Versio

database structuur (wijzigings historie leden bijhouden?)

Overzicht Reageren

- Roland -

- Roland -

12/11/2011 12:17:21
Quote Anchor link
Ik heb voor mijn club de leden administratie in database ondergebracht en met beheerpagina's kan ik alles mooi (& makkelijk) bijhouden.
Nu willen we via website de leden hun eigen account gegevens laten bijwerken. (verhuizingen, wijziging email, wijziging trefwoorden etc.)

Maar ik wil ervoor zorgen dat het blijft kloppen (er moet bv ook contributie worden betaald, al kunnen ze daar zoiezo niet zelf bij)

Dus mn eerste ingeving was als ik nu altijd de laatste 3 gewijzigde records van elk lid bewaar dan kan ik zelf even terug kijken of het klopt (en evt. herstellen)
Of ... ik maak het zo dat ik wijzigingen eerst moet accorderen ...

Maar .... laatste 3? als iemand zit te rommelen en telkens op save klikt...?
en bewaar ik dan in 1 tabel dubbele/driedubbele records van elk lid?

Ook accorderen, roept problemen op ? Wat als men voordat de accordatie is geschied opnieuw een wijziging wil doorvoeren ? Bovendien natuurlijk zoiezo irritant dat als je wat veranderd en de oude gegevens blijven toch nog eerst staan.

Ik vermoed dat er hier meerdere mensen zijn die hier ook over hebben gedacht en al of niet na ervaring hier een bepaald idee over hebben of een bepaalde oplossing voor hebben gevonden !

Ik hoor graag wat meningen, suggestie hier over.
Gewijzigd op 12/11/2011 12:18:56 door - Roland -

PHP hulp

PHP hulp

24/05/2012 08:55:31
Gesponsorde koppelingen:
BHosted Hosting al vanaf € 1,- per maand

Controleer nu gratis jouw domeinnaam:

Obelix en Idefix

Obelix en Idefix

12/11/2011 15:25:21
Quote Anchor link
Hoe wil je het controleren dan? Wil je telkens gaan bellen/mailen nadat er een wijziging is geweest? Ik zou uit gaan van het goede in de mens en geen groot archief gaan bijhouden met x-records met wijzigingen.
Wat ik zelf heb gedaan is dat zodra iemand een wijziging invoert er een mail gaat naar de penningmeester. Daarin staan de oude en de nieuwe gegevens. Wat nodig is (adreswijziging) kan worden veranderd in het boekhoudpakket. Daarnaast draait er met enige regelmaat een backup van de database: op die manier kun je ook altijd nog terug naar oude gegevens.

Overzicht Reageren