collatieprobleem?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

18/10/2024 19:00:41
Quote Anchor link
Quote:
- Ariën - op 18/10/2024 18:29:19:
Dan is het raadzaam om mijn tip op te volgen, en utf8mb4 te gebruiken in je PHP-script.

En alle tabellen de collatie utf8mb4 te geven, toch?

Dat begrijp ik niet goed. Ik heb de tabellen de collatie zusenzo gegeven, maar wat bedoel je met de zin om die collatie in mijn php-script te gebruiken. Betekent dat ik ergens op regel 1 of 2 moet vermelden dat collatie collatie X is?

En wat denk je van mijn conclusie alle tabellen collatie utf8mb4 te geven?

(Ik ben een amateur, ooit begonnen met een boek voor beginners "Basiscursus PHP5". Daarop autodidactisch verder geborduurd tot ik tevreden was met een bepaald resultaat. En elke keer als ik iets meer wou, snuffelde ik rond op internet zoals dit forum, of bij mensen die iets meer thuis waren in de ict. Nu vertoont het resultaat gebreken en moet ik kennis opdoen om die gebreken te verhelpen. Dit als toelichting van waaruit ik "knutsel" met php.)
Gewijzigd op 18/10/2024 19:02:02 door Guus Wiegerinck

PHP hulp

PHP hulp

12/12/2024 15:18:45

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2024 19:08:21
Quote Anchor link
Ik bedoelde dus de manier die Adoptive Solution in zijn voorgaande bericht al liet zien.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
// etc...
$db->set_charset("utf8mb4");
$db->query("SET NAMES utf8mb4 COLLATE utf8mb4_general_ci");
?>
Gewijzigd op 18/10/2024 19:08:57 door - Ariën -

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

18/10/2024 19:19:07
Quote Anchor link
OK.
Dan ga ik daar eens mee werken en kiek'n wâ't wôt.
Maar niet vanavond nog.

Toevoeging op 18/10/2024 19:29:38:

Hihi

Toch geprobeerd.

En ... JA, het werkt!!!
Bedankt

Toevoeging op 18/10/2024 19:34:10:

Ik had jouw code ietsje aangepast aan de connect-code die ik al had. Zó
Code (php)
1
2
3
4
//verbinden met database
    $db = mysqli_connect("localhost", "ikusr", "mijnwachtwoord", "mijndatabase");
    $db->set_charset("utf8mb4");
    $db->query("SET NAMES utf8mb4 COLLATE utf8mb4_general_ci");
Gewijzigd op 18/10/2024 19:19:39 door Guus Wiegerinck

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/10/2024 19:35:52
Quote Anchor link
Fijn dat het werkt. Soms is het iets heel simpels.... ;-)

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

19/10/2024 16:21:33
Quote Anchor link
Toch is er een maar-tje.

Alle scripts zijn aangepast, maar er zijn twee scripts waar het tóch niet goed gaat. Ik vind dat vreemd.
Daar krijg ik tóch bijv. Belgi? of Groot Britanni?, en in het andere script M?rklin of ??n.
Het is in twee scripts, in andere gaat het wél goed.
Toch een andere collatie nodig?

Het ligt niet aan het feit dat ik de code in een inc-bestand heb gezet en oproep met include, dat maakt niet uit,

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/10/2024 16:52:48
Quote Anchor link
Ik vrees dat die al anders opgeslagen zijn.

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

19/10/2024 17:14:05
Quote Anchor link
Ik denk dat ik het al weet. Deze woorden komen niet uit de database, maar heb ik zo als ze zijn in het script gezet. Bijv.:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
$land = $rij_my['land'];
        if ($land == "F"){$Land = "Frankrijk";}
        if ($land == "D"){$Land = "Duitsland";}
        if ($land == "I"){$Land = "Ital";}
        if ($land == "NL"){$Land = "Nederland";}
        if ($land == "GB"){$Land = "Groot Britanni";}
        if ($land == "B"){$Land = "Belgi";}

En uit het andere script:
Code (php)
1
2
3
4
5
<p>
Hieronder staat een opsomming van locomotieven zoals die is opgenomen in de zgn "Loklist" van Mrklin MS2<br>
Het maximaal aantal locomotieven dat opgenomen kan worden in die lijst is 40.<br>
Voor elke nieuwe lok boven de 40 die aan de lijst wordt toegevoegd, wordt er n andere zonder waarschuwing verwijderd.
</p>

Dus hier wél de html-code toepassen.

Zo zie je maar, je probleem aan iemand anders voorleggen helpt om zelf tot een oplossing te komen

Toevoeging op 19/10/2024 17:20:55:

Guus Wiegerinck op 19/10/2024 17:14:05:
Ik denk dat ik het al weet. Deze woorden komen niet uit de database, maar heb ik zo als ze zijn in het script gezet. Bijv.:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
$land = $rij_my['land'];
        if ($land == "F"){$Land = "Frankrijk";}
        if ($land == "D"){$Land = "Duitsland";}
        if ($land == "I"){$Land = "Ital";}
        if ($land == "GB"){$Land = "Groot Britanni";}
        if ($land == "B"){$Land = "Belgi";}

En uit het andere script:
Code (php)
1
2
3
4
5
<p>
Hieronder staat een opsomming van locomotieven zoals die is opgenomen in de zgn "Loklist" van Mrklin MS2<br>
Het maximaal aantal locomotieven dat opgenomen kan worden in die lijst is 40.<br>
Voor elke nieuwe lok boven de 40 die aan de lijst wordt toegevoegd, wordt er n andere zonder waarschuwing verwijderd.
</p>

Dus hier wél de html-code toepassen.
En inderdaad, nu staat het er zoals het hoort,

Zo zie je maar, je probleem aan iemand anders voorleggen helpt om zelf tot een oplossing te komen

Adoptive Solution

Adoptive Solution

19/10/2024 20:36:34
Quote Anchor link
Probeer het zo :

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
$land = $rij_my['land'];
if ($land == "F") {$Land = "Frankrijk";}
if ($land == "D") {$Land = "Duitsland";}
if ($land == "I") {$Land = "Itali&euml;";}
if ($land == "GB"){$Land = "Groot Britanni&euml;";}
if ($land == "B") {$Land = "Belgi&euml;";}

https://www.w3schools.com/charsets/ref_utf_diacritical.asp
Gewijzigd op 19/10/2024 20:47:47 door Adoptive Solution

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/10/2024 01:05:26
Quote Anchor link
Als je 100 procent zeker bent dat je latin1 gebruikt, en wilt overstappen op UTF-8 (utf8mb4), dan is dit script een handige omzettool. Maak van te voren wel een backup van de huidige staat.

https://gist.github.com/pobegov/f8b293fb6eb658a13feb1c318e6c07ed

Ivo P

Ivo P

24/10/2024 18:23:15
Quote Anchor link
een tekstbestand, en een php-script is ook dat, dan kun je ook daarbij aangeven in welke tekenset dat moet worden opgeslagen.

dat is dus hier kennelijk de verkeerde set.

check eens of jouw editor je een tekenset last kiezen

Guus Wiegerinck

Guus Wiegerinck

25/10/2024 14:44:01
Quote Anchor link
Ivo P op 24/10/2024 18:23:15:
dat is dus hier kennelijk de verkeerde set.

Ik weet niet precies waar je op doelt, maar letters met accenten en zo die uit de database komen, worden correct weergegeven.
Als je bedoelt de momenten dat bijv. België werd weergegeven als Belgi?, dan ging het om door mij getypte tekens. ë noteren als &eunml; loste die probleempje op.

Quote:
check eens of jouw editor je een tekenset last kiezen.
Ik schrijf/schreef mijn scripts met kladblok of php editor of notepad++
Of bedoel je dat niet.

Toevoeging op 25/10/2024 14:50:12:

- Ariën - op 24/10/2024 01:05:26:
Als je 100 procent zeker bent dat je latin1 gebruikt, en wilt overstappen op UTF-8 (utf8mb4), dan is dit script een handige omzettool. Maak van te voren wel een backup van de huidige staat.

https://gist.github.com/pobegov/f8b293fb6eb658a13feb1c318e6c07ed

Ik heb even gekeken. Oeps, dat is me veel te ingewikkeld en ingrijpend en ik wil het leuk houden voor mijzelf. phyMyAdmin meldt bij de algemene instellingen dat de collatie van de serververbinding is: utf8mb4_unicode_ci; en dat de karakterset van de databaseserver is: cp1252 West European (latin1). Wat het verschil is tussen de serververbinding en de databaserver, weet ik niet. Belangrijk vind ik of het werkt, en dat doet het nu.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/10/2024 16:18:43
Quote Anchor link
Afhankelijk van de instellingen op serverniveau, moet je in PHP de charset-functie na je connectie gebruiken. Als ze gelijk zijn, hoeft dit niet.

Maar je hebt dus geen encoding-problemen meer?
Gewijzigd op 25/10/2024 16:19:38 door - Ariën -

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.