AJAX blijft fouten geven.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »
Eddy E

Eddy E

12/10/2013 13:01:10
Quote Anchor link
Ik heb deze code staan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<script>
$(".ja_knop").click(function() {
    $(".nee_knop").removeClass("nee_knop").addClass("weg").html("Tot ziens!");
    var request = $.ajax({url: "feedback.php", type: "POST", data: { t : "<?php echo $p['title']; ?>", w : "1" }});
    request.done(function( msg ) { $("#rechterbovenhoek i").html("Opgeslagen!");});
    request.fail(function( jqXHR, textStatus ) {  alert( "Request failed: " + textStatus);});
});
</script>

jQuery is geladen (1.8.3) en alle werkt goed, behalve dat ik steeds de alert "Request failed: error" krijg.
Het bestand feedback.php staat in dezelfde map (de root) als de html-pagina waarop deze code staat.
Die pagina werkt ook gewoon en geeft óf KLAAR óf FOUT terug. Maar ik krijg er niets van terug.

Ik heb al ../feedback.php en ./feedback.php en /feedback.php geprobeerd, maar zonder succes.
Als ik in feedback.php een sleep(5) zet, duurt het wel 5 seconden voordat ik van Javascript de alert krijg.... dus het bestand wordt daadwerkelijk gevonden/geopend en op gewacht.

Dit is feedback.php:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
header("HTTP/1.1 200 OK");
if (isset($_POST['w'], $_POST['t'])) {
    include ("includes/mysqli.php");
    $t = escape($_POST['t']);
    $w = intval($_POST['w']);
    $query = "
        INSERT INTO feedback
            (
            pagina,
            datumtijd,
            waardering
            )
        VALUES
            (
            '"
. $t . "',
            NOW(),
            '"
. $w . "'
            )"
;

sql($query);
    echo 'Klaar!';
}
else {
    echo 'Fout';
}

?>
Gewijzigd op 12/10/2013 13:27:44 door Eddy E

PHP hulp

PHP hulp

11/07/2025 23:52:22

Erwin H

Erwin H

12/10/2013 13:17:06
Quote Anchor link
Roep de php ajax pagina eens direct in de browser aan (en vervang dan even de post gegevens in het script met hardcoded waardes). Wat zie je dan als output?

Eddy E

Eddy E

12/10/2013 14:45:26
Quote Anchor link
Dan krijg ik gewoon "Klaar" en wordt de rij toegevoegd aan de database.
Dat heb ik uiteraard eerst volledig getest.
Zie www.zunflappie.nl/feedback.php

Quote:
Die pagina werkt ook gewoon en geeft óf KLAAR óf FOUT terug. Maar ik krijg er niets van terug.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/10/2013 16:45:25
Quote Anchor link
Wat gebeurt er als je de header weglaat? De juiste header wordt vanzelf meegestuurd.

Donny Wie weet

Donny Wie weet

12/10/2013 16:47:39
Quote Anchor link
Gaat het over dat stukje "heeft u gevonden wat u zocht?" dat omhoog komt rechts in de bovenhoek?

Eddy E

Eddy E

12/10/2013 17:20:19
Quote Anchor link
Jep, helemaal.
Alles doet precies wat het moet doen, behalve dat er niets wordt opgeslagen (en dat alles dus geen nut heeft) :P

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/10/2013 19:13:56
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 12/10/2013 16:45:25:
Wat gebeurt er als je de header weglaat? De juiste header wordt vanzelf meegestuurd.

Heb je daar al naar gekeken?

Erwin H

Erwin H

12/10/2013 19:28:31
Quote Anchor link
Even voor mijn duidelijkheid (misschien ben ik een beetje traag vandaag), wat is nu het probleem precies?
Want als ik naar je pagina ga en op de 'JA' of 'NEE' knop klik dan zie ik dat de ajax call gewoon wordt uigevoerd, dat het resultaat dat terug komt correct is en dat er iets op de pagina gebeurt. Dus het probleem zit aan de server kant?

Alex Mester

Alex Mester

12/10/2013 19:44:14
Quote Anchor link
Ik zie geen fout afhandeling voor de MySQLi?

Lees dit eens door: http://wouterj.github.io/sql-boilerplate/
Gewijzigd op 12/10/2013 19:44:55 door Alex Mester

Eddy E

Eddy E

13/10/2013 11:53:52
Quote Anchor link
@Alex Mester: Nee, er komt geen resultaat terug. Wat ik ook invoer en/of echo, hij blijft "Error" geven. Niet iets als "Fout" of "Klaar". Ik heb nu foutafhandeling toegevoegd, maar dat maakt geen bal uit.
De query is goed en werkt.

@Ger: header() weggehaald, geen effect.

@Erwin: ik zie helemaal geen resultaat terug komen. Ik zie alleen maar "Error", dus het stuk van jQuery van .fail().
De server-kant zit goed. Ik heb nu (tijdelijk) even $_POST['w'] en $_POST['t'] bovenaan ingevuld en het werkt direct wel goed (de PHP-pagina dus). Zelfs dan krijg ik via de AJAX een 'error' terug.

Inmiddels is dit de php-pagina:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php

$_POST
['w'] = 1;
$_POST['t'] = "test";

if (isset($_POST['w'], $_POST['t'])) {
    include ("includes/mysqli.php");
    $t = escape($_POST['t']);
    $w = intval($_POST['w']);
    $query = "
        INSERT INTO feedback
            (
            pagina,
            datumtijd,
            waardering
            )
        VALUES
            (
            '"
. $t . "',
            NOW(),
            '"
. $w . "'
            )"
;

if(sql($query) == true)
        {

echo 'Klaar!';
        }

else
        {
            echo 'Fout in SQL';
        }

}
else {
    echo 'Geen waarden ontvangen.';
}

?>

Het javascript is online te zien op www.zunflappie.nl
Je 'activeert' het scherm door je muis naar rechtsboven (richting kruisje ;) ) te bewegen.
Gewijzigd op 13/10/2013 11:55:13 door Eddy E

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

13/10/2013 12:07:49
Quote Anchor link
Bij mij (IE10) komt netjes Opgeslagen! te staan.

Eddy E

Eddy E

13/10/2013 12:17:13
Quote Anchor link
Ja, dat klopt!
Bij mij ook.
Maar dat doet hij dus niet.
Ik wil het, zoals Twitter ook doet: eerst zeggen dat het is opgeslagen, en daarna (ondertussen) het echte opslaan.

Lukt het dan niet... dan gooi ik wel een grotere melding (hoewel dat de bezoekers ook niets boeit).
Let goed op de alert die je krijgt.

Erwin H

Erwin H

13/10/2013 12:29:29
Quote Anchor link
Eddy E op 13/10/2013 11:53:52:
@Erwin: ik zie helemaal geen resultaat terug komen. Ik zie alleen maar "Error", dus het stuk van jQuery van .fail().
De server-kant zit goed. Ik heb nu (tijdelijk) even $_POST['w'] en $_POST['t'] bovenaan ingevuld en het werkt direct wel goed (de PHP-pagina dus). Zelfs dan krijg ik via de AJAX een 'error' terug.

Misschien begrijp ik je nog steeds niet, maar ik krijg van de server als resultaat van de ajax call 'Klaar!' terug. Geen error. Dat is toch wat je wil?

Eddy E

Eddy E

13/10/2013 13:32:36
Quote Anchor link
... krijg jij het wel? Ik op Opera en Chrome niet. Vaag...

Is dit mijn browsers fout?

Erwin H

Erwin H

13/10/2013 14:04:18
Quote Anchor link
In FF werkt het volgens mij.

N K

N K

13/10/2013 14:11:45
Quote Anchor link
In Chrome krijg ik ook "Klaar" terug

Eddy E

Eddy E

13/10/2013 19:22:57
Quote Anchor link
Wat een .... ellende.
In Opera krijg ik nog steeds 'error' terug.
En bij jullie gaat het wel goed? Vaaaag...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.