default properties?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functie omschrijving Jelling IT zoekt ervaren PHP developer! Voor een organisatie in de regio Rhenen zijn wij op zoek naar een ervaren PHP developer die gaat functioneren als een verlengstuk van de klant. Jij bent iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme aanvliegt. Je bent in staat om aan meerdere projecten te werken en werkt graag met de nieuwste technieken. In deze functie werk je veel samen met front-end developers en stel je alles in het werk om grote verschillen voor de klanten teweeg te brengen. Verder ben jij iemand die graag zichzelf uitdaagt en die altijd de beste wilt

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/04/2014 19:46:49
Quote Anchor link
Hey guys,

Ik heb een class User met een getName functie en een setName functie. Wat moet volgens jullie de getName functie teruggeven op het moment dat setName nog niet is gebruikt om een naam op te geven?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
class User {

  private $name;

  public function getName() {
    return $this->name;
  }


  public function setName($name) {
    $this->name = $name;
  }
 
}

?>

De twee meest voor de hand liggende opties lijken mij dat de getName functie null returnt (zoals hierboven), of dat de getName functie een lege string returnt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
class User {

  private $name = '';

  public function getName() {
    return $this->name;
  }


  public function setName($name) {
    $this->name = $name;
  }
 
}

?>

Heeft een van beide opties de voorkeur (en zo ja waarom) of maakt het helemaal niks uit en is het een kwestie van persoonlijke smaak?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 14:41:06
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/04/2014 19:53:05
Quote Anchor link
Null vanwege de speciale betekenis: geen waarde.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/04/2014 19:57:26
Quote Anchor link
Oké. Zo doe ik het zelf ook. Ik had verwacht dat er misschien ook mensen zijn die juist alles initialiseren. Geef jij dan in je commentaar bij de getName functie aan dat deze óf een string teruggeeft, óf null?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/04/2014 20:10:11
Quote Anchor link
Aan het initialiseren van klassen kunnen we beter een nieuw topic besteden, want dat is soms bittere noodzaak en soms juist een hel ;-)

>> Geef jij dan in je commentaar bij de getName functie aan dat deze óf een string teruggeeft, óf null?

Strikt genomen moet je volgens PSR-4 dan inderdaad @return string|null en dergelijke gebruiken. Je wilt immers weten of er uitsluitend een string uitkomt (@return string) of eventueel ook een null (@return string|null). Bovendien kan je methode een null nog met '' retourneren als string.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/04/2014 20:14:28
Quote Anchor link
>> Bovendien kan je methode een null nog met '' retourneren als string.

Oké.. maar dit willen we dus niet toch? Als ie niet is geset, dan wordt het dus gewoon null. Right?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/04/2014 20:22:42
Quote Anchor link
Als we het, zoals eerder deze week, hebben over tussenvoegels/voorvoegsels in achternamen, is er misschien toch wel een verschil tussen:

• null voor: er is geen tussenvoegsel ingesteld en

• '' voor: deze achternaam heeft geen tussenvoegsels.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/04/2014 20:28:52
Quote Anchor link
Oké, maar als iemand geen tussenvoegsel ingeeft, zou je kunnen zeggen a) deze naam heeft geen tussenvoegsel of b) deze persoon heeft geen tussenvoegsel ingevuld. Dat weet je niet. Dus lijkt het me geen probleem om die op null te laten (even afgezien van wat je er in de database mee doet).

Maar de "regel" is dus dat wanneer een property geen default value heeft en de property niet geset is, er null wordt gereturned, als in "deze property is niet geset/onbekend"?
 
P-ter AA

P-ter AA

16/04/2014 11:36:48
Quote Anchor link
In andere programmeertalen wordt er altijd null teruggegeven als een variabel geen waarde heeft. Ik houd dit bij PHP ook altijd aan.

PHP wijkt hierin af van andere programmeertalen. In bijvoorbeeld C# of Java is het onmogelijk om een lege string terug te krijgen als een variabel geen waarde heeft. In zo'n programmeertaal krijg je een null pointer exception i.p.v. een lege string als je met een lege of niet bestaande variabel werkt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/04/2014 11:41:34
Quote Anchor link
Oké, thanks. Dus gewoon null aanhouden. En in het verlengde daarvan (ik had hier onlangs op het forum een vraag over) hoe sla jij lege waardes op in de database? Ook als null?
 
P-ter AA

P-ter AA

16/04/2014 11:49:13
Quote Anchor link
Dit hangt af van de soort data. Wanneer een veld/kolom verplicht is, geef ik deze een default waarde. De prijs van een product bijvoorbeeld geef ik het type DECIMAL(6,2) en een default value van 0,00.

Maar velden die niet verplicht zijn geef ik inderdaad altijd de waarde null. Ik vind dat zelf netter. Daar is de null waarde in MySQL immers voor bedoelt. Daarnaast gaan string functies in MySQL zoals CONCAT() volgens mij anders met null waardes om dan strings (VARCHAR of TEXT), maar dat weet ik niet zeker.

Overigens vind ik IS NULL netter staan in je query dan = "", maar dat is persoonlijk.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/04/2014 11:54:21
Quote Anchor link
Allright, thanks. Ik ben zelf ook gewend om met NULL te werken, maar er zijn ook mensen die overal per se een niet-null waarde in de database willen hebben staan.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

16/04/2014 13:53:26
Quote Anchor link
>> De prijs van een product bijvoorbeeld geef ik het type DECIMAL(6,2) en een default value van 0,00.

Dat is een goed voorbeeld van een lastige keuze: met 0.00 als standaardwaarde verlies je het onderscheid tussen producten waarvan de prijs nog niet bekend is en gratis producten. Om te voorkomen dat er per ongeluk producten cadeau worden gedaan, zou ik hier toch kiezen voor een nullable kolom en een DEFAULT NULL.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/04/2014 13:58:27
Quote Anchor link
Daar heb je een punt Ward. Kan me herinneren dat zoiets een paar jaar geleden eens is gebeurd. Het exacte hoe en wat herinner ik me niet meer. Maar het ging erom dat mensen iets voor 0 euro konden kopen, en dat gebeurde dan ook massaal. Daar sta je dan als ondernemer :-s Hahaha...
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

16/04/2014 14:18:55
Quote Anchor link
Maurice vB op 16/04/2014 11:49:13:
Overigens vind ik IS NULL netter staan in je query dan = "", maar dat is persoonlijk.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Execute:

> SELECT '' IS NULL AS waarofniet



+ --------------- +

| waarofniet      |

+ --------------- +

| 0               |

+ --------------- +

1 rows

Dan is er één of andere druiloor een formulier aan het verwerken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$this
->db->set('product_price', (float) $post->getFieldValue('price'));
?>
 
P-ter AA

P-ter AA

16/04/2014 15:33:51
Quote Anchor link
Ward van der Put op 16/04/2014 13:53:26:
>> De prijs van een product bijvoorbeeld geef ik het type DECIMAL(6,2) en een default value van 0,00.

Dat is een goed voorbeeld van een lastige keuze: met 0.00 als standaardwaarde verlies je het onderscheid tussen producten waarvan de prijs nog niet bekend is en gratis producten. Om te voorkomen dat er per ongeluk producten cadeau worden gedaan, zou ik hier toch kiezen voor een nullable kolom en een DEFAULT NULL.


Klopt, ik wilde even snel een voorbeeld geven, maar je hebt inderdaad een punt. Ook in dit geval kun je beter NULL gebruiken. Bedankt voor de aanvulling!

@Ger van Steenderen: Als je de set method zo maakt dat hij rekening houdt met lege waardes, kan dat toch prima? Als het framework er maar op gemaakt is.
Gewijzigd op 16/04/2014 15:34:50 door P-ter AA
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.