Classes icm include

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »
Shamrock Modelbouw

Shamrock Modelbouw

13/01/2015 09:59:14
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een website te maken die door middel van classes is opgebouwd.
Ik gebruik daar in ook een pagina systeem om pagina's te includen.

Nu heb ik een klein probleempje wat ik niet opgelost krijg.
Als eerste maak ik op de index een nieuwe classe Settings aan. Hierin moeten variabelen worden opgeslagen.

Ik wil vanuit de index en pagina's die geinclude zijn deze waarde kunnen opvragen of aanpassen.
Ik heb deze code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
    $Settings = new Settings();

    $PageLoad = new Index();
    $PageLoad->SetMenuId();
    $PageLoad->PageStart();
    $PageLoad->PageLoad();
    $PageLoad->PageEnd();


Als ik in de PageStart() functie een variabele vul ($Settings->var1 = "gevuld") dan kan ik deze in dezelfde functie ook aanroepen (echo $Settings->var1;).

Als ik deze echter in een andere functie wil aanroepen blijft hij leeg.

In PageLoad(); include ik andere pagina's. Hier wil ik ook doormiddel van echo $Settings->var1; de waarde kunnen aanroepen.

Is dit mogelijk, zoja wat doe ik fout?

Bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 00:24:06
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

13/01/2015 10:20:35
Quote Anchor link
Is het registry pattern misschien een oplossing voor je?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
class Registry
{
    private $data = array();

    public function __set($key, $value)
    {

        $this->data[$key] = $value;
    }


    public function __get($key)
    {

        return $this->data[$key];
    }
}

?>
 
Shamrock Modelbouw

Shamrock Modelbouw

13/01/2015 10:41:03
Quote Anchor link
Bedankt,

Ik had eigenlijk al iets soortgelijks gevonden maar ook dat wil helaas niet werken.

Wat ik nu doe met jouw code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$registry = new Registry();

public function PageStart()
{
    $registry->var1 = "waarde";
}

public function PageLoad()
{
    echo $registry->var1;
}


maar in PageLoad() blijft hij leeg. Echo ik hem in PageStart, dan laat hij hem wel gevuld zien.

Ik moet hem toch in andere functies (en daarin geinclude pagina's) ook kunnen aanroepen ofniet?

Bedankt
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

13/01/2015 10:46:01
Quote Anchor link
Je moet de registry als "centrale opslag" op een of andere manier toegankelijk maken.
Dat kan bijvoorbeeld door de registry mee te geven in de constructor van klassen die de registry nodig hebben. Of, zo je wilt, door het gebruiken van de registry verplicht te stellen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
class Foo
{
    public function __construct(Registry $registry)
    {

        // <...>
    }
}

?>
 
Joe Bengalen

Joe Bengalen

13/01/2015 21:44:31
Quote Anchor link
Of je maakt van de Settings een static class. Dan kun je er ook overal bij

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
abstract class Settings
{
    protected static $data;
    
    public static function set($var, $val)
    {

        self::$data[$var] = $val;
    }

    
    public static function get($var)
    {

        if (self::has($var))
            return self::$data[$var];
        
        return null;
    }

    
    public static function has($var)
    {

        return isset(self::$data[$var]);
    }
}


Settings::set('test', 'waarde');

var_dump(Settings::get('test'));
var_dump(Settings::has('test'));
var_dump(Settings::has('nonExistant'));
 
Shamrock Modelbouw

Shamrock Modelbouw

14/01/2015 12:52:28
Quote Anchor link
Bedankt, hier ga ik mee aan de slag!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.