[discussie] fouten afvangen vs. performance

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/01/2013 19:36:28
Quote Anchor link
Juist nu Wouter J dacht dat ik het snelheidsmonster had weggestopt, komt het toch ineens weer opduiken ;)

Ik maak dus een framework voor mezelf. Ik ben de enige die aan dit framework zal werken.

Nu vraag ik me af... vaak zie je in grote frameworks dat ze voordat er een include wordt uitgevoerd eerst wordt gekeken of het bestand wel bestaat. Ik vraag me af of ik dit ook moet doen. Ik weet namelijk dat het bestand bestaat, anders zou ik het niet includen. Per pagina-aanroep doe je stiekem behoorlijk wat includes. Als ik die controles niet inbouw scheelt dit in de performance.

Nu zullen er een heleboel mensen gaan zeggen... ja maar die paar milliseconden, waar maak je je druk om. In principe terecht, maar stel dat er in 1 pagina-aanroep 20 includes plaatsvinden, dan heb ik toch 20x een controle bespaard. En stel dat je in plaats van 1 website 100 websites zou hebben en veel bezoekers dus veel aanroepen, dan lijkt zo'n besparing me toch de moeite waard. Aangezien ik zelf de enige ben die aan het framework werkt, ben ik zelf ook de enige die een bestand zou kunnen verwijderen. En als dat gebeurt dan zie ik ook meteen dat het misgaat. Het risico om de controles niet uit te voeren lijkt me dus vrij verwaarloosbaar.

Precies dezelfde vraag heb ik ook over het ophalven van properties (array keys) uit een class. Stel ik wil een configuratiesetting ophalen. $title = $config->get('title'); Moet ik dan eerst controleren of die key wel bestaat? Of zal ik die controle overslaan. Als ik iets aanroep wat niet bestaat verschijnt er namelijk toch een php errormelding, zodat ik zie dat ik iets heb aangeroepen dat niet bestaat.

Ja zullen jullie nu denken, je geeft zelf al je eigen antwoord. Nou, niet helemaal. Als iemand hier hele goede steekhoudende argumenten aandraagt waarom ik wél zou moeten controleren of een file bestaat en waarom ik wél eerst zou moeten controleren of een key bestaat, dan sta ik daar zeker voor open. Maar op dit moment zie ik die argumenten niet dus ik ben benieuwd naar jullie mening.

Dus, wat vind jij? Ben jij het met me eens dat controleren eigenlijk niet nodig is, of ben je het daar juist niet mee eens? Ik hoop zowel reacties van voor- als tegenstanders te krijgen zodat ik een goede afweging kan maken.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 09:29:37
 
Wouter J

Wouter J

13/01/2013 19:58:25
Quote Anchor link
Mij mag je aanwijzen welk framework eerst kijk of een bestand wel bestaat, ik ben ze niet tegen gekomen.

En de rest: Gewoon eerst kijken of iets bestaat, zo kun je veel beter fouten afhandelen en is het debuggen van code in alle environments 10x makkelijker.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/01/2013 21:45:39
Quote Anchor link
Wouter J op 13/01/2013 19:58:25:
Mij mag je aanwijzen welk framework eerst kijk of een bestand wel bestaat, ik ben ze niet tegen gekomen.

Meende dat dit toch vrij standaard is... ook bijv. controleren of een bepaalde action in een controller bestaat voordat deze wordt aangeroepen.

Wouter J op 13/01/2013 19:58:25:
En de rest: Gewoon eerst kijken of iets bestaat, zo kun je veel beter fouten afhandelen en is het debuggen van code in alle environments 10x makkelijker.

Fouten krijg ik dus meteen te zien via php foutmelding...

Nog meer meningen?
 
Wouter J

Wouter J

13/01/2013 21:53:42
Quote Anchor link
Quote:
Fouten krijg ik dus meteen te zien via php foutmelding...

Ja, maar als je een klasse in een klasse in een klasse hebt dan zie je de foutmelding van het gebruik van die functie, niet van de functie waar het echt fout gaat.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/01/2013 23:25:23
Quote Anchor link
Ja, nou dat vind ik dan inderdaad een goed argument. Ben benieuwd of er nog meer van dit soort argumenten zijn.
 
Stefan WM

Stefan WM

14/01/2013 09:20:39
Quote Anchor link
Dat mocht het fout gaan je een mooiere melding richting de klant kan doen ipv een php error.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/01/2013 11:38:18
Quote Anchor link
Klopt Stefan. Echter, op de live omgevging zal ik sowieso geen php foutmeldingen geven.

Maar de vraag is dus eigenlijk... meot je iets wat eigenlijk altijd goed gaat, toch afvangen? Het argument van Wouter dat je dan precies kunt zien waar de fout optreedt daar kan ik inkomen, maar weegt dat op tegen het performance voordeel?

Kijk op het moment dat ik zelf aan het programmeren ben, dan zet ik de php foutmeldingen aan, dus ik zie het meteen als er iets fout gaat. Als het eenmaal werkt, komt er niemand meer aan de code, dus kan er ook niks mis gaan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.