andere opmaak voor tweede navigatie balk

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tony Tony

Tony Tony

26/02/2015 20:04:48
Quote Anchor link
op mijn website heb ik mijn navigatie balk opgemaakt in een css bestand. (omdat deze op elke webpage voorkomt heb ik die opmaak in css gedaan)
css opmaak:
nav ul li a
{
font-size:15pt;
font-weight: bold;
color :rgb(86, 122, 199);
text-decoration: none;
text-shadow: 0 1px 1px rgba(0,0,0,0.70);
-webkit-border-radius:6px;
-moz-border-radius:6px;
border-radius:6px;
-webkit-transition:all 1.0s ease-in-out;
-moz-transition:all 1.0s ease-in-out;
-o-transition:all 1.0s ease-in-out;
transition:all 1.0s ease-in-out;
z-index: -1;
}
nav ul li a:hover,
nav ul li a:focus
{
color:red;
background:white;
}



Voor het bedienen van mijn database (overzicht, verwijderen,toevoegen,bewerken) wil ik opnieuw gebruik maken van een navigatie balk, om dezelfde stijl in mijn site door te trekken, om hier een onderscheid te maken tussen navigatie op mijn site en de bediening van mijn databank, zou ik een ander kleurtje voor de tekst te gebruiken.

hoe kan ik hier mijn tekst kleur van mijn database bediening veranderen. ik heb geprobeerd om aan die ul tag een id toe te voegen en dan in mijn css bestand eigenschappen toe te kennen aan dat id, maar hij blijft de opmaak aanhouden van de oorspronkelijke opmaak.

#menu_vis_database {color :red;
z-index: 1;
}
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 17:44:00
 
Eschwin Moerkerken

Eschwin Moerkerken

04/03/2015 10:25:47
Quote Anchor link
Hallo Tony Tony,

Als allereerste raad ik je aan om je code tussen {code} hier komt je code {/code} tags te plaatsen (vervang de accolades met haakjes zoals deze [] ), zodat de code voor ons beter leesbaar is. Daarbij wil ik ook gelijk een tip geven aan de hand van jouw argument in je eerste zin om css altijd in een extern bestand te zetten en zo min mogelijk inline.

De reden waarom je tweede navigatie niet de color:red; pakt is omdat je in een navigatiebalk zo specifiek mogelijk moet zijn wat kleuren betreft als het gaat om een anchor linkje. Probeer de kleur eens te zetten op:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
#menu_vis_database li a {
color:red;
}


Daarnaast zou je ul met de id="menu_vis_database" wel de z-index moeten pakken mits deze een position:relative|absolute|fixed; heeft, wat in jouw geval in je hoofd navigatie niet zo is.

Ook gebruik ik persoonlijk nooit underscores in id's en classes, maar dit is een persoonlijke voorkeur :).

Succes verder met je website! Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag :).
Gewijzigd op 04/03/2015 10:28:40 door Eschwin Moerkerken
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.