datum veranderen
Hallo iedereen,
ik heb in mijn database de datum van een topic staan. Deze tijd word bepaald door de timestamp. Nu wil ik alleen de uren en minuten laten zien. Hoe kan ik de timestamp zo formateren dat alleen de uren en minuten overblijven?
Voorbeeld:
Huidige timestamp: 2009-01-08 13:45:58
Wat ik wil laten zien: 13:45
Weet iemand hoe dit moet?
ik heb in mijn database de datum van een topic staan. Deze tijd word bepaald door de timestamp. Nu wil ik alleen de uren en minuten laten zien. Hoe kan ik de timestamp zo formateren dat alleen de uren en minuten overblijven?
Voorbeeld:
Huidige timestamp: 2009-01-08 13:45:58
Wat ik wil laten zien: 13:45
Weet iemand hoe dit moet?
Gesponsorde koppelingen:
Ik heb het misschien niet goed uit gelegd maar de datum moet niet veranderen in de database maar in de php. de datum uit de database moet behouden blijven.
Dat gebeurt toch ook met de query van Rens?
Ja oke, maar is kan dit ook niet met de split code of zo?
Zie de oplossing van Rens, werkt perfect. Je haalt precies dat stukje op dat je nodig hebt.
Er staat nergens een UPDATE en dus verandert er nergens iets in de database. Geen idee waarom je dat denkt, beetje vaag.
Uiteraard kun je ook in PHP de boel gaan splitsen, zie de DateTime-classe in PHP.
Er staat nergens een UPDATE en dus verandert er nergens iets in de database. Geen idee waarom je dat denkt, beetje vaag.
Uiteraard kun je ook in PHP de boel gaan splitsen, zie de DateTime-classe in PHP.
pgFrank schreef op 08.01.2009 14:05:
ja ik oordeelde te snel.
Ik ga er mee aan de slag, bedank allemaal.