bizar probleem parent::__construct

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Anthony de meulemeester

anthony de meulemeester

18/06/2013 01:54:59
Quote Anchor link
Beste mensen,

ik zit met een vervelend bizar probleem dat ik al werkend heb gezien bij iemand anders zijn code.

ik heb een main controller die de view init

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
class TESS_controller{
    
    public function __construct()
    {

        $this->view = new TESS_view();
    }

    
    public function load($model)
    {

        require 'application/models/' . $model . '.php';
        $this->model = new $model;
    }
}

?>


ik heb andere child constructors! De view word prima geinjecteerd door parent::__construct

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
class Index extends TESS_controller{
    
    public function __construct()
    {

        parent::__construct();
    
        $this->view->load('index/index');
    }

    
    public function anthony()
    {

    }    
}

?>


Wat is nu het probleem ik kan geen variable aanmaken in childs voor de view

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $this->view->naam = 'weetikwie'; ?>


werkt niet. ik krijg steeds undefined variable op de error.
maar als ik dit doe in de main controller lukt dat wel???

waarom kunnen de childs dit niet als parrent construct word? hoe kan ik dit het beste oplossen?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:12:48
 
Erwin H

Erwin H

18/06/2013 02:27:30
Quote Anchor link
Dit heeft niets met 'bizar' te maken. In je parent heb je $this->view niet gedefinieerd. Die variabele wordt dus runtime aan gemaakt en is daarmee private geworden. Descending classes kunnen die variabele dus niet gebruiken. Leer de verschillen tussen private, protected en public, dan is dit niet meer 'bizar'.
 
Wouter J

Wouter J

18/06/2013 07:38:08
Quote Anchor link
En gebruik ook een autoloader.
 
Anthony de meulemeester

anthony de meulemeester

18/06/2013 09:23:31
Quote Anchor link
protected of public maken van view werkt niet.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 09:56:37
Quote Anchor link
Probeer zo eens...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
class TESS_controller{
    
    protected $view;    

    public function __construct()
    {

        $this->view = new TESS_view();
    }

    
    public function load($model)
    {

        require 'application/models/' . $model . '.php';
        $this->model = new $model;
    }
}

?>
 
Anthony de meulemeester

anthony de meulemeester

18/06/2013 10:04:22
Quote Anchor link
heb ik al geprobeerd werkt niet

in de main controller kan ik dus vars on the fly maken

$this->view->nummer = 8 geen probleem

maar in de childcomtrollers krijg ik steeds undefined variable TESS_view::nummer.

terwijl ik op de tutorial die gast hetzelfde zie doen in de childs met dezelfde code ongeveer denk ik.

ligt dat aan men instellingen ofzo? ik zie anders geen uitweg?

tenzij de views telkens op te roepen in de child controllers in plaats van in de main controller

maar dan heeft die ook geen nut meer.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 10:14:31
Quote Anchor link
Laat (de code) eens zien hoe je dat doet vanuit de child controller.
 
Anthony de meulemeester

anthony de meulemeester

18/06/2013 10:22:12
Quote Anchor link
stel ik surf naar index/test, word mijn test functie aangeroepen

die zegt dat $this->view->naam gelijk aan men modal die bv Anthony returned

variable $this->view->naam blijft leeg NULL;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php

class Index extends TESS_controller{
    
    public function __construct()
    {

        parent::__construct();
    
        $this->view->load('index/index');
        
    }
    
    
    public function test()
    {

        $this->view->naam = $this->model->Getnaam();
    }
}

?>



Toevoeging op 18/06/2013 10:22:44:

doe ik dit inde main werkt het wel
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 10:26:11
Quote Anchor link
Net had je het over een foutmelding die je kreeg, nu heb je het over een variabele die NULL is. Dat zijn 2 verschillende dingen. En waar roep je die $this->view->naam op?
 
Anthony de meulemeester

anthony de meulemeester

18/06/2013 10:48:16
Quote Anchor link
in de client index

print $this->naam;

alles werkt als ik de view in elke controller aanmaak

dus elke keer $this->view = new TESS_view;

maar ik wil dat in men main doen daarvoor dient deze tog.

ik begrijp het echt niet. ik zie mensen dit doen. ben al van gisteren middag bezig dit op te lossen maar in vind geen oplossing.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 10:49:58
Quote Anchor link
$this->naam is iets anders dan $this->view->naam.

Plaats nu eens gewoon even al je code inclusief de code waar het misgaat.
 
Erwin H

Erwin H

18/06/2013 11:25:15
Quote Anchor link
Anthony de meulemeester op 18/06/2013 10:04:22:
in de main controller kan ik dus vars on the fly maken

Om te beginnen moet je dat helemaal niet doen 'vars on the fly' aanmaken. Niet alleen een slechte gewoonte, ook is het dan helemaal niet mogelijk om buiten het object die variabelen nog aan te roepen. Nogmaals, omdat ze dan private worden.
Anthony de meulemeester op 18/06/2013 10:48:16:
ik begrijp het echt niet. ik zie mensen dit doen.

Dat lijkt me dus klinklare onzin, dat kan namelijk helemaal niet. Alleen BINNEN een object, hoewel het dan nog steeds een slechte gewoonte blijft.
 
Anthony de meulemeester

anthony de meulemeester

18/06/2013 11:26:51
Quote Anchor link
index model

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php


class index_model{
    
    public function __construct()
    {

        print 'here is the index_model <br>';
    }

    
    public function test()
    {

        return 'ik ben een vis';
    }
}

?>


index controller

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php

class Index extends TESS_controller{
    
    public function __construct()
    {

        parent::__construct();
        
    }
    
    
    public function index()
    {

        $this->view->load('index/index');
        $this->view->naam = $this->model->test();
    }

    
}

?>


main controller

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
class TESS_controller{
    
    public function __construct()
    {

        $this->view = new TESS_view();
    }

    
    public function load($model)
    {

        
            require 'application/models/' . $model . '.php';
            $this->model = new $model;
        
    }

}

?>


en de client side index
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
<div class="container margintop">
<
div class="modal-header">
<
h3>Tess php framework</h3>
<
/div>

[
code]<?php print $this->naam ?>

</div>
?>




Toevoeging op 18/06/2013 11:28:40:

error = Notice: Undefined property: TESS_view::$naam in C:\xampp\htdocs\tess-framework\application\views\index\index.php on line 6
Gewijzigd op 18/06/2013 11:27:23 door anthony de meulemeester
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 11:29:11
Quote Anchor link
@Erwin: wat bedoel je met dat variabelen private worden? Variabelen worden toch niet vanzelf private?

Toevoeging op 18/06/2013 11:40:43:

Je hebt je model niet gedeclareerd terwijl je die wel aanspreekt: $this->model->test();

Daarnaast moet je ook je prooperties in je classes declareren.
 
Wouter J

Wouter J

18/06/2013 11:46:16
Quote Anchor link
Quote:
wat bedoel je met dat variabelen private worden? Variabelen worden toch niet vanzelf private?
- See more at: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/bizar-probleem-parentconstruct/91205/last/#sthash.6X6C8u7O.dpuf

ik dacht ook dat ze standaard public worden. Werden ze maar private...
 
Erwin H

Erwin H

18/06/2013 11:49:12
Quote Anchor link
woops...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
class Test{
  public function __construct(){
    $this->naam = 'ikke';
  }
}


$test = new Test();
echo $test->naam;
?>

Levert dus inderdaad wel 'ikke' op. Dat stuk van de private mag je dus vergeten inderdaad :-)
Neemt niet weg dat het 'on the fly' aanmaken van allerlei variabelen in een class een slecht gewoonte is.... Je object krijgt er namelijk allerlei onvoorziene gegevens bij die het verder niet zal managen, immers, het object zelf weet niet eens dat het er is. Voor jezelf is het ook zeer ongewis welke variabelen er op welk moment allemaal bestaan en debuggen wordt dan ook een ramp.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 11:50:06
Quote Anchor link
Wouter J op 18/06/2013 11:46:16:
Quote:
wat bedoel je met dat variabelen private worden? Variabelen worden toch niet vanzelf private?
- See more at: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/bizar-probleem-parentconstruct/91205/last/#sthash.6X6C8u7O.dpuf

ik dacht ook dat ze standaard public worden. Werden ze maar private...

Ja, dat zou wel gaaf zijn :-)

Offtopic:

Sinds wanneer is dat fijne (ahum) "See more at: ..." regeltje weer terug? Irritant...




Toevoeging op 18/06/2013 11:50:57:

Erwin H op 18/06/2013 11:49:12:
woops...

inderdaad, hehehe ;-)
 
Anthony de meulemeester

anthony de meulemeester

18/06/2013 11:53:05
Quote Anchor link
maar hoe kan dit nu?

kijk nu inject ik view in elke controller

ik krijg nu op men scherm

Notice: Undefined property: TESS_view::$naam in C:\xampp\htdocs\tess-framework\application\views\index\index.php on line 6 -

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
class Index extends TESS_controller{
    
    public function __construct()
    {

        
        $this->view = new TESS_view();
        //$this->view->naam = 'ikke';
    }    
    
    public function index()
    {

        $this->view->load('index/index');
        $this->view->naam = 'anthony';
        
    }
}

?>


steek ik het in de constructer krijg ik 'ikke ' op men scherm.

in de constructor werkt het. was da nu weer alemaal;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
class Index extends TESS_controller{
    
    public function __construct()
    {

        
        $this->view = new TESS_view();
        $this->view->naam = 'ikke';
    }
    
    
    public function index()
    {

        $this->view->load('index/index');
        //$this->view->naam = 'anthony';
    
    
    }    
}

?>


Toevoeging op 18/06/2013 11:57:43:

ik kan dus enkel in de constructor $this->view aanpassen.

raar
Gewijzigd op 18/06/2013 11:53:56 door anthony de meulemeester
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 12:35:35
Quote Anchor link
Draai de regels eens om:

NIET:

$this->view->load('index/index');
$this->view->naam = 'anthony';

MAAR:

$this->view->naam = 'anthony';
$this->view->load('index/index');
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

18/06/2013 12:52:08
Quote Anchor link
Dat is helemaal niet raar, je kan alleen in een constructor variabelen van een object aanmaken.
Blijkbaar bestaat de variabele naam niet in het view object.
Maar let op wat je nu aan het doen bent, want dit kan dus wel!:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
public function index() {
    $this->view = 'Anthony';
}

?>

Met alle gevolgen van dien.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/06/2013 13:07:46
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 18/06/2013 12:52:08:
Dat is helemaal niet raar, je kan alleen in een constructor variabelen van een object aanmaken.

Huh? Wat bedoel jij nu?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.