Automatisch waardes toevoegen gebaseerd op een level.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

05/03/2013 17:44:42
Quote Anchor link
@Willem VP
Ik had het ook niet meteen over je eigen server. Maar als je ergens een server huurt. Want ik kon hier op mijn normale computer ongeveer 200 à 400 records (oude pc) selecteren, toevoegen, deleten per seconde. Dus het zou ook geen probleem zijn voor mij. Maar hoeveel cached mysql eigenlijk? Want ik gebruik hier zelf ook heel veel mijn database en toch verbruikt mysql bijna geen geheugen nog processor kracht, zelfs toen ik probeerde om een paar miljoen records toe te voegen. Heeft wel eventjes geduurd... maar dat lag meer aan mijn HDD.

@Viccie Viccieg
Op Windows kun je scheduled tasks gebruiken en ik denk op Linux crontab kunt gebruiken. Wel al eens gebruikt op een host, maar nog nooit zelf ingesteld op Linux. Dus je kunt het gewoon op localhost uittesten. Maar de oplossing van Willem is natuurlijk ook zeer gemakkelijk haalbaar.
Gewijzigd op 05/03/2013 17:49:11 door
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 13:53:59
 
Victor G

Victor G

05/03/2013 18:07:57
Quote Anchor link
Dat is alleen dagelijks toch? Ik wil het graag elke sec, of 10 als het moet. (ik neem aan dat het niet veel uitmaakt voor de snelheid van pc, ik heb quad core i7 en 16gb ram?
 
Willem vp

Willem vp

05/03/2013 20:21:26
Quote Anchor link
Viccie viccieg op 05/03/2013 16:33:42:
Ik wil het wel dat hij altijd doorloopt, dus ook als je offline bent. Is dit ook mogelijk met PHP of alleen met JS/cronjobs?

EDIT: Ik gebruik op dit moment localhost, dus cronjobs is niet mogelijk?

Waaarom zou het moeten doorlopen? Je hebt het toch pas nodig op het moment dat iemand de gegevens opvraagt. Je moet niet onnodig dingen gaan bijwerken, dat genereert alleen maar CO2...
Gewijzigd op 05/03/2013 20:23:02 door Willem vp
 
Eddy E

Eddy E

05/03/2013 20:24:15
Quote Anchor link
Precies, gewoon pas berekenen/opslaan als het nodig is. Dus bij het opvragen van de gegevens.
Je kan ook bijhouden wanneer (datum met seconde en eventueel duizendste seconden) wanneer het voor het laatst berekend is.
 
Willem vp

Willem vp

05/03/2013 20:35:40
Quote Anchor link
Aaron - op 05/03/2013 17:44:42:
Maar hoeveel cached mysql eigenlijk? Want ik gebruik hier zelf ook heel veel mijn database en toch verbruikt mysql bijna geen geheugen nog processor kracht, zelfs toen ik probeerde om een paar miljoen records toe te voegen. Heeft wel eventjes geduurd... maar dat lag meer aan mijn HDD.

Het geheugengebruik van MySQL is heel erg afhankelijk van hoe hij getuned is. Op de systeemtools van Windows en Unix/Linux moet je niet teveel vertrouwen als je wilt weten hoeveel geheugen precies in gebruik is, want de werkelijkheid kan héél anders zijn. Het vergt wat gegraaf in de runtime variables van MySQL om het zeker te weten.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.