Dubbel ID

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan R

Jan R

28/07/2014 12:10:11
Quote Anchor link
Hoi,

Ik krijg een fout in de m3c validatie. niet moeilijk op te lossen maar toch een vraag er over.
Ik heb 2 forms(verschillend ID) met daarin 2 input met hetzelfde ID, simpelweg ID.
Ik dacht dat dit mocht. Nu de vraag. Is W3c verkeerd of ben ik verkeerd?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                    
  <form name="form1" method="post" action="setladder.php">
    <input type="hidden" value="5"  id="id" name="id">
    <input type="submit" value="Kies">
    &nbsp;&nbsp;&nbsp;toernooi (partijen: 42)
  </form>

  <form name="form2" method="post" action="setladder.php">
    <input type="hidden" value="12"  id="id" name="id">
    <input type="submit" value="Kies">
    &nbsp;&nbsp;&nbsp;toernooi 2(partijen: 0)
  </form>


Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 02:30:46
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

28/07/2014 12:16:52
Quote Anchor link
Een id moet uniek zijn op het niveau van het gehele document (lees: de complete webpagina).
 
Erwin H

Erwin H

28/07/2014 12:41:59
Quote Anchor link
En ter aanvulling op Ward, waarschijnlijk ben je in de war met het name attribuut. Dat moet per form uniek zijn. Rede is eigenlijk simpel (voor beide): een element kan je op id selecteren en daar tellen alle elementen mee. Dus per document kan je een elemen op zijn unieke id aanspreken en dus kan je nooit twee elementen met hetzelfde id hebben binnen een pagina.
Het name attribuut heeft een rol zodra je het form submit naar de server. De name attributen worden dan namelijk omgezet naar de keys voor de GET of POST array op de server. Omdat je maar 1 form per request kunt submitten mogen er binnen het form niet twee form elementen zijn met dezelfde name. Maar in een ander form mag je dat name wel weer gebruiken.
 
Jan R

Jan R

28/07/2014 13:38:16
Quote Anchor link
Bedankt. Mijn fout dus :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.