Array vullen in een loop

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

07/09/2015 22:21:24
Quote Anchor link
>>Qua query performance zie ik geen probleem. MySQL is snel en ik mag aannemen dat de interne SQL optimizer z'n werk doet.

Dat is een verkeerde aanname, als je een explain voor de query zet zal je zien dat je in totaal 10! tabellen daarin hebt.
Daarnaast zijn subqueries (virtuele tabellen) niet geindexed.
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 14:23:37
 

08/09/2015 09:26:10
Quote Anchor link
Kan je nagaan hoe snel de database is! :)

In mijn voorbeeld gebruik ik helemaal geen indexen. Die kun je eventueel toevoegen als je om extra performance verlegen zit. En wellicht is de query nog compacter te schrijven, alle wegen leiden naar Rome. Ik was met een klein kwartiertje klaar, en het principe is duidelijk. Tijd is ook van waarde.

Eerlijk gezegd heeft het er misschien mee te maken dat ik onlangs weer eens met Microsoft Access moest werken, met een paar honderd tabellen die allemaal afzonderlijk met een eigen OLE DB driver werkten, CSV als storage engine hadden en geen van alle indexen hadden. En zelfs in die situatie was de performance geen probleem met een query zoals mijn laatste query. Daarom maak ik me geen zorgen.

Het is wel teleurstellend om te horen dat de SQL optimizer van MySQL weinig bijdraagt. Niet dat ik het mis, maar het is weer een beperking van MySQL. Aan de andere kant is een query die handiger geschreven kan worden gewoon voor verbetering vatbaar, ik hoopte al op dergelijke reactie op het forum.
Dan nu de uitdaging hoe mijn voorbeeld verbeterd kan worden (als het inderdaad oplevert wat de vragensteller bedoelt). Als ik weer een kwartiertje tijd heb.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.