bestanden alleen openen met usb maar op pc bewaren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Damian olz

damian olz

31/08/2015 22:05:24
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

ik heb een vraagje ik deel mijn pc met andere mensen (familie enz..) en ik heb bestanden (html, php enz..). Deze bestanden wil ik graag op mijn pc laten staan. Dus mij leek de beste optie om de bestanden alleen te kunnen openen wanneer mij usb in de pc zit. Maar zonder mijn website bestanden op de usbte zetten (het script waarmeen de bestanden worden geopend natuurlijk wel).

alvast bedankt,

damian.

ps. ik weet dat het op andere manieren ook kan maar wil dit eerst uitproberen.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:46:29
 

01/09/2015 12:48:13
Quote Anchor link
Kan je die bestanden niet gewoon in /home/jouwaccountnaam of %USERPROFILE% (iets als C:\Users\jouwaccountnaam) zetten? Dan kan niemand er bij als ze niet zijn ingelogd met jouw account. Tenzij als root of Administrator misschien, maar dat zal jijzelf ook wel zijn?
 
Remco van der Velde

Remco van der Velde

01/09/2015 15:03:54
Quote Anchor link
Je wilt van je usb stick een sleutel maken, dat heeft niets met php te maken, dus want an tje zegt lijkt me de beste en meest goedkope oplossing.

Anders zul je je bestanden moeten encrypten en een decryptie sleutel en speciale software nodig hebben om dit via usb te unlocken

Toevoeging op 01/09/2015 15:03:55:

Je wilt van je usb stick een sleutel maken, dat heeft niets met php te maken, dus want an tje zegt lijkt me de beste en meest goedkope oplossing.

Anders zul je je bestanden moeten encrypten en een decryptie sleutel en speciale software nodig hebben om dit via usb te unlocken
 

01/09/2015 16:13:08
Quote Anchor link
Ach, op zich kan je wel iets maken in je webapp dattie eerst met file_exists() kan kijken of de stick er in zit. En dat je webapp het anders niet doet. Zo van:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
  if (!file_exists($padNaarJeUSBStickMetHetBestandErOp)) {
    @
while(ob_get_level()) {ob_end_clean();}  // evt. buffer leeggooien voor alle zekerheid...
    header('HTTP/1.1 403.6 Forbidden');        // aan de browser laten weten dat het ACCESS DENIED is
    exit(-1);                                  // einde breien aan het script
  }
?>


Eventueel kan je ook nog met encryptie spelen met bijvoorbeeld OpenSSL. Let er dan wel op dat je de meest recente versie hebt, ivm. veiligheidslekken als HeartBleed.

Maar echt nodig is het niet, omdat de beste beveiliging die van het niet weten is.
Gewijzigd op 01/09/2015 16:16:31 door
 
Eddy E

Eddy E

01/09/2015 18:06:53
Quote Anchor link
Waarom zet je de PHP-bestanden niet op de USB-stick zelf?
 
Damian olz

damian olz

01/09/2015 19:44:02
Quote Anchor link
Oke bedankt iedereen voor de goede hulp. Hoop dat ik verder kom nu.

groetjes,

damian.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.