default properties?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/04/2014 19:46:49
Quote Anchor link
Hey guys,

Ik heb een class User met een getName functie en een setName functie. Wat moet volgens jullie de getName functie teruggeven op het moment dat setName nog niet is gebruikt om een naam op te geven?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
class User {

  private $name;

  public function getName() {
    return $this->name;
  }


  public function setName($name) {
    $this->name = $name;
  }
 
}

?>

De twee meest voor de hand liggende opties lijken mij dat de getName functie null returnt (zoals hierboven), of dat de getName functie een lege string returnt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
class User {

  private $name = '';

  public function getName() {
    return $this->name;
  }


  public function setName($name) {
    $this->name = $name;
  }
 
}

?>

Heeft een van beide opties de voorkeur (en zo ja waarom) of maakt het helemaal niks uit en is het een kwestie van persoonlijke smaak?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 10:50:35
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/04/2014 19:53:05
Quote Anchor link
Null vanwege de speciale betekenis: geen waarde.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/04/2014 19:57:26
Quote Anchor link
Oké. Zo doe ik het zelf ook. Ik had verwacht dat er misschien ook mensen zijn die juist alles initialiseren. Geef jij dan in je commentaar bij de getName functie aan dat deze óf een string teruggeeft, óf null?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/04/2014 20:10:11
Quote Anchor link
Aan het initialiseren van klassen kunnen we beter een nieuw topic besteden, want dat is soms bittere noodzaak en soms juist een hel ;-)

>> Geef jij dan in je commentaar bij de getName functie aan dat deze óf een string teruggeeft, óf null?

Strikt genomen moet je volgens PSR-4 dan inderdaad @return string|null en dergelijke gebruiken. Je wilt immers weten of er uitsluitend een string uitkomt (@return string) of eventueel ook een null (@return string|null). Bovendien kan je methode een null nog met '' retourneren als string.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/04/2014 20:14:28
Quote Anchor link
>> Bovendien kan je methode een null nog met '' retourneren als string.

Oké.. maar dit willen we dus niet toch? Als ie niet is geset, dan wordt het dus gewoon null. Right?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/04/2014 20:22:42
Quote Anchor link
Als we het, zoals eerder deze week, hebben over tussenvoegels/voorvoegsels in achternamen, is er misschien toch wel een verschil tussen:

• null voor: er is geen tussenvoegsel ingesteld en

• '' voor: deze achternaam heeft geen tussenvoegsels.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/04/2014 20:28:52
Quote Anchor link
Oké, maar als iemand geen tussenvoegsel ingeeft, zou je kunnen zeggen a) deze naam heeft geen tussenvoegsel of b) deze persoon heeft geen tussenvoegsel ingevuld. Dat weet je niet. Dus lijkt het me geen probleem om die op null te laten (even afgezien van wat je er in de database mee doet).

Maar de "regel" is dus dat wanneer een property geen default value heeft en de property niet geset is, er null wordt gereturned, als in "deze property is niet geset/onbekend"?
 
P-ter AA

P-ter AA

16/04/2014 11:36:48
Quote Anchor link
In andere programmeertalen wordt er altijd null teruggegeven als een variabel geen waarde heeft. Ik houd dit bij PHP ook altijd aan.

PHP wijkt hierin af van andere programmeertalen. In bijvoorbeeld C# of Java is het onmogelijk om een lege string terug te krijgen als een variabel geen waarde heeft. In zo'n programmeertaal krijg je een null pointer exception i.p.v. een lege string als je met een lege of niet bestaande variabel werkt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/04/2014 11:41:34
Quote Anchor link
Oké, thanks. Dus gewoon null aanhouden. En in het verlengde daarvan (ik had hier onlangs op het forum een vraag over) hoe sla jij lege waardes op in de database? Ook als null?
 
P-ter AA

P-ter AA

16/04/2014 11:49:13
Quote Anchor link
Dit hangt af van de soort data. Wanneer een veld/kolom verplicht is, geef ik deze een default waarde. De prijs van een product bijvoorbeeld geef ik het type DECIMAL(6,2) en een default value van 0,00.

Maar velden die niet verplicht zijn geef ik inderdaad altijd de waarde null. Ik vind dat zelf netter. Daar is de null waarde in MySQL immers voor bedoelt. Daarnaast gaan string functies in MySQL zoals CONCAT() volgens mij anders met null waardes om dan strings (VARCHAR of TEXT), maar dat weet ik niet zeker.

Overigens vind ik IS NULL netter staan in je query dan = "", maar dat is persoonlijk.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/04/2014 11:54:21
Quote Anchor link
Allright, thanks. Ik ben zelf ook gewend om met NULL te werken, maar er zijn ook mensen die overal per se een niet-null waarde in de database willen hebben staan.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

16/04/2014 13:53:26
Quote Anchor link
>> De prijs van een product bijvoorbeeld geef ik het type DECIMAL(6,2) en een default value van 0,00.

Dat is een goed voorbeeld van een lastige keuze: met 0.00 als standaardwaarde verlies je het onderscheid tussen producten waarvan de prijs nog niet bekend is en gratis producten. Om te voorkomen dat er per ongeluk producten cadeau worden gedaan, zou ik hier toch kiezen voor een nullable kolom en een DEFAULT NULL.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/04/2014 13:58:27
Quote Anchor link
Daar heb je een punt Ward. Kan me herinneren dat zoiets een paar jaar geleden eens is gebeurd. Het exacte hoe en wat herinner ik me niet meer. Maar het ging erom dat mensen iets voor 0 euro konden kopen, en dat gebeurde dan ook massaal. Daar sta je dan als ondernemer :-s Hahaha...
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

16/04/2014 14:18:55
Quote Anchor link
Maurice vB op 16/04/2014 11:49:13:
Overigens vind ik IS NULL netter staan in je query dan = "", maar dat is persoonlijk.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Execute:

> SELECT '' IS NULL AS waarofniet



+ --------------- +

| waarofniet      |

+ --------------- +

| 0               |

+ --------------- +

1 rows

Dan is er één of andere druiloor een formulier aan het verwerken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$this
->db->set('product_price', (float) $post->getFieldValue('price'));
?>
 
P-ter AA

P-ter AA

16/04/2014 15:33:51
Quote Anchor link
Ward van der Put op 16/04/2014 13:53:26:
>> De prijs van een product bijvoorbeeld geef ik het type DECIMAL(6,2) en een default value van 0,00.

Dat is een goed voorbeeld van een lastige keuze: met 0.00 als standaardwaarde verlies je het onderscheid tussen producten waarvan de prijs nog niet bekend is en gratis producten. Om te voorkomen dat er per ongeluk producten cadeau worden gedaan, zou ik hier toch kiezen voor een nullable kolom en een DEFAULT NULL.


Klopt, ik wilde even snel een voorbeeld geven, maar je hebt inderdaad een punt. Ook in dit geval kun je beter NULL gebruiken. Bedankt voor de aanvulling!

@Ger van Steenderen: Als je de set method zo maakt dat hij rekening houdt met lege waardes, kan dat toch prima? Als het framework er maar op gemaakt is.
Gewijzigd op 16/04/2014 15:34:50 door P-ter AA
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.