Versio

Anti-spam open forum

Overzicht Reageren

Barman V

Barman V

23/09/2006 18:24:00
Quote Anchor link
Beste lezers,

Al een tijdje heb ik twee forums op het internet draaien.
De forums moeten (vanwege de doelgroep) eenvoudig te bedienen zijn. Dus geen inlogsysteem en geen image-tekst-checker.

Zo is het erg makkelijk voor de gebruiker om er een berichtje achter te laten. Helaas is dit ook erg makkelijk voor de SPAMbots.

Ik heb een filter aangebracht die bepaalde woorden/tekens niet toestaat.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if (eregi('/|=|;|@', $naam) || eregi('<a|Content-|nice|good|great|cool', $bericht)){
?>

Dit werkte erg goed, maar de laatste tijd komen er weer dagelijks spamberichten op te staan.

Is er een manier om het nog moeilijker te maken voor de spambots (anders dan inlogsysteem en/of image-tekst-checker)?

PHP hulp

PHP hulp

23/05/2012 21:18:07
Gesponsorde koppelingen:
BHosted Hosting al vanaf € 1,- per maand

Controleer nu gratis jouw domeinnaam:

PHP Newbie

PHP Newbie

23/09/2006 19:10:00
Quote Anchor link
geef 5 willekeurige cijfers/letters en laat ze de rode cijfers (dus niet de rode letters) overtikken

Jonathan -

Jonathan -

23/09/2006 19:11:00
Quote Anchor link
anti flood
Edit:
of cookies, dan moet de bezoeker vrplicht cookis aan hebben staan, aan het begin van de site (de home) pleur je een cook, dan check je op de opsla pagina of de cook er nog is, dan zet je er een cook bij dat er een bericht is achtergelaten, en je chekt of er bijvoorbeeld al mere dan 3 berichten in de zelfde minuut zijn achtergelaten. als bijvoorbeeld de eerste cook niet meer bestaat, is of de bezoeker niet via de home gekomen, is dus msischien irritant, of het is een bot die geen cooks onderstend.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jonathan -

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

23/09/2006 19:31:00
Quote Anchor link
Welke sites zijn het want vaak zie je wel een patroon. Voor je regex

Barman V

Barman V

24/09/2006 12:43:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties.

@PHP Newbie
De doelgroep vind dit helaas te ingewikkeld. Hoe graag ik het ook zou willen, ik kan het niet maken dit in te voeren.

@Jonathan
Iets met cookies lijkt mij inderdaad wel iets. Accepteren spambots ook cookies?
Wat als de bezoeker niet via de home naar het gastenboek gaat, maar via een directe link.

@Klaasjan
Speedway
Familie Segers
Maar de spams zijn handmatig verwijderd

In mijn eregi zie je dat ik al bezig ben met het patroon, maar dit wordt steeds lastiger want de spam wordt zo'n beetje normale tekst.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Barman V

Legolas

Legolas

24/09/2006 13:02:00
Quote Anchor link
cookies in je spambot inbouwen is totaal niet moeilijk, is niet echt iets om op te vertrouwen dus, ik denk dat regex'en het beste werken

Jelmer rrrr

Jelmer rrrr

24/09/2006 13:41:00
Quote Anchor link
Misschien heb je iets aan dit artikel dat vandaag op gigadesign.be verscheen.

Overzicht Reageren