Versio

auto_increment werkt niet

Overzicht Reageren

Henk

Henk

07/10/2005 11:38:00
Quote Anchor link
Vraagje auto_increment van id werkt op mijn website prima maar op mijn localhost niet. iemand idee? als ik het id met de hand verander 1, 2...10 gaat het goed. thanks

$insert = "INSERT INTO gastenboek (id,naam,email,homepage,bericht,datum, ip) VALUES ('','".$_POST[naam]."','".$_POST."','".$_POST[homepage]."','".$_POST[bericht]."','".date('Y-m-d H:i:s')."','".$REMOTE_ADDR."')";

PHP hulp

PHP hulp

23/05/2012 22:03:02
Gesponsorde koppelingen:

Eric Cartman

Eric Cartman

19/10/2005 09:03:00
Quote Anchor link
Auto_increment betekend dat het automatisch gaat. Je hoeft dus niet in de SQL-query de 'id' te zetten:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$sql
= "INSERT INTO gastenboek(naam, email, homepage, bericht, datum, ip) VALUES ('".$_POST[naam]."', '".$_POST[email]."', '".$_POST[homepage]."', '".$_POST[bericht]."', 'NOW()', '".$REMOTE_ADDR."')";
?>

Verder kan je het veld 'datum' op DATETIME zetten en in je SQL-query de functie 'NOW()' zetten. Ook al doet je SQL-query er bij wijze van spreken 2 jaar over, geeft ie toch de datum van het moment dat je op de submit-button hebt gedrukt.
Groeten,

Jip
Gewijzigd op 19/10/2005 09:06:00 door Eric Cartman

Henk

Henk

19/10/2005 11:14:00
Quote Anchor link
Jip:
Auto_increment betekend dat het automatisch gaat. Je hoeft dus niet in de SQL-query de 'id' te zetten:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$sql
= "INSERT INTO gastenboek(naam, email, homepage, bericht, datum, ip) VALUES ('".$_POST[naam]."', '".$_POST[email]."', '".$_POST[homepage]."', '".$_POST[bericht]."', 'NOW()', '".$REMOTE_ADDR."')";
?>

Verder kan je het veld 'datum' op DATETIME zetten en in je SQL-query de functie 'NOW()' zetten. Ook al doet je SQL-query er bij wijze van spreken 2 jaar over, geeft ie toch de datum van het moment dat je op de submit-button hebt gedrukt.
Groeten,

Jip
Aangepast, en nu werkt het prima ook de datum/tijd. thanks en gr Henk,

19/10/2005 12:57:00
Quote Anchor link
Bouw nog wel even wat beveiliging in, bovenstaand script is een uitnodiging voor SQL-injection... Bij de tutorials staat wel hoe je e.e.a. kunt aanpakken.

Succes!

Henk

Henk

19/10/2005 19:32:00
Quote Anchor link
Frank:
Bouw nog wel even wat beveiliging in, bovenstaand script is een uitnodiging voor SQL-injection... Bij de tutorials staat wel hoe je e.e.a. kunt aanpakken.

Succes!
Thanks, ik ga op zoek. Weet nu niet wat je bedoelt met "SQL-injection" maar ik wil het wel weten en leren. gr Henk.

Eric Cartman

Eric Cartman

19/10/2005 22:16:00
Quote Anchor link
Voor info over MySQL-injection:
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/244/

Henk

Henk

19/10/2005 22:18:00
Quote Anchor link
Jip:
Voor info over MySQL-injection: