbeeld eens naar:

http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/

Zoals ik in de vorige post zei zijn er tal van alternatieven, die soortgelijk functioneren, aan jou de keuze.

Lauren

Vincent hagen

Vincent hagen

05/12/2009 15:14:00
Quote Anchor link
Okey bedankt dan ga ik dat eerst proberen.

bedankt,
Vincent

Overzicht Reageren

Get Adobe Flash player