Css in Php
Hallo allemaal
Dit is een stuk uit een php scipt (van een gastenboek!). Ik heb hier een vraag over.
Hoe kan ik css gebruiken bij naam 'naam' van het stuk dat je hieronder ziet, waar moet ik dat dan neerzetten. Ik wil namelijk dat 'naam' bold wordt! en misschien ook een andere kleur wordt:
// Als er wel reacties zijn geplaatst worden deze nu weergegeven
echo '<b>Naam:</b> '.htmlspecialchars(stripslashes($data['naam'])).'<br>';
echo '<b>Datum:</b> '.htmlspecialchars(stripslashes($data['datum'])).'<br>';
echo '<b>Bericht:</b><br>'.ubb($data['bericht']).'<br><br>';
Dit is een stuk uit een php scipt (van een gastenboek!). Ik heb hier een vraag over.
Hoe kan ik css gebruiken bij naam 'naam' van het stuk dat je hieronder ziet, waar moet ik dat dan neerzetten. Ik wil namelijk dat 'naam' bold wordt! en misschien ook een andere kleur wordt:
// Als er wel reacties zijn geplaatst worden deze nu weergegeven
echo '<b>Naam:</b> '.htmlspecialchars(stripslashes($data['naam'])).'<br>';
echo '<b>Datum:</b> '.htmlspecialchars(stripslashes($data['datum'])).'<br>';
echo '<b>Bericht:</b><br>'.ubb($data['bericht']).'<br><br>';
Gesponsorde koppelingen:
Gewoon een class meegeven en die in je CSS de goede eigenschappen geven.
Ja, maar waar moet ik dan de <span class="Style"> <span/> invoegen in de code?
Tussen ['naam'] of ergens anders? Ik kan namelijk wel de Style van 'Naam:' en 'Bericht:' veranderen maar niet ['naam'] die de persoon in zou vullen lukt me niet!
Tussen ['naam'] of ergens anders? Ik kan namelijk wel de Style van 'Naam:' en 'Bericht:' veranderen maar niet ['naam'] die de persoon in zou vullen lukt me niet!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joeri van Spijk
Of je heeft je b-tag die class.
Dat is dus van de tekst naam... Die kan in inderdaad wel veranderen. Dat lukt me nog wel, maar de naam die de persoon in zou vullen (Dat gaat via MySql) daar krijg ik de style niet van veranderd!
Een kwestie van even logisch kijken. Waar staat de HTML, en waar staat de PHP?
Dan kan je zelf wel de span erin passen en de span-sluittag.
Wat heb je al geprobeerd?
Dan kan je zelf wel de span erin passen en de span-sluittag.
Wat heb je al geprobeerd?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Aar -
Al bijna alles:
echo '<b>Naam:</b> '<span>.htmlspecialchars(stripslashes($data['naam'])).<span/>'<br>';
en
echo '<b>Naam:</b> '.htmlspecialchars(<span>stripslashes($data['naam']<span/>)).'<br>';
en
echo '<b>Naam:</b> '.htmlspecialchars(stripslashes($data[<span>'naam'<span/>])).'<br>';
en zo kan ik nog wel even doorgaan!
echo '<b>Naam:</b> '<span>.htmlspecialchars(stripslashes($data['naam'])).<span/>'<br>';
en
echo '<b>Naam:</b> '.htmlspecialchars(<span>stripslashes($data['naam']<span/>)).'<br>';
en
echo '<b>Naam:</b> '.htmlspecialchars(stripslashes($data[<span>'naam'<span/>])).'<br>';
en zo kan ik nog wel even doorgaan!
blijkbaar mis je basis-kennis van PHP?
Al gekeken waar de HTMLcodes staan?
...juist tussen single quotes:
Aan jouw de eer om de HTML dan ook daartussen te zetten.
En onthoud goed. Programmeren is gewoon pure logica.
Al gekeken waar de HTMLcodes staan?
...juist tussen single quotes:
Aan jouw de eer om de HTML dan ook daartussen te zetten.
En onthoud goed. Programmeren is gewoon pure logica.
Aar schreef op 15.09.2009 18:39:
Echter is het chinees als je het voor het eerst ziet en er geen aanleg voor hebt, vergeet dat niet Aar ;-)
Als ik het goed begrijp wil je de string $data['naam'] bold doen?
Volgende keer [.code] en [./code] tags erom heen (maar dan zonder de puntjes :P), is wat overzichtelijker
Volgende keer [.code] en [./code] tags erom heen (maar dan zonder de puntjes :P), is wat overzichtelijker
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<style type="text/css">
.color {
font-weight: bold;
}
</style>
<?php
echo "<b>Naam:</b><span class=\"color\"> . htmlspecialchars(stripslashes($data['naam'])) . "</span><br>";
?>
.color {
}
</style>
<?php
echo "<b>Naam:</b><span class=\"color\"> . htmlspecialchars(stripslashes($data['naam'])) . "</span><br>";
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk en Annie
Bedankt allemaal, maar het werkt nog steeds niet!! Ik heb alles precies gedaan zoals gezegd werd maar het lukt gewoon niet! Als ik het dan upload krijg ik een hele lege pagina!
Wat doe ik fout??
Wat doe ik fout??
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<style type="text/css">
.color {
}
</style>
<?php
echo "<b>Naam:</b><span class=\"color\">".htmlspecialchars(stripslashes($data['naam'])) . "</span><br>";
?>
.color {
}
</style>
<?php
echo "<b>Naam:</b><span class=\"color\">".htmlspecialchars(stripslashes($data['naam'])) . "</span><br>";
?>
werkt wel.
Als je een lege pagina ziet, dan is het vaak het probleem dat foutmeldingen onderdrukt worden.
Zet bovenaan neer:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Aar -
Ja bedankt!! Het lukt na een tijdje oefenen nu wel!
Het is gewoon een kwestie van weten!
Het is gewoon een kwestie van weten!
Haha ok. Wil je dat hier ook even posten? Niet voor mij natuurlijk xD
Maar allicht kan je hier meer mensen mee helpen :)
Maar allicht kan je hier meer mensen mee helpen :)