Ik wil graag uit een (mysql) database gegevens halen en in een tabel op de webpagina plaatsen (dit lukt wel). Maar ik wil in die tabel alle data direct aan kunnen passen of een regel (record) kunnen verwijderen. Ook wil ik een mogelijkheid voor het toevoegen van een extra regel (record) bv dmv een knop.
Ik wil dus een maandoverzicht "formulier" maken waarin je kunt invullen wanneer iemand aanwezig is geweest en bijvoorbeeld dat na het openen van de pagina je een tabel ziet waarin de naam, plaats en datum uit de database geplaatst wordt. Dit tenminste als er al data is ingevoerd anders kun je dus een record toevoegen met een knop.
Kan iemand mij in de goede richting wijzen hoe ik dit aan moet pakken.
Ik heb inmiddels iets op http://www.jtable.org gevonden van wat ik wil hebben maar ik heb geen idee hoe ik dit moet gebruiken. Als iemand dit mij kan uitleggen in begrijpelijke taal of een andere oplossing heeft, graag.
Dat heb ik gezien, maar zelf dan kom ik er niet 1-2-3 uit. Ik ga het zeker proberen maar alle hulp of andere oplossingen zijn welkom. Dus als je nog een ander optie hebt, graag.
Er wordt gesproken over "Creating the list action" en JSON ik weet niet waar ik dat stukje moet plaatsen. Als het over JSON Ajax of Asp gaat ben ik een enorme noob. Php en Html gaat wel. Voor mij is het het makkelijkst als ik een eenvoudige werkende pagina heb waarmee ik kan "spelen".
ASP nemen ze als voorbeeld, als je geen ASP hebt, kan je die paragraaf gewoon negeren.
Je moet gewoon met PHP zorgen dat je iets in onderstaand JSON-formaat (geserialiseerd) output op de URL die je aanroept in:
En je ziet een array, die je in je ontwikkelomgeving kan gebruiken, om je JSON samen te stellen. Met json_encode() kan je string en array's weer naar JSON omzetten.
Ik wil me graag verdiepen in o.a. JSON alleen is dat niet eenvoudig, voor mij althans. Dus als je een paar leuke (en eenvoudige) tuts weet, graag. Maar ik zou ook graag deze tabel werkend krijgen. Dit is gelijk nuttig en leuk om te doen.