[CMS MS] Module maken die gebruik maakt van AJAX
Hola!
Ik ben momenteel met het schrijven van een module voor CMS Made Simple. Deze module is gebaseerd op een script dat is geschreven zonder CMSMS. Het maakt gebruik van AJAX voor een aantal dingen, en dat moet zo blijven.
CMSMS is uitstekend, maar qua documentatie mist er nog het een en ander. Zo heb ik nu geen flauw idee, waar ik het bestand dat de AJAX requests afhandelt moet plaatsen.. Googlen leverde wel resultaten op over AJAX, maar niet direct wat ik dus zoek.
Zijn er hier toevallig ontwikkelaars die al eens AJAX hebben gebruikt in een plugin?
Mocht het iets uitmaken, er wordt gebruik gemaakt van jQuery, geen xajax.
Groeten en alvast bedankt!
Chris
Ik ben momenteel met het schrijven van een module voor CMS Made Simple. Deze module is gebaseerd op een script dat is geschreven zonder CMSMS. Het maakt gebruik van AJAX voor een aantal dingen, en dat moet zo blijven.
CMSMS is uitstekend, maar qua documentatie mist er nog het een en ander. Zo heb ik nu geen flauw idee, waar ik het bestand dat de AJAX requests afhandelt moet plaatsen.. Googlen leverde wel resultaten op over AJAX, maar niet direct wat ik dus zoek.
Zijn er hier toevallig ontwikkelaars die al eens AJAX hebben gebruikt in een plugin?
Mocht het iets uitmaken, er wordt gebruik gemaakt van jQuery, geen xajax.
Groeten en alvast bedankt!
Chris
Gewijzigd op 05/11/2010 16:18:01 door Chris
Gesponsorde koppelingen:
Bumpje!
Kan je niet een aparte volledig lege pagina maken en hierin alleen je AJAX actie includen?
De database interactie is echt rampzalig btw.
De database interactie is echt rampzalig btw.
Gewijzigd op 05/11/2010 21:19:19 door Pim -
Als ik die pagina aanmaak, zit je alsnog met de header en footer die worden ge-output. Ik zat zelf te denken om gewoon een ajax bestand te maken in de /module/modulenaam/ map, maar werkt dat wel op die manier? Kan ik dan nog steeds een database verbinding open houden en dergelijke?
In mijn CMS gebruik ik in een bepaalde template ook een AJAX-aanroep, waarmee ik een bepaalde site op wil roepen.
Ikzelf heb op /templates/test-template/php/retrieve_page.php het bestand staan. Hieron heb ik een include gemaakt naar mijn database-connectie file.
Met jQuery load. laad ik hem in overigens.
Hoop dat je hier wat mee kunt.
Ikzelf heb op /templates/test-template/php/retrieve_page.php het bestand staan. Hieron heb ik een include gemaakt naar mijn database-connectie file.
Met jQuery load. laad ik hem in overigens.
Hoop dat je hier wat mee kunt.
Ik zou wel proberen het binnen het CMS te houden... Dan kan je ook nog de native acties gebruiken.
Maar je kan toch een custom template gebruiken bij die pagina? En die gewoon leeg laten? Of worden daar dan nog headers en footers omheen gedaan?
Desnoods kan je nog grappen uithalen met ob_end_clean() en exit;
Toen ik een tijdje geleden met CMSMS bezig was heb ik nog overwogen een eigen dispatcher over doAction() heen te leggen om met controllers ipv de procedurele acties te kunnen werken. Als je dat doet kan je die natuurlijk vrij eenvoudig met een aparte frontcontroller voor AJAX aanroepen.
Maar je kan toch een custom template gebruiken bij die pagina? En die gewoon leeg laten? Of worden daar dan nog headers en footers omheen gedaan?
Desnoods kan je nog grappen uithalen met ob_end_clean() en exit;
Toen ik een tijdje geleden met CMSMS bezig was heb ik nog overwogen een eigen dispatcher over doAction() heen te leggen om met controllers ipv de procedurele acties te kunnen werken. Als je dat doet kan je die natuurlijk vrij eenvoudig met een aparte frontcontroller voor AJAX aanroepen.