Versio

beginnen met het programmeren van een tekst based game

Overzicht Reageren

Kevin van dommele

kevin van dommele

04/09/2010 15:58:07
Quote Anchor link
ik weet het, het zal vast wel heel vaak gevraagd worden maar er komt nooit een volledig antwoord uit.

Ik zou graag willen weten hoe je begint aan het programmeren van een tekst based game. dit is voor mij puur een leer proces en wil er niets anders mee. naar mijn idee leer je meer als je er mee bezig bent.

ik kan vrij goed html en css en ken de meeste basis dingen van php en sql maar daar wil ik dus nu mee verder gaan richting zoiets als een tekst-based game :)

Kom dus alsjeblieft niet met antwoorden van dit is al is gevraagd of er zijn al zoveel van die spellen het gaat me puur om ervan te leren.

groetjes kevin :)

PHP hulp

PHP hulp

23/05/2012 22:32:00
Gesponsorde koppelingen:

Pim -

Pim -

04/09/2010 18:44:28
Quote Anchor link
Je hebt bij het programmeren van zo'n groot project een flink voordeel als je OOP goed beheerst. Begin hier: http://phptuts.nl/view/45/

Karl Karl

Karl Karl

04/09/2010 18:47:52
Quote Anchor link
Hoeveel ervaring heb je?
Plan alles uit.

Kevin van dommele

kevin van dommele

04/09/2010 19:14:45
Quote Anchor link
@pim
dat zal ik zo is goed door gaan lezen
@karl
ik heb een boel sites gedaan puur voor het oefenen meeste niet afgemaakt andere wel af maar niet echt nodig. ben er een jaar of 2 uit geweest en toen weer verder gegaan wat me wel beviel en dus wil ik nu dus nog een stapje verder gaan. ik zal wel ff een idee helemaal tot in de puntjes uitwerken met alle functies en dan lijkt het me handig als ik gewoon maar begin met dat wat ik al kan.

Pim -

Pim -

04/09/2010 19:18:55
Quote Anchor link
@Kevin, OOP leren is helaas meer werk dan dat artikeltje doorlezen.
Leer eerst de basis ervan en ga dan aan zo'n groot project werken.

Niet-oop kan natuurlijk ook, maar dat wordt snel onoverzichtelijk.

Kevin van dommele

kevin van dommele

04/09/2010 19:27:44
Quote Anchor link
Ok, ondertussen kan ik toch wel vast een plan schrijven?

Pim -

Pim -

04/09/2010 19:30:26
Quote Anchor link
Ja hoor, maar zonder wat OOP kennis wordt dat lastig hoor.

Karl Karl

Karl Karl

04/09/2010 19:31:04
Quote Anchor link
Ja.
Maar dan wordt het waarschijnlijk niet echt OOP.
Want dat schrijf je dan al uit.
Of als je het wel weer goed uit schrijft heb je wel weer OOP.
Maar de bedoeling is dus dat je dan ook al je method's e.d. uitschrijft.
Gewijzigd op 04/09/2010 19:31:51 door Karl Karl

Kevin van dommele

kevin van dommele

04/09/2010 19:32:14
Quote Anchor link
een plan schrijven? ok, maar ik zal in ieder geval even naar OOP kijken, zodra ik dat een beetje onder de knie heb en/of ik het plan heb gemaakt zal ik het hier posten :)

Kevin van dommele

kevin van dommele

08/09/2010 17:01:20
Quote Anchor link
nou ik ben begonnen, ik heb een plan en een login systeem maar ik liep toch nog tegen een probleem. wat is de beste manier om bouwopdrachten te maken, dus dat je het zoveel kost en dar ie een timer door laat lopen en dat het daarna een level hoger is. ik kan de levels wel in een sql tabel opslaan maar dan krijg je per gebruiker een waslijst van alles. dus hoe kan ik dit het beste aanpakken?

groetjes

Kevin van dommele

kevin van dommele

10/09/2010 23:18:26
Quote Anchor link
Iemand? ik heb al veel geprobeerd...

Wim Eikelboom

Wim Eikelboom

10/09/2010 23:28:37
Quote Anchor link
Kevin, automatische scripts werken via cronjobs.
Echter zou ik zorgen dat je plan echt goed is. Maak evt gebruik van use casen en klassen diagrammen. Anders kun je er op rekenen dat het een flop wordt. Hoe meer je uit denkt en beschrijft, hoe duidelijker het wordt, en hoe minder je hoeft te programmeren...denk daar maar eens over na;)

Kevin van dommele

kevin van dommele

10/09/2010 23:31:03
Quote Anchor link
Ik wil niet weinig programmeren ik wil voor mezelf weten wat bij wat het beste en het snelste werkt, maar iig bedankt ik zal is op cronjobs zoeken :)

Niels Kieviet
Beheerder

Niels Kieviet

11/09/2010 12:27:30
Quote Anchor link
Lees dit eens door: Klik

Synaps Framework

Synaps Framework

11/09/2010 13:01:01
Quote Anchor link
Kevin van dommele op 10/09/2010 23:31:03:
Ik wil niet weinig programmeren ik wil voor mezelf weten wat bij wat het beste en het snelste werkt, maar iig bedankt ik zal is op cronjobs zoeken :)

Zoiets doe je dus niet via een cronjob. Wat je doet is je slaat op wanneer iemand het wilt bouwen, trekt de kosten van zijn centjes af. En als hij later terug op de pagina komt ga je berekenen of de bouwtijd al verstreken is, zoja dan zet je dat in je db. Alles via cronjob laten lopen is het slechtste wat je kunt doen.

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

11/09/2010 17:46:25
Quote Anchor link
Kevin van dommele op 10/09/2010 23:31:03:

Je wilt niet weinig programmeren,
Dus je werkt het liefst omslachtig en onhandig?
Ik weet niet of dat je een betere programmeur zal maken.

Less is More!

Kevin van dommele

kevin van dommele

11/09/2010 23:45:30
Quote Anchor link
@niels bedankt ik zal het lezen
@synaps en hoe kijk je of de tijd al voorbij is?
@nico ik bedoel dat het me niet uitmaakt hoelang de code is maar dat ik het op de beste manier wil leren, ookal moet ik daarvoor 3 verschillende dingen leren om er uiteindelijk achter te komen.

Overzicht Reageren