[cURL] Wat te doen na inloggen?
Ik heb nog een oude mailaccount op http://filminfo.zzn.com, met wat mailtjes die ik graag wilde opslaan op mijn eigen computer of wilde doorsturen naar mijn eigen mail bijvoorbeeld.
De mailserver van ZZN ondersteunt in ieder geval geen POP3, tenzij je een betaalde account neemt. De beheerder van Filminfo liet mij weten geen intenties te hebben een betaalde account te nemen.
Via de IMAP functies van PHP heb ik geprobeerd in te loggen op de mailserver, maar dat is mij tot op heden nog niet gelukt, mede door mijn gebrek aan kennis van het achterhalen wat voor type server (IMAP, NNTP of toch stiekem POP3) er draait en op welk adres.
Daarom heb ik mijn pijlen nu gericht op cURL. Het is me momenteel gelukt in te loggen en de inhoud van mijn mailbox te zien, alleen weet ik vanaf daar niet hoe ik verder moet. Ik dacht per mailtje de link openen via een andere cURL initiatie of header(), maar dat werkt op mijn manier niet. Iemand die verstand heeft van cURL en die weet hoe ik verder moet? Of iemand die verstand heeft van (mail-)servers en weet welk type server ZZN draait en hoe ik dat zou kunnen gebruiken om mail binnen te halen op mijn eigen pc?
Hieronder de code die ik momenteel gebruik om in te loggen en waarmee ik probeer een email uit te lezen:
De mailserver van ZZN ondersteunt in ieder geval geen POP3, tenzij je een betaalde account neemt. De beheerder van Filminfo liet mij weten geen intenties te hebben een betaalde account te nemen.
Via de IMAP functies van PHP heb ik geprobeerd in te loggen op de mailserver, maar dat is mij tot op heden nog niet gelukt, mede door mijn gebrek aan kennis van het achterhalen wat voor type server (IMAP, NNTP of toch stiekem POP3) er draait en op welk adres.
Daarom heb ik mijn pijlen nu gericht op cURL. Het is me momenteel gelukt in te loggen en de inhoud van mijn mailbox te zien, alleen weet ik vanaf daar niet hoe ik verder moet. Ik dacht per mailtje de link openen via een andere cURL initiatie of header(), maar dat werkt op mijn manier niet. Iemand die verstand heeft van cURL en die weet hoe ik verder moet? Of iemand die verstand heeft van (mail-)servers en weet welk type server ZZN draait en hoe ik dat zou kunnen gebruiken om mail binnen te halen op mijn eigen pc?
Hieronder de code die ik momenteel gebruik om in te loggen en waarmee ik probeer een email uit te lezen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
/**
* Eerst inloggen
*/
$ch = curl_init('http://filminfo.zzn.com/email/dutch/login/loginaction.asp');
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "company=filminfo&loginname=mijngebruikersnaam&loginpassword=mijnwachtwoord");
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, true); // laten staan, kennelijk belangrijk :)
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, false); // laten staan, ook belangrijk volgens mij :)
$primair = curl_exec($ch);
if($primair == true) {
/**
* Als er ingelogd is, een mailtje ophalen om te testen...
*/
$ch2 = curl_init("http://filminfo.zzn.com/email/dutch/noframes/view/t_view.asp");
curl_setopt($ch2, CURLOPT_POST, true);
curl_setopt($ch2, CURLOPT_POSTFIELDS, "MessageID=1210&FolderID=Inbox"); // MessageID is het mailtje
curl_setopt($ch2, CURLOPT_HEADER, true);
curl_setopt($ch2, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_exec($ch2);
if (curl_errno($ch2))
{
print curl_error($ch2);
} else {
curl_close($ch2);
}
}
curl_close($ch);
?>
/**
* Eerst inloggen
*/
$ch = curl_init('http://filminfo.zzn.com/email/dutch/login/loginaction.asp');
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "company=filminfo&loginname=mijngebruikersnaam&loginpassword=mijnwachtwoord");
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, true); // laten staan, kennelijk belangrijk :)
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, false); // laten staan, ook belangrijk volgens mij :)
$primair = curl_exec($ch);
if($primair == true) {
/**
* Als er ingelogd is, een mailtje ophalen om te testen...
*/
$ch2 = curl_init("http://filminfo.zzn.com/email/dutch/noframes/view/t_view.asp");
curl_setopt($ch2, CURLOPT_POST, true);
curl_setopt($ch2, CURLOPT_POSTFIELDS, "MessageID=1210&FolderID=Inbox"); // MessageID is het mailtje
curl_setopt($ch2, CURLOPT_HEADER, true);
curl_setopt($ch2, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_exec($ch2);
if (curl_errno($ch2))
{
print curl_error($ch2);
} else {
curl_close($ch2);
}
}
curl_close($ch);
?>
Gesponsorde koppelingen:
*subtiele 24-uurs schop*
Waarin is het geschreven ?
Ik zie dat er asp als extensie staat.
Als ik op de server van mijn werk inlog voor mijn mails zie ik ook asp maar infeite is het gewoon outlook 2003 die een output parst voor de browser.
Ik zie dat er asp als extensie staat.
Als ik op de server van mijn werk inlog voor mijn mails zie ik ook asp maar infeite is het gewoon outlook 2003 die een output parst voor de browser.
Ik denk dat het daadwerkelijk in ASP geschreven is door ZZN, alhoewel ik dat niet met zekerheid durf te zeggen. De functies van dat systeem zijn niet heel erg uitgebreid, dus het lijkt er niet op dat het Outlook-software is in een ander jasje.
Wat zou dat overigens uitmaken?Dat ze toch een POP3-server draaien? :/
Wat zou dat overigens uitmaken?
Edit:
Dat maakt natuurlijk uit voor het verdere ophalen van de mailtjes! Maar is dat dan erg van belang, het gaat er toch om hoe de cliƫnt het ziet, en niet hoe de server het opzet?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kasper Isgek