Een assoc-array...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marco Meulstee

Marco Meulstee

26/11/2014 19:10:07
Quote Anchor link
Goededag,
Ik zit al een paar uur me eigen suf te piekeren (lees zoeken) om het volgende,
ik heb een array waar het volgende in voor komt:
["element"]=>
array(2) {
[0]=>
array(2) {
["color"]=>
string(1) "0"
["element_id"]=>
string(7) "6009407"
}
[1]=>
array(2) {
["color"]=>
string(1) "0"
["element_id"]=>
string(7) "6108532"
}
}
Nu gaat het mij eigenlijk alleen om de "color" en "element_id" , met een foreach loop kan ik inderdaad bovenstaand uitlezen en de waardes eruit halen, maar:
["element"]=>
array(2) {
["color"]=>
string(3) "148"
["element_id"]=>
string(7) "6002757"
}
Ik heb ook er van deze tussen zitten en hier zit ook mijn probleem, mijn foreach loop loopt hier in de soep,
bestaat er uberhaupt een mogelijkheid om dit soort array's uit te lezen met een en de zelfde foreach loop?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 22:09:01
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/11/2014 19:21:01
Quote Anchor link
Inderdaad niet erg handig gedaan. Laat die laatste dan ook in een array [0]=> zitten dan zijn ze allemaal gelijkwaardig. Maar het is niet onoverkomelijk. bij het eerste voorbeeld is de buitenste array nummeriek en die begint altijd met de key [0]. Bij het laatste voorbeeld is de buitenste array een associatieve array.

dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if(isset($element[0]))
    // nummerieke array
else
    // associatieve array
?>
 
Marco Meulstee

Marco Meulstee

26/11/2014 19:26:58
Quote Anchor link
Dank u wel voor de snelle response ... en inderdaad die oplossing had ik niet gehad/geprobeerd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.