Broncode beschermen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »
Veur Heur

Veur Heur

02/04/2014 16:38:19
Quote Anchor link
Heeft iemand ervaring met het beschermen van broncode en wat daar bij komt kijken? Ik zie pakketten zoals Zend Guard en ionCube, maar hoe werken deze in de praktijk en is de code dan nog wel makkelijk (op afstand) te beheren? Of moet ik eerst lokaal alles encoden om het vervolgens allemaal te kopiëren naar de live server?

Ik weet niet of dit van belang is, maar we draaien MacOS als server met Apache, PHP en MySQL. Geen frameworks of iets dergelijks. Oplossingen mogen zowel betaald als gratis (open source) zijn.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 10:19:15
 
Reshad F

Reshad F

02/04/2014 16:51:46
Quote Anchor link
Je bedoelt de broncode als in de broncode die je ziet wanneer je rechtermuisknop -> bronpagina ziet?


Stop dan maar met zoeken want een manier om dit te beschermen vind je niet en zal je nooit vinden maar je kan het wel onleesbaar maken door het net als google te doen :) maar dan nog zou je alleen html zien en js
Gewijzigd op 02/04/2014 16:53:46 door Reshad F
 
Veur Heur

Veur Heur

02/04/2014 16:54:04
Quote Anchor link
Neen, als zijnde de daadwerkelijke PHP code op de server. We draaien een applicatie op servers die in beheer zijn van onze klanten. We willen de code en daarmee onze product (intellectueel eigendom) beschermen tegen gebruik zonder onze toestemming.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/04/2014 16:56:48
Quote Anchor link
Dit is niet te encoden, althans.... niet volledig.

Je moet daarom altijd zorgen dat je het origineel in bezit hebt, maar bij dergelijke projecten zullen deze altijd in een GIT/SVN/CVS omgeving staan. Waarna ze bij het deployen door de decoder heen gaan.
Gewijzigd op 02/04/2014 16:57:06 door - Ariën -
 
Veur Heur

Veur Heur

02/04/2014 17:01:41
Quote Anchor link
Kun je dat eens toelichten?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/04/2014 17:05:30
Quote Anchor link
Het gaat erom dat je de originele code gewoon in bezit hebt, want Zend/Iocube is niet zomaar terug te reversen.

Bij grote projecten wordt vaak aan versie-beheer gedaan. Geen verplichting, maar puur een voorbeeld over de workflow van het werken aan een project.
Gewijzigd op 02/04/2014 17:06:11 door - Ariën -
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

02/04/2014 17:48:24
Quote Anchor link
Bedoel je zoiets als dit :
Afbeelding
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/04/2014 17:51:15
Quote Anchor link
http://codeit.sg/php_encoder/

Als ik dit zo zie, vraag ik me af of er geen schimmige dingen mee worden 'gecompiled'. Dan zou ik als bedrijf liever voor Zend of IonCube gaan.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

03/04/2014 11:25:49
Quote Anchor link
Ik zou ook voor IonCube gaan, met Zend Guard als goede tweede, omdat ze geen PHP-script versleutelen, maar opcode. Ze verhogen daarmee beide als PHP-accelerator meteen de performance.

Iets schimmigs verbergen in versleutelde opcode is bij beide echter natuurlijk nog steeds mogelijk, dus ik zou me wel twee keer bedenken voordat ik iets uit onbekende bron installeer dat IonCube of Zend Guard gebruikt. (Of je moet het ding in een sandbox plus een firewall verpakken, maar dan verlies je weer performance en blijft mogelijk toch nog een beveiligingslek onontdekt.)

Een alternatief is niet alle PHP-code bij de opdrachtgever parkeren, maar een API gebruiken. Eenvoudig maar herkenbaar praktijkvoorbeeld: je hoeft klanten niet je complete postcodedatabase cadeau te doen; je kunt ook een postcode-API beschikbaar stellen.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

04/11/2020 15:41:23
Quote Anchor link
Nu heb ik zelf noodzaak aan het beschermen van IE (intellectueel eigendom), en vond deze oude thread.
Inmiddels:
- blijft Zend Guard hangen op PHP 5.6
- zit IonCube op versie 10 en kan t/m PHP 7.2
- kan SourceGuardian t/m PHP 7.4

Van wat ik her en der op internet zou de performance van IonCube beter zijn, maar ook Source Guardian belooft versleuteling van bytecode.

Er zijn obscure sites die beloven de versleuteling te kunnen kraken, wat me niet helemaal geruststelt. (https://www.startpage.com/do/dsearch?query=decode+ioncube)

De enige andere optie die ik ken om IE te beschermen als onderdeel van een bedrijfsgeheim is door de code niet prijs te geven aan een klant, bijvoorbeeld door extern te hosten op een server in eigen beheer.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Zijn er tegenwoordig nieuwe inzichten in hoe IE te beschermen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/11/2020 17:02:25
Quote Anchor link
Tegenwoordig is SaaS behoorlijk in, en dan hoef je niet aan zulke bescherming te denken omdat je het zelf voor de klant host.

Maar als je toch zelf het product wilt verkopen aan de klant, die het zelf host dan is IonCube nog steeds de beste oplossing. Ik zie dat ze ook PHP 7.3 en 7.3 ondersteunen, zolang de nieuwe functies van deze versies maar niet gebruikt worden.

Of het veilig is durf ik niet te zeggen. In een ver verleden heb ik ooit eens uit onderzoek een Zend-encoded PHP-applicatie gedecompileerd met wat een dergelijke encoder. Volgens mij werkte dat programma door 'reversed engineering' toe te passen. De stijl van programmeren was ook totaal anders. Een switch() werd uiteindelijk vertaald in een sloot if-else'jes. En geavanceerde array's werden een onleesbare spaghetti-brei. Vanzelfsprekend was er dus ook geen commentaarblok te lezen.

Als je het product in encoded versie aan een klant wilt leveren. Zorg dan voor een goede waterdichte juridische clausule dat het niet toegestana is om de applicatie te reverse-engineren of de source probeert te achterhalen. Je kan eventueel nog een licentiecheck inbouwen die elke dag een seintje geeft, of een controle uitvoeren of de bestanden ongewijzigd zijn (met md5_file() ). In dat laatste geval moet je bij nieuwe versies van de bestanden wel de juiste hash bijhouden.
Gewijzigd op 04/11/2020 17:03:08 door - Ariën -
 
Jan R

Jan R

04/11/2020 18:09:04
Quote Anchor link
- Ariën - op 02/04/2014 17:51:15:
http://codeit.sg/php_encoder/

Als ik dit zo zie, vraag ik me af of er geen schimmige dingen mee worden 'gecompiled'. Dan zou ik als bedrijf liever voor Zend of IonCube gaan.


Link werkt niet :(
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/11/2020 18:32:17
Quote Anchor link
Jan R op 04/11/2020 18:09:04:
- Ariën - op 02/04/2014 17:51:15:
http://codeit.sg/php_encoder/

Als ik dit zo zie, vraag ik me af of er geen schimmige dingen mee worden 'gecompiled'. Dan zou ik als bedrijf liever voor Zend of IonCube gaan.


Link werkt niet :(

Al weer 6,5 jaar oud.
Gewijzigd op 04/11/2020 18:32:48 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.