Cannot modify header information

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3

P-ter AA

P-ter AA

30/12/2010 17:33:05
Quote Anchor link
Als iemand de oplossing weet zeg het a.u.b. Ik word hier nogal moedeloos van.. PHP als taal is heerlijk als het werkt maar dit is echt zóó iritand..

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 13:47:41

Kris Peeters

Kris Peeters

30/12/2010 17:38:09
Quote Anchor link
Zorg dat er geen enkele spatie / tab / enter (hard of zacht) ... staat tussen ?> en het einde van je file main.functions.php.

Je kan die ?> trouwens gewoon weglaten (en nu herhaal ik mijn eigen woorden).

P-ter AA

P-ter AA

30/12/2010 18:18:01
Quote Anchor link
Kris Peeters op 30/12/2010 17:38:09:
Zorg dat er geen enkele spatie / tab / enter (hard of zacht) ... staat tussen ?> en het einde van je file main.functions.php.

Je kan die ?> trouwens gewoon weglaten (en nu herhaal ik mijn eigen woorden).

Er stond een enter na ?> en die heb ik weggehaald. Nu geen error meer over die functie. Nu krijg ik:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/mbdesigner.nl/mbdesigner.nl/httpd.www/Fair/2/index.php:16) in /customers/mbdesigner.nl/mbdesigner.nl/httpd.www/Fair/2/pages/dynamic/language.php on line 32

(zie http://www.mbdesigner.nl/Fair/2/ en klik op een van de vlaggetjes)
Gewijzigd op 30/12/2010 18:18:55 door P-ter AA

30/12/2010 18:52:26
Quote Anchor link
Zie waar die error komt. De echo is daar dus al ver boven geweest (zie alle html).

P-ter AA

P-ter AA

30/12/2010 20:13:27
Quote Anchor link
Karl Karl op 30/12/2010 18:52:26:
Zie waar die error komt. De echo is daar dus al ver boven geweest (zie alle html).

Ah ik snap het.. Ik gebruik echo voor o.a. de links te maken voor het menu. En later komt set_cookie pas in de pagina. Alleen hoe los ik dat op? Want ik kan de content niet boven het menu zetten..

Aad B

Aad B

30/12/2010 20:16:34
Quote Anchor link
set_cookie() of startsession() kan je alleen maar activeren VOORDAT je iets naar de browser stuurt. Er is geen ander mogelijkheid. Anders krijg je altijd: annot modify header information - headers already sent by ...

30/12/2010 20:17:05
Quote Anchor link
Je code anders opbouwen.
Eerst logica, dan pas design.

Kris Peeters

Kris Peeters

30/12/2010 20:26:06
Quote Anchor link
Je kan altijd je echo onder je logica zetten.
Zonder ook maar 1 uitzondering.

Een mogelijke oplossing:

In plaats van overal te echo'en zet je die gegevens in een variabele.

Ipv.
echo '<a href="...">bla bla</a>';

zet je:
$output .= '<a href="...">bla bla</a>';

Op het einde zet je die $output dan op de juiste plaats.

Maar de basis blijft het advies dat boven mijn post staat:
Herschik je logica.

P-ter AA

P-ter AA

31/12/2010 09:58:29
Quote Anchor link
Het is me gelukt! Iedereen bedankt!

31/12/2010 11:34:09
Quote Anchor link
Maurice vB op 31/12/2010 09:58:29:

Hoe?

P-ter AA

P-ter AA

31/12/2010 11:48:17
Quote Anchor link
Karl Karl op 31/12/2010 11:34:09:
Maurice vB op 31/12/2010 09:58:29:

Hoe?

Ik heb de switch in een andere pagina als languages.php gezet en die voer ik uit boven <html> wanneer de pagina 'languages' word geopend. Dus in languages.php staat alleen de tekst die in weergegeven moet worden, en in setlanguage.php staat het set_cookie gedeelte dat wordt uitgevoerd boven <html>.

Ano Niem

Ano Niem

31/12/2010 13:53:58
Quote Anchor link
er is nog een makkelijkere manier om dit te kunnen doen, probeer eens bovenaan je script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
ob_start();
?>

te zetten
en onderaan je script:
Code (php)
1
2
3
<?
ob_end_flush();
?>

te zetten,
hiermee vermijd je elk probleem met header is already send ;)

P-ter AA

P-ter AA

31/12/2010 14:09:47
Quote Anchor link
Thomas van den Bulk op 31/12/2010 13:53:58:
er is nog een makkelijkere manier om dit te kunnen doen, probeer eens bovenaan je script:
Code (php)
1
2
3
<?
ob_start();
?>

te zetten
en onderaan je script:
Code (php)
1
2
3
<?
ob_end_flush();
?>

te zetten,
hiermee vermijd je elk probleem met header is already send ;)

Dit had ik inderdaad ook gezien op een forum, maar daar noemde ze dat 'omzeilen van een probleem' en niet oplossen.

Joren de Wit

Joren de Wit

31/12/2010 14:10:56
Quote Anchor link
Maurice vB op 31/12/2010 14:09:47:
Dit had ik inderdaad ook gezien op een forum, maar daar noemde ze dat 'omzeilen van een probleem' en niet oplossen.

Dat is het ook en die oplossing is dus ook eigenlijk geen oplossing maar eerder een lapmiddel. Zorg gewoon dat je altijd het echte probleem oplost ;-)

Ano Niem

Ano Niem

31/12/2010 14:21:52
Quote Anchor link
Blanche - op 31/12/2010 14:10:56:
Dat is het ook en die oplossing is dus ook eigenlijk geen oplossing maar eerder een lapmiddel. Zorg gewoon dat je altijd het echte probleem oplost ;-)

ik heb dan ook een hekel aan cookies, zoveel gebruik ik ze ook niet,
vandaar dat ik bijna altijd sessions gebruik,
het enige waar ik cookies voor gebruik is om te zorgen dat mensen de mogelijkheid hebben om ingelogd te blijven op me website ;)

Joren de Wit

Joren de Wit

31/12/2010 14:59:16
Quote Anchor link
Dat heeft toch niets met een headers already sent foutmelding te maken? Die kun je ook krijgen op functies als header() en session_start(), dus ook als je geen cookies en setcookie() gebruikt...

Het gaat erom dat output buffering niet de juiste oplossing is je headers already sent meldingen te voorkomen. Er ligt een andere belangrijkere fout aan ten grondslag, namelijk een fout in je PHP logica. Los liever die fout op dan een lapmiddel als output buffering te gebruiken.

Ano Niem

Ano Niem

31/12/2010 15:14:44
Quote Anchor link
het voordeel met sessions is is dat je die nog makkelijk kan wijzigen nadat de header gestuurd is,
natuurlijk moet je session_start() voor de header zetten,
maar daarna is het gewoon mogelijk om de session te wijzigen,

cookies moeten voor de header gewijzigd worden,
en ik geef toe dat ob_start() en ob_end_flush() niet de juiste manier is om dit op te lossen,
maar op sommige momenten moet je wel,
mijn website laadt de pagina in de index pagina,
met als volgt dat de header dus al verstuurd is door de index pagina,
als ik dan inlog, en dit via de login script doet,
moet ik dus flush gebruiken wil ik een cookie kunnen setten.

ik snap dat je dit niet de manier vindt om dit probleem op te lossen,
maar ik vindt het een mogelijke oplossing voor een probleem waar ik dus tegen aan loop.

Joren de Wit

Joren de Wit

31/12/2010 15:30:57
Quote Anchor link
Thomas van den Bulk op 31/12/2010 15:14:44:
mijn website laadt de pagina in de index pagina,
met als volgt dat de header dus al verstuurd is door de index pagina,

Dat is maar net waar je voor kiest. Je kunt het ook oplossen door eerst alle PHP logica af te handelen en eventuele output op te slaan in een variabele en pas daarna de output naar de browser te versturen. Nog een andere oplossing is het gebruik van een template parser waarbij je variabelen aan een template toekent en de output pas op een van de laatste regels van je script genereert...

Kortom, het gebruik van ob_ functies om header already sent foutmeldingen te voorkomen is in principe nooit nodig...

Pagina: « vorige 1 2 3

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.