Counter waarde werkt niet in formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Temp Laumen

Temp Laumen

25/11/2015 18:56:01
Quote Anchor link
Hallo,

ben bezig om een score formulier te maken. Namen van personen worden uit de database gehaald en in een array opgeslagen.
Nu krijg ik het werkend als ik $teller vervang door een numerieke waarde. Wordt deze waarde door het script gemaakt werkt het niet. Wat doe ik fout ??

Script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
      <form action="<?php echo $editFormAction; ?>" method="post" name="form1" id="form1">
          <tr>
                <td align="right"><strong>Jaar :</strong></td>
            <td><input type="text" name="jaar" value="<?php echo $_POST['jaar';?>" size="5" /></td>
            <td></td>
            </tr>
             <tr>
              <td width="35%"><strong>Naam</strong></td>
              <td width="16%" align="center"><strong>Indeling</strong></td>
              <td width="49%"><strong>Opmerking</strong></td>
            </tr>
            <?php for($teller = 1;$teller <= $tellermax; $teller++ ){ ?>
            <tr>
                <td><input type="text" name="naam[$teller]" value="<?php echo $naam[$teller]; ?>"  size="35" /></td>
                <td align="center"><input type="text" name="indeling[$teller]" value="" size="5" /></td>
                <td><input type="text" name="opmerking[$teller]" value="" size="40" /></td>
            </tr>
              <?php } ?>
              <tr>
              <td><input type="submit" value="Record invoegen" /></td>
              <td></td>
              <td></td>
            </tr>
            <input type="hidden" name="MM_insert" value="form1" />
            </form>

Om uit te proberen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<tr><?php $teller=1;?>
                <td><input type="text" name= "naam['$teller']" value="<?php echo $naam[$teller]; ?>" size="35" /></td>
                <td align="center"><input type="text" name="indeling[$teller]" value="<?php echo $_POST['indeling'][$teller]; ?>" size="5" /></td>
                <td><input type="text" name="opmerking['$teller']" value="<?php echo $teller; ?>" size="40" /></td>
            </tr>


Als ik deze wijzig in indeling[1] / opmerking[1] dan krijg ik de ingegeven waarde retour
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<tr><?php $teller=1;?>
                <td><input type="text" name= "naam['$teller']" value="<?php echo $naam[$teller]; ?>" size="35" /></td>
                <td align="center"><input type="text" name="indeling[1]" value="<?php echo $_POST['indeling'][$teller]; ?>" size="5" /></td>
                <td><input type="text" name="opmerking[1]" value="<?php echo $teller; ?>" size="40" /></td>
            </tr>


Ben een leek in array's wie kan mij verder helpen
Alvast bedankt

Toevoeging op 25/11/2015 19:19:49:

Na een dag klooien zelf opgelost. teller op 0 laten beginnen en indeling[] leeg laten. Blijkbaar hoogt deze automatisch op elke keer als de lus wordt doorlopen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php for($teller = 0;$teller <= 3; $teller++ ){ ?>
  <tr>
  <td><input type="text" name= "naam[]" value="<?php echo $naam[$teller]; ?>" size="35" /></td>
                <td align="center"><input type="text" name="indeling[]" value="<?php echo $_POST['indeling'][$teller]; ?>" size="5" /></td>
  <td><input type="text" name="opmerking[]" value="<?php echo $_POST['opmerking'][$teller]; ?> " size="40" /></td>

</tr>
            <?php  } ?>


- Ariën -:
Gelieve in het vervolg bij code de [code][/code]-tags gebruiken.
Hier kan je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 25/11/2015 22:50:20 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 05:23:28
 
- SanThe -

- SanThe -

25/11/2015 20:19:39
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php for($teller = 1;$teller <= $tellermax; $teller++ ){ ?>


Is er ook ergens een $tellermax?
 
Temp Laumen

Temp Laumen

25/11/2015 22:15:45
Quote Anchor link
Ja, die is er. Probleem was dat de waarde tussen de haakjes zelf wordt gemaakt.

Probleem is inmiddels opgelost
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.