API Aanspreken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joost S

Joost S

17/12/2014 11:22:09
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een applicatie waarbij de data wordt ingeladen via een Third-Party api.

In mijn post request aan de api geef ik via XML mee wat ik voor data wil hebben. Vervolgens krijg ik netjes een XML bericht als response met de gewenste data. Nu heb ik dat via cURL werkend. Maar dit is nu niet echt herbruikbaar en loosely coupled.

Dit lijkt me een uitdaging die bij meerdere voorkomt? Is hier een goede aanpak of library voor?

Uiteraard gezocht via Google maar niet kunnen vinden wat ik bedoel.

Iemand ideeen?

Bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 10:42:38
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/12/2014 11:23:46
Quote Anchor link
Tegen welk probleem loop je precies aan? Ik neem aan dat de output wel XML-valid is?
 
Joost S

Joost S

17/12/2014 11:31:50
Quote Anchor link
Het probleem waar ik tegen aan loop is dat ik het netter wil hebben.

Het XML bericht die ik terug krijg verwerkt ik NU direct in mijn view.

Echter lijkt het me beter een losse laag te hebben in de applicatie die met de api spreekt.

Zoals doctrine met de database. Je hebt een entity class die je object beschrijft. En doctrine is de laag die de interactie verzorgd met de database. In mijn presentatie laag praat ik tegen het entity object. Die weet verder niks met welke database hij praat etc. Die wil alleen de data hebben.

Zoiets wil ik ook met de data van de api omgaan.

Iets duidelijker?
Gewijzigd op 17/12/2014 11:34:18 door Joost S
 
Johan de wit

johan de wit

17/12/2014 14:23:55
Quote Anchor link
Xcallibur Xcallibur op 17/12/2014 11:22:09:
Dit lijkt me een uitdaging die bij meerdere voorkomt? Is hier een goede aanpak of library voor?

Uiteraard gezocht via Google maar niet kunnen vinden wat ik bedoel.

Iemand ideeen?


dit wil ook weten.
Is het niet handig om 2 verschillende sha256 code te laten valideren dat niet zomaar kunnen gebruiken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.