Eigen mail server

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stefan H

stefan H

25/11/2015 18:39:11
Quote Anchor link
Beste,

Heeft er iemand ervaring met een eigen mailserver en hoe je dit het beste kan doen op bijvoorbeeld een NAS(qnap) ?

Ben al een tijdje bezig geweest met de XMAIL app maar zijn slechte beschrijvingen van en kom hier niet uit.

Iemand tips ?
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 03:21:54
 
Aad B

Aad B

25/11/2015 22:44:47
Quote Anchor link
Op je ADSL/CABLE? Geen idee op een qnap NAS maar ik heb een Linux server (CentOS) met Sendmail actief. Is geen probleem. Er is nogal wat te configureren en wellicht moet je zorgen voor wat whitelisting zodat je niet in spamboxen komt. Ook heb ik sSMTP sendmail actief op een Raspberry Pi. Alles via Ziggo Cable 120Mbit
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

25/11/2015 23:38:08
Quote Anchor link
Op je ziggo? Hier blokkeert Ziggo de outbound 25 port volledig, inbound weet ik niet, ik ga er vanuit van wel. En dat is nog maar 1 overweging. Een andere is het onvoorspelbare gedrag qua behoud van IP adressen. Mijn vorige IP heb ik een aantal jaren gehad, nu heb ik sinds 2 maanden een nieuw IP. Dit is uiteraard wel op te lossen met een dienst als dyndns, maar leuk is anders.

Voor het overige: het zou beter zijn als je sendmail, exim of postfix kunt gebruiken. Dan kun je in ieder geval verzenden/ontvangen. Dovecot of Courier zijn fatsoenlijke IMAP/POP3 implementaties.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.