Belgen: welke taal staat ingesteld?
Voor een klant maken wij een Nederlandse en een Vlaamse site. We willen graag op basis van $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'] de bezoeker naar de goede pagina sturen.
Mijn vraag is aan de Belgen, waar staat na installatie de browser op: Nederlands (Nederland) (nl) of op Nederlands (België) (nl-be)?
En als deze standaard op nl staat, stellen jullie deze dan in naar nl-be?
De instelling is in Firefox te vinden onder Extra > Opties > Icoon Geavanceerd > Tabblad algemeen, onderste optie.
Mijn dank is groot!
Elwin
[Edit: locatie instelling FF]
Mijn vraag is aan de Belgen, waar staat na installatie de browser op: Nederlands (Nederland) (nl) of op Nederlands (België) (nl-be)?
De instelling is in Firefox te vinden onder Extra > Opties > Icoon Geavanceerd > Tabblad algemeen, onderste optie.
Mijn dank is groot!
Elwin
[Edit: locatie instelling FF]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Elwin - Fratsloos
Gesponsorde koppelingen:
kan toch misschien ook be.sitenaam.nl of niet?
Ja wat roderik zegt, en dan zo'n mooie pagina waar je kunt kiezen, altijd leuk..
Wat is er anders aan nl-be en nl? Allé manneke? Of: wà ipv wat? Nja, je kunt ook vlaggetjes op de site zetten om te switchen tussen taal.
We willen juist liever niet werken met een splashpage waar je iets moet kiezen, tenzij het systeem niet de taal kent die gebruiker als standaard gebruikt.
Een subdomein is ook geen optie, want hoe moeten de Belgische bezoekers weten dat er een be.domein.nl is?
Ook het controleren op hostname/IP van het land is geen optie, omdat we voor België niet alleen een Nederlandse versie maken, maar ook een Franse. Dat is trouwens ook een reden dat be.domein.nl (en niet alleen .nl, maar ook .be) niet zal werken, want wat is be.domein.nl dan? De Franse of de Nederlandse?
Edit:
Elwin
Een subdomein is ook geen optie, want hoe moeten de Belgische bezoekers weten dat er een be.domein.nl is?
Ook het controleren op hostname/IP van het land is geen optie, omdat we voor België niet alleen een Nederlandse versie maken, maar ook een Franse. Dat is trouwens ook een reden dat be.domein.nl (en niet alleen .nl, maar ook .be) niet zal werken, want wat is be.domein.nl dan? De Franse of de Nederlandse?
Edit:
GaMer13 schreef op 25.06.2007 11:26:
Qua taal is er wel wat verschil, maar het gaat niet eens om het verschil in het Nederlands taalgebruik. Ik wil Nederlands sprekende Belgen op een andere pagina hebben als Nederlanders. Bijvoorbeeld voor een dealerlocator, o.i.d.Wat is er anders aan nl-be en nl? Allé manneke? Of: wà ipv wat? Nja, je kunt ook vlaggetjes op de site zetten om te switchen tussen taal.
Elwin
Ah okej, misschien een optie om IP2Country te kopen? Of ergens een class vandaan toveren die tòch wat kan goochelen met je host / ip o.i.d.
GaMer13 schreef op 25.06.2007 11:35:
Sorry hoor, maar ik vraag me af of m'n berichten wel gelezen worden.. :SAh okej, misschien een optie om IP2Country te kopen? Of ergens een class vandaan toveren die tòch wat kan goochelen met je host / ip o.i.d.
Elwin schreef op 25.06.2007 11:29:
ElwinOok het controleren op hostname/IP van het land is geen optie, omdat we voor België niet alleen een Nederlandse versie maken, maar ook een Franse.
Elwin schreef op 25.06.2007 08:48:
De instelling is in Firefox onder Extra > Opties > Tabblad algemeen, onderste optie.
Mijn dank is groot!
Elwin
De instelling is in Firefox onder Extra > Opties > Tabblad algemeen, onderste optie.
Mijn dank is groot!
Elwin
Ik vind deze optie niet? Op die plaats staat enkel of ik wil controleren of Firefox de standaardbrowser is. Wel vind ik een instelling om de taal op webpagina's weer te geven, welke bij mij als volgt staan:
- NL
- EN-US
- EN
Edit:
Firefox 2.0.0.4
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Alfred -
Zo te zien is er een nl-be en een fr-be. Als je wilt weten wat de browser standaard instelt kan je dat toch ook zelf controleren? Gewoon een browser downloaden en je voordoen als Belg ipv Nederlander?
Lijkt me overigens dat dat standaard wel nl-be of fr-be is.
Edit:
Hmm...ik kan toch alleen voor Nederland kiezen bij downloaden van Firefox. Kan je dat niet tijdens installatie instellen?
Overigens is het extra->opties->tabblad geavanceerd->subtabblad algemeen->onderste optie bij mij :)
Overigens is het extra->opties->tabblad geavanceerd->subtabblad algemeen->onderste optie bij mij :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kasper Isgek
Rafael schreef op 25.06.2007 11:42:
Hee bedankt.. :)Ik vind deze optie niet? Op die plaats staat enkel of ik wil controleren of Firefox de standaardbrowser is. Wel vind ik een instelling om de taal op webpagina's weer te geven, welke bij mij als volgt staan:
- NL
- EN-US
- EN
- NL
- EN-US
- EN
Edit:
Firefox 2.0.0.4
Maar je hebt gelijk... De instelling is in Firefox te vinden onder Extra > Opties > Icoon Geavanceerd > Tabblad algemeen, onderste optie.
Edit:
Kasper schreef op 25.06.2007 11:47:
Ik krijg bij het downloaden altijd een NL-versie. Ook als ik mijn taal in de browser instel op nl-be. Daarom dachten wij dat het misschien ook nog zou kunnen liggen aan de taal van de OS of zo.Zo te zien is er een nl-be en een fr-be. Als je wilt weten wat de browser standaard instelt kan je dat toch ook zelf controleren? Gewoon een browser downloaden en je voordoen als Belg ipv Nederlander?
Maar verder vroegen wij ons dus ook af mensen die moeite nemen om te veranderen van nl naar nl-be.
Elwin
Elwin schreef op 25.06.2007 11:48:
Hee bedankt.. :)
Graag gedaan ;-) Trouwens een Belg woonachtig in het Vlaamse deel, dat is misschien ook nog handig om er bij te weten ;-)
Zo,... nog een poging om wat zinnige info te krijgen... Zie openingspost... :)
Elwin
Elwin