Cookie op volledig domein

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Shamrock Modelbouw

Shamrock Modelbouw

31/07/2014 11:11:02
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb de volgende mappen in mijn hoofdmap:

- Programma
- Klantnaam1
- Klantnaam2
- Klantnaam3
- KlantnaamX


In de map "KlantnaamX" staan een aantal bestanden (instellingen), die gebruik maken van het programma in de map "Programma".

Omdat ik in de map Programma een connectie nodig heb naar het bestand in de map "KlantnaamX" wil ik de klantnaam opslaan in een COOKIE (Alle klanten gebruiken namelijk hetzelfde programma)

Als ik nu rechtstreeks naar de url ga van het programma, dan zie ik dat de cookie juist gezet is (bestaat en heeft juiste waarde). Als ik nu precies dezelfde url via JQuery met een doRequest open, dan bestaat de cookie niet meer.

Ik heb de cookie op de volgende manier aangemaakt om hem op het volledige domein beschikbaar te maken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?PHP
header("Set-Cookie: userPath=../../".str_replace(".domein.com", "", $_SERVER['HTTP_HOST'])."; expires=Tue, 06-Jan-2999 23:39:49 GMT; path=/; domain=domein.com");

?>


Hoe kan dit? en hoe los ik dit op?
Bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 15:10:00
 
Ivo P

Ivo P

31/07/2014 13:31:05
Quote Anchor link
persoonlijk vind ik $_SESSION['userpath'] = 'klantA';

eenvoudiger
 
Shamrock Modelbouw

Shamrock Modelbouw

31/07/2014 21:19:37
Quote Anchor link
Ok bedankt,

gebruik standaard cookies en eigenlijk nooit sessies. Werkt dit gewoon op het hele domein?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/08/2014 08:48:09
Quote Anchor link
Shamrock Modelbouw op 31/07/2014 21:19:37:
Ok bedankt,

gebruik standaard cookies en eigenlijk nooit sessies. Werkt dit gewoon op het hele domein?



Dat hangt af van de instellingen dus dat zou je even moeten proberen.

anders kun je dit proberen even in je config.php of iets dergelijks te zetten zodat het voor iedere request wordt uitgevoerd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    ini_set('session.cookie_domain', '.jouwdomein.com' );
?>

Let op dat je je domeinnaam met een punt begint!

Met cookies kun je natuurlijk makkelijker bepalen hoe lang ze geldig zijn. een sessie is meestal rond de 15 - 30 minuten geldig, ook afhankelijk van instellingen
Gewijzigd op 01/08/2014 08:52:26 door Frank Nietbelangrijk
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.