Eigen persoonlijke git-platform installeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/05/2023 12:37:13
Quote Anchor link
Ik gebruik regelmatig GitHub voor diverse projecten, maar voor mijn eigen persoonlijke projecten ben ik van plan om deze in een eigen git-platform onder brengen. Vorig jaar had ik al de plannen om dit in de cloud te doen, maar liever heb ik dit toch in eigen beheer op mijn eigen server.

Zijn er nog meer mensen die een eigen git-server hebben opgestart? En zo ja, welke gebruiken jullie?
Ik heb al zitten kijken naar de downloadversie van Gitlab, maar dit ziet er behoorlijk log en groot uit. Ik heb het nog niet werkend gekregen. Maar zijn er ook wat compactere pakketten voor een webinterface om repositories aan te maken en te beheren?

Een git-server opstarten is voor velen geen probleem, maar via een websiterface inzicht in je projecten, en (remote) deployment zou wel super handig zijn.

iemand die goede adviezen heeft?

PHP hulp

PHP hulp

11/10/2024 11:53:25

05/05/2023 15:51:51
Quote Anchor link
Da's geinig, ik ben daar ook naar op zoek.

Een git server starten was voor mij niet moeilijk, ik hoefde het pakket maar te installeren op m'n (Synology) NAS.
Het schijnt dat je dat ook eenvoudig kan doen op TrueNAS:
https://www.truenas.com/community/threads/create-git-server-in-iocage-jail-in-a-few-easy-steps.81625

Maar een webinterface daar ben ik ook naar op zoek, om samenwerking te vergemakkelijken.
Er komen wel wat resultaten rollen uit een internetzoekmachien, zoals deze open source initiatieven:
- GitWeb (C/Perl): https://git-scm.com/book/en/v2/Git-on-the-Server-GitWeb
- PHP-Git (PHP): https://github.com/josegonzalez/php-git
- Gitea (Go): https://gitea.io/nl-nl (ook gebruikt door Codeberg.org)
- Kallithea (Python): https://kallithea-scm.org
- Gerrit (Java): https://www.gerritcodereview.com (gebruikt door Google voor ontwikkeling van Android)

Ik heb er nog niet één geprobeerd, maar dat ga ik een dezer dagen wel doen.
En ik ben natuurlijk ook benieuwd naar ervaring van anderen.

Van het lijstje spreken Gitweb en Gitea mij het meest aan, en zal ik vanwege de mooiere GUI en vele opties eerst Gitea proberen te installeren op Debian Linux:
https://computingforgeeks.com/install-gitea-git-service-on-debian
Er is ook een PHP API voor Gitea: https://github.com/avency/Gitea
En het wordt gesponsord door NLNet Foundation en de Europese Commissie.

Eventueel daarna Gitweb:
https://www.inmotionhosting.com/support/website/git/gitweb-on-nginx
Gewijzigd op 05/05/2023 16:11:06 door

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/05/2023 10:51:41
Quote Anchor link
Ik denk erover na om binnenkort toch GitLab te installeren. Ik vermoed dat de testserver te 'vervuild' was, en dat ik dit op een vers geïnstalleerde VPS moet installeren.

Ook zit er een Git interface in DirectAdmin, maar daarvoor moet je een speciale licentie aanschaffen.
Gewijzigd op 25/05/2023 21:07:27 door - Ariën -

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/02/2024 11:49:42
Quote Anchor link
Ooit moet het tijd worden, en sinds kort heb ik een nieuwe vps-server. Ik ben nu bekend met Docker (heerlijk spul) en ik zit erover te denken om Gitea daarop als container te installeren. Het voordeel is dat deze in golang is geschreven, en dus efficiënt is gebouwd i.t.t. het logge GitLab.

Zijn er meer mensen die een self-hosted GIT-server hebben?

19/02/2024 11:32:21
Quote Anchor link
Ik ben er nog niet aan toegekomen, maar ik hou de optie van Gitea open.
Wanneer je vorderingen maakt, laat het weten :)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2024 23:04:56
Quote Anchor link
Het heeft even geduurd vanwege andere prioriteiten. Maar ik heb momenteel Gitea (lees het als git-tea) via docker geïnstalleerd, en het werkt. De installatie was niet heel complex, en ik heb gekozen voor een losse mariadb als container.

Voor nu heb ik een mooie workspace die ik komende dagen eens grondig uit ga testen. Het ziet er wel gaaf uit, en best vertrouwd als je regelmatig al met Github speelt. Ook voor PHPStorm is er een aparte add-on voor.

10/08/2024 08:40:49
Quote Anchor link
Goed om te lezen dat het is gelukt met Gitea.
Ik ben er nog niet mee verder gegaan omdat het voor mijn software nog niet nodig was om het te publiceren.
Zodra dat wel zo is ga ik Gitea ook proberen, maar dat hangt ook af van wat mijn klanten willen.

Met meerdere ontwikkelaars is het goed werkbaar zonder publieke toegang via Gitea; 'gewoon' je eigen Git server met VSCodium, die heeft ook Git integratie via een GUI.
Gitea lijkt mij vooral interessant als je developers van buiten je bedrijf toestaat om mee te helpen ontwikkelen.
Misschien moet ik dat een keer gaan proberen.
Gewijzigd op 10/08/2024 08:45:42 door

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.