Versio

Belgen: welke taal staat ingesteld?

Overzicht Reageren

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

25/06/2007 08:48:00
Quote Anchor link
Voor een klant maken wij een Nederlandse en een Vlaamse site. We willen graag op basis van $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'] de bezoeker naar de goede pagina sturen.

Mijn vraag is aan de Belgen, waar staat na installatie de browser op: Nederlands (Nederland) (nl) of op Nederlands (België) (nl-be)?
En als deze standaard op nl staat, stellen jullie deze dan in naar nl-be?

De instelling is in Firefox te vinden onder Extra > Opties > Icoon Geavanceerd > Tabblad algemeen, onderste optie.

Mijn dank is groot!

Elwin

[Edit: locatie instelling FF]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Elwin - Fratsloos

PHP hulp

PHP hulp

23/05/2012 22:36:19
Gesponsorde koppelingen:
BHosted Hosting al vanaf € 1,- per maand

Controleer nu gratis jouw domeinnaam:

Roderik Roderik

Roderik Roderik

25/06/2007 11:17:00
Quote Anchor link
kan toch misschien ook be.sitenaam.nl of niet?

Luuk Schakenraad

Luuk Schakenraad

25/06/2007 11:22:00
Quote Anchor link
Ja wat roderik zegt, en dan zo'n mooie pagina waar je kunt kiezen, altijd leuk..

GaMer B

GaMer B

25/06/2007 11:26:00
Quote Anchor link
Wat is er anders aan nl-be en nl? Allé manneke? Of: wà ipv wat? Nja, je kunt ook vlaggetjes op de site zetten om te switchen tussen taal.

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

25/06/2007 11:29:00
Quote Anchor link
We willen juist liever niet werken met een splashpage waar je iets moet kiezen, tenzij het systeem niet de taal kent die gebruiker als standaard gebruikt.

Een subdomein is ook geen optie, want hoe moeten de Belgische bezoekers weten dat er een be.domein.nl is?

Ook het controleren op hostname/IP van het land is geen optie, omdat we voor België niet alleen een Nederlandse versie maken, maar ook een Franse. Dat is trouwens ook een reden dat be.domein.nl (en niet alleen .nl, maar ook .be) niet zal werken, want wat is be.domein.nl dan? De Franse of de Nederlandse?

Edit:
GaMer13 schreef op 25.06.2007 11:26:
Wat is er anders aan nl-be en nl? Allé manneke? Of: wà ipv wat? Nja, je kunt ook vlaggetjes op de site zetten om te switchen tussen taal.
Qua taal is er wel wat verschil, maar het gaat niet eens om het verschil in het Nederlands taalgebruik. Ik wil Nederlands sprekende Belgen op een andere pagina hebben als Nederlanders. Bijvoorbeeld voor een dealerlocator, o.i.d.

Elwin

GaMer B

GaMer B

25/06/2007 11:35:00
Quote Anchor link
Ah okej, misschien een optie om IP2Country te kopen? Of ergens een class vandaan toveren die tòch wat kan goochelen met je host / ip o.i.d.

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

25/06/2007 11:39:00
Quote Anchor link
GaMer13 schreef op 25.06.2007 11:35:
Ah okej, misschien een optie om IP2Country te kopen? Of ergens een class vandaan toveren die tòch wat kan goochelen met je host / ip o.i.d.
Sorry hoor, maar ik vraag me af of m'n berichten wel gelezen worden.. :S
Elwin schreef op 25.06.2007 11:29:
Ook het controleren op hostname/IP van het land is geen optie, omdat we voor België niet alleen een Nederlandse versie maken, maar ook een Franse.
Elwin

Alfred -

Alfred -

25/06/2007 11:42:00
Quote Anchor link
Elwin schreef op 25.06.2007 08:48:
Mijn vraag is aan de Belgen, waar staat na installatie de browser op: Nederlands (Nederland) (nl) of op Nederlands (België) (nl-be)?
En als deze standaard op nl staat, stellen jullie deze dan in naar nl-be?

De instelling is in Firefox onder Extra > Opties > Tabblad algemeen, onderste optie.

Mijn dank is groot!

Elwin

Ik vind deze optie niet? Op die plaats staat enkel of ik wil controleren of Firefox de standaardbrowser is. Wel vind ik een instelling om de taal op webpagina's weer te geven, welke bij mij als volgt staan:

- NL
- EN-US
- EN

Edit:
Firefox 2.0.0.4
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Alfred -

Kasper Isgek

Kasper Isgek

25/06/2007 11:47:00
Quote Anchor link
Zo te zien is er een nl-be en een fr-be. Als je wilt weten wat de browser standaard instelt kan je dat toch ook zelf controleren? Gewoon een browser downloaden en je voordoen als Belg ipv Nederlander?

Lijkt me overigens dat dat standaard wel nl-be of fr-be is.

Edit:
Hmm...ik kan toch alleen voor Nederland kiezen bij downloaden van Firefox. Kan je dat niet tijdens installatie instellen?

Overigens is het extra->opties->tabblad geavanceerd->subtabblad algemeen->onderste optie bij mij :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kasper Isgek

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

25/06/2007 11:48:00
Quote Anchor link
Rafael schreef op 25.06.2007 11:42:
Ik vind deze optie niet? Op die plaats staat enkel of ik wil controleren of Firefox de standaardbrowser is. Wel vind ik een instelling om de taal op webpagina's weer te geven, welke bij mij als volgt staan:

- NL
- EN-US
- EN

Edit:
Firefox 2.0.0.4
Hee bedankt.. :)

Maar je hebt gelijk... De instelling is in Firefox te vinden onder Extra > Opties > Icoon Geavanceerd > Tabblad algemeen, onderste optie.

Edit:
Kasper schreef op 25.06.2007 11:47:
Zo te zien is er een nl-be en een fr-be. Als je wilt weten wat de browser standaard instelt kan je dat toch ook zelf controleren? Gewoon een browser downloaden en je voordoen als Belg ipv Nederlander?

Lijkt me overigens dat dat standaard wel nl-be of fr-be is.
Ik krijg bij het downloaden altijd een NL-versie. Ook als ik mijn taal in de browser instel op nl-be. Daarom dachten wij dat het misschien ook nog zou kunnen liggen aan de taal van de OS of zo.

Maar verder vroegen wij ons dus ook af mensen die moeite nemen om te veranderen van nl naar nl-be.

Elwin

Alfred -

Alfred -

25/06/2007 11:50:00
Quote Anchor link
Elwin schreef op 25.06.2007 11:48:
Hee bedankt.. :)

Graag gedaan ;-) Trouwens een Belg woonachtig in het Vlaamse deel, dat is misschien ook nog handig om er bij te weten ;-)

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

26/06/2007 18:46:00
Quote Anchor link
Zo,... nog een poging om wat zinnige info te krijgen... Zie openingspost... :)

Elwin

Overzicht Reageren

Get Adobe Flash player