[CakePHP] Data op elke pagina beschikbaar maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sam Clauw

Sam Clauw

24/08/2014 09:42:20
Quote Anchor link
Ik ben momenteel bezig met het maken van een eigen CMS systeem met CakePHP. Het werken met PHP frameworks is behoorlijk nieuw voor mij, dus soms is 't nog wel wat zoekwerk.

Zo ben ik bijvoorbeeld op zoek naar een goede manier om een menu in elke pagina van m'n CMS systeem én de website in te laden. Ik moet met andere woorden een array variabele beschikbaar stellen zodat elke view deze in kan lezen. De output van deze variabele zou ik dan via een view element in de layout.ctp file laden waarin ik de hele menustructuur met <ul>'s en <li>'s opbouw. Dit ziet er dan zo uit:

echo $this->element('menu', array(
'menuItems' => $menuArray
));

Ik vraag me echter af hoe ik de menu data overal beschikbaar kan maken? Ik dacht om in de AppController de functie "beforeFilter" op te nemen en daarin alle data op te halen, maar daarmee wordt de AppController volgens mij waardeloos lang...?
Gewijzigd op 24/08/2014 09:42:53 door Sam Clauw
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:23:12
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

24/08/2014 11:09:52
 
Sam Clauw

Sam Clauw

24/08/2014 14:08:16
Quote Anchor link
Ik werk momenteel met de 2.x versie van CakePHP, en dit script maakt gebruik van de oude versies. Zoveel wijzer ben ik van de link dus niet geworden ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.