een formulier verwerken in Joomla!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

J opla

j opla

26/03/2015 11:40:48
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een klein beetje ervaring met php en sinds kort ben ik met Joomla begonnen. Nu had ik een mooi script gemaakt voor een contactformulier en dat zou ik graag in Joomla willen gebruiken. Met een bepaalde module is het me gelukt om het php-sript in een artikel te zetten en dat wordt ook netjes getoond, maar het wordt niet (juist) verwerkt. Kan het eigenloijk wel wat ik wil of moet ik van die voorontwikkelde applicaties gebruiken?

Dank voor een reactie,

Jop
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 18:36:11
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

26/03/2015 13:27:44
Quote Anchor link
Quote:
Met een bepaalde module is het me gelukt om het php-sript in een artikel te zetten en dat wordt ook netjes getoond, maar het wordt niet (juist) verwerkt.

Dit lijkt mij niet de juiste plaats voor een contactformulier?

Ik heb al tijden niet meer met / in Joomla gewerkt, maar wat je zou kunnen proberen is het volgende: download een van de 505394857359083590836 contactformulier-componenten en gebruik deze als voorbeeld / pas deze aan om je eigen contactform te maken.

Of google eens op "Joomla X.Y.Z contact form howto" met X.Y.Z. jouw Joomla versie.
 
J opla

j opla

26/03/2015 14:03:39
Quote Anchor link
Als ik zou weten hoe je de componenten aan moet passen dan zou ik het standaardformulier van Joomla ook wel kunnen omschrijven denk ik. Ik snap alleen nog niet wat waar zit. Dat is waarschijnlijk ook het geval als ik een standaard component installeer.

Dus als iemand daar tips voor heeft, dan zijn ze van harte welkom.

Aan de andere kant, ik heb wat gratis pakketten bekeken om een contactformulier te maken, maar de pakketten die ik tot nu toe heb bekeken sturen ook allerlei informatie naar de ontwikkelaar. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Als iemand een goed gratis pakket weet dat dat niet doet, dan houd ik me ook aanbevolen.
Gewijzigd op 26/03/2015 20:31:42 door j opla
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.