Anti Iframe!?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Thom Snijders

Thom Snijders

12/11/2005 10:01:00
Quote Anchor link
Eey,
Ik denk erover een iframe te gebruiken op mijn website, het kan jammer genoeg echt niet op een andere manier, maar nu is eerst mijn vraag aan jullie:

Waarom worden Iframes afgeraden? Overtuig me ff ;)

Ik heb al op een ander forum gevonden dat 'een zich zelf respecterende webbrowser' de mogelijkheid tot frames al niet eens meer ondersteund maar aangezien ik dan blijkbaar alleen maar browsers (IE, Firefox, Oprah) op mn computer heb staan die zichzelf niet respecteren lijkt het me dat niet klopt :P

Hopsaa

PHP hulp

PHP hulp

10/12/2024 03:00:01

Han eev

Han eev

12/11/2005 10:06:00
Quote Anchor link
Ik heb geen idee waarom iframe word afgeraden.
Maar je hebt altijd last met opmaak enz...
En je kan een iframe naar een adere site toe laten gaan.
Tja....
Ik gebruik het gewoon niet zal niet weten waarom ;)

Han

Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

12/11/2005 10:26:00
Quote Anchor link
Pagina's in een (i)frame kunnen niet gebookmarked worden. Pagina's welke door zoekmachines worden gevonden en eigenlijk in een frame moeten worden getoond missen alle opmaak van de rest van de site, het is immers de frame-pagina die wordt geopend.

Communicatie tussen je hoofdpagina en (i)frames is moeilijker, je bent al gauw aangewezen op javascript.

Wim van Rijn

Wim van Rijn

12/11/2005 10:27:00
Quote Anchor link
Ik niets bedenken waarom er geen I-frames gebruikt kunnen worden.
Wij gebruiken het op onze site bv tijdens toernooien om de informatie van de toernooiprogramma's eenvoudig in onze site op te nemen.
Een voorbeld:

http://www.vtv-tennis.nl/pag3opentoernooi/dagprogrammas/0710zondag.htm

Het scheelt heel wat typewerk en je hebt verder geen database nodig.

Willem

12/11/2005 10:28:00
Quote Anchor link
Het wordt onder andere afgeraden omdat zoekmachines moeite hebben met het indexeren van site met frames of iframes. Maar verder zou ik niet veel redenen kunnen bedenken.

Maar toch mijdt ik frames wel!
http://www.w3schools.com:
The disadvantages of using frames are:
* The web developer must keep track of more HTML documents
* It is difficult to print the entire page

http://www.mijnhomepage.nl:
(...)
Voordat ik begin, zou ik je willen aanraden frames niet te gebruiken, tenzij het niet anders kan.

Er kleeft namelijk een aantal belangrijke nadelen aan het gebruiken van frames. Zo worden frames niet door oude browsers ondersteund (pas vanaf Netscape 2.0 en IE 3.0), ook hebben zoekmachines vaak moeite met het indexeren van frames- paginas, waardoor je bezoekers kunt mislopen.
Tenslotte kan het bookmarken van een framespagina problemen opleveren.
Veel dingen waarvoor men frames gebruikt, zijn ook te maken met tabellen, waarmee je deze nadelen niet hebt.

Toch zijn frames nu eenmaal onmisbaar wanneer je een pagina wilt maken met verschillende, onafhankelijk van elkaar werkende secties.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

12/11/2005 10:32:00
Quote Anchor link
Afgezien van het feit dat er wat technische kleinigheidjes moeilijker door worden gemaakt (printen, bookmarken) en het voor zoekmachines moeilijk gemaakt word is er ook een groot stuk 'achter elkaar aanlopen' geweest wat ervoor gezorgt heeft dat niemand meer iframes gebruikt.

Net zoals met frames is er ooit iemand geweest die waarschijnlijk zo belangrijk was dat zijn uitspraken door iedereen gekopierd zijn....

12/11/2005 10:39:00
Quote Anchor link
Iframes zijn vervelend met de opmaak. Frames zelf heb ik niks tegen, sterker nog ze zijn soms hartstikke handig. Je moet er alleen goed mee om kunnen gaan.

Iframes hebben een slechte naam omdat deze vaak worden gebruikt voor reclame.

12/11/2005 10:40:00
Quote Anchor link
Webmakerij:
Iframes hebben een slechte naam omdat deze vaak worden gebruikt voor reclame.
Selecht naam dat wist ik niet!
Maar reclame, ja, dat zie je overal in iframes ja

Han eev

Han eev

12/11/2005 10:45:00
Quote Anchor link
Ach soms is het idd wel nodig...
Maar ik hou het toch zonder frames

Steff   an

Steff an

12/11/2005 10:47:00
Quote Anchor link
Quote:
Selecht naam dat wist ik niet!
Maar reclame, ja, dat zie je overal in iframes ja

Gelukkig zie je reclame vaak in iframes, dan worden ze tenminste apart van de site geladen.

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

12/11/2005 11:02:00
Quote Anchor link
Ik zou niet weten waarom je enige oplossing een iframe is. Is dit bijvoorbeeld niet een oplossing?

Op die manier staat alles op 1 pagina (content en opmaak) wat op 1 adres te bekijken is. Voordeel: zoekmachine vindt het, deeplink is mogelijk. Alleen het afdrukken is nog niet alles...

Elwin

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

12/11/2005 11:11:00
Quote Anchor link
De meeste browsers ondersteunen iframes wel. Het is ooit bedacht om een pagina als inline element in een frame te kunnen tonen en te kunnen verversen zonder de hele pagina te hoeven verversen. "Iframe" staat dus voor "inline frame". De nadelen van bookmarken en indexeren zijn hier al genoemd en tegenwoordig kun je het prima af met een div. Gewoon hoogte een breedte opgeven in je CSS en overflow op auto zetten:

<style>
#frame {
width: 300px;
height: 100px;
overflow: auto;
}
</style>

Als je inhoud van zo'n div wilt aanpassen zonder pagerefresh gebruik je gewoon JavaScript
document.getElementById ('frame').innerHTML = 'blablabla';

12/11/2005 11:40:00
Quote Anchor link
Ja idd. Kan prima met een div.

Thom Snijders

Thom Snijders

12/11/2005 12:04:00
Quote Anchor link
Bedankt allemaal voor de reacties! De nadelen die jullie hebben genoemt zijn gelukkig geen probleem voor mijn website.

De pagina waar ik Iframes in wil gebruiken zit namelijk achter mijn inlogsysteem. Geen zoekmachine die die pagina dus hoeft te indexeren ;)

14/11/2005 21:37:00
Quote Anchor link
Nog een nadeel van iframes: Je site wordt bij voorbaat al negatief beoordeeld...

14/11/2005 23:04:00
Quote Anchor link
Is dat zo?

Willem Jan Z

Willem Jan Z

14/11/2005 23:05:00
Quote Anchor link
Volgens hem wel.... Zal wel sitekeuringen geven ofzo...

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

14/11/2005 23:08:00
Quote Anchor link
Ik snap de post niet. Door wie wordt je site negatief beoordeeld?

21/11/2005 10:13:00
Quote Anchor link
ik begrijp dat ik hier de oplossing kan vinden.
tot dus ver begrijp ik dat ik om de iframe <div></div> moet zetten
<div><iframe></iframe></div> enz.
en in mijn style

<style>
#frame {
width: px;
height: px;
}
</style>

en thats it? of lig ik er weer ver naast :D

Frisbee

Frisbee

21/11/2005 11:05:00
Quote Anchor link
nee, het iframe heb je dan helemaal niet meer nodig

dus gewoon zo:

<div id="test">
Hier de inhoud wat normaal in je iframe stond
</div>

en in je stylesheet:

#test {
width: 100px;
height: 100px;
}

het ziet er dan precies hetzelfde uit als met een iframe. alleen ziet een zoekmachine het dan als een normale pagina :)
Gewijzigd op 21/11/2005 11:06:00 door Frisbee

Willem Jan Z

Willem Jan Z

21/11/2005 12:39:00
Quote Anchor link
Je kan dan alleen geen links meer verwijzen naar dat stukje Frisbee, denk dat ze daarom Iframe's gebruiken...

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.