connect.php vraag
Heey,
Als je deze code hebt wat moet je dan invullen
bij Localhost en wat bij Database ,
de andere 2 weet ik wel.
$user = "dbuser";
$dbpass = "pass";
$host = "localhost";
$dbdb = "database";
Als je deze code hebt wat moet je dan invullen
bij Localhost en wat bij Database ,
de andere 2 weet ik wel.
$user = "dbuser";
$dbpass = "pass";
$host = "localhost";
$dbdb = "database";
Gesponsorde koppelingen:
$host is de lokatie van de server, meestal werkt 'localhost' prima maar sommigen gebruiken bijv. een externe databaseserver.
Een database server heeft ruimte voor meerdere databases, vandaar dat je bij $dbdb die specifieke database kunt selecteren.
Een database server heeft ruimte voor meerdere databases, vandaar dat je bij $dbdb die specifieke database kunt selecteren.
@Anouk
Bij host moet je waarschijnlijk gewoon localhost laten staan. Dat is voor de connectie naar je database. -> Dat is voor de server.
En bij database moet je de naam van de database waarnaar je wilt verbinden invullen.
Bij host moet je waarschijnlijk gewoon localhost laten staan. Dat is voor de connectie naar je database. -> Dat is voor de server.
En bij database moet je de naam van de database waarnaar je wilt verbinden invullen.
kan iemand van
$dbdb = "database";
misschien een in vul voorbeeld geven :$ ?
$dbdb = "database";
misschien een in vul voorbeeld geven :$ ?
Dan moet je de naam van de database weten. Ik heb bijvoorbeeld een database waarin ik alleen tests doe. Die heet bij mij dus ook test.
$dbdb = "test";
$dbdb = "test";
Ik heb een database die "anime" heet voor mijn website omdat mijn website over anime gaat.
dus ik vul dit in:
dus ik vul dit in:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door mebus vg
Oke :D