encoding

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »
R dc

r dc

15/01/2018 21:33:39
Quote Anchor link
Ik krijg via een api een tekst binnen die volgens mij foutief gecodeerd is.
VB het unicode karakter 'thumbs up' wordt: Ø=ÜM
en België ! wordt: ¡B¡e¡l¡g¡i¡ë¡ ¡!
Iemand enig idee hoe ik hiervan terug UTF-8 codering kan maken. Heb al allerlei combinatie geprobeerd met iconv in php, maar lukt me niet...
alvast hartelijk dank voor de hulp.

PHP hulp

PHP hulp

25/04/2025 08:59:28

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/01/2018 21:38:29
Quote Anchor link
Welke encoding wordt in de HTTP-headers van de API-response genoemd?

R dc

r dc

15/01/2018 21:43:08
Quote Anchor link
zou utf-8 moeten zijn
als ik Ø=ÜM google kom ik hierop uit: http://boards.straightdope.com/sdmb/showthread.php?t=782750

en daar zeggen ze: It is a UTF-8 version of an emoticon coding. If you write it out in hexadecimal is D83D DC4D, which is the thumbs up character. https://apps.timwhitlock.info/unicode/inspect?s=%F0%9F%91%8D

Het zou dus om een UTF-8 encoding gaan van ????
Maar dat lijkt me raar, want ???? in UTF-8 geeft gewoon ????

edit: hier in het forum gaat er dus duidelijk ook iets mis met unicode karakters. :-)
Gewijzigd op 15/01/2018 21:46:08 door r dc

Nick Vledder

Nick Vledder

15/01/2018 22:22:08
Quote Anchor link
De opmerking over encoding op dit forum is mij ook opgevallen. Bij de advertenties valt het ook op.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/01/2018 22:32:16
Quote Anchor link
Klopt, dat moet inderdaad verholpen worden.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/01/2018 22:37:46
Quote Anchor link
Mja, dat heb ik al heel lang geleden gemeld :p.

@r dc zorg dat je zelf de data ook presenteert/opslaat als UTF-8, oftewel, zorg dat je een meta tag en/of PHP-header gebruikt, maar ook dat je een character encoding instelt als je je data wegschrijft naar je database.

EDIT: en als je database tabellen latin1 zijn, dan worden speciale karakters gedowngrade naar ???? omdat latin1 deze karakters niet kent. Mogelijk moet je ook utf8mb4 gebruiken om alle multibyte karakters te laten passen in je database, utf8 (de encoding in MySQL) bestrijkt niet dezelfde set als UTF-8.
Gewijzigd op 15/01/2018 22:43:46 door Thomas van den Heuvel

R dc

r dc

16/01/2018 11:34:33
Quote Anchor link
@Thomas Dit is geen database probleem. De foute encoding is extern en buiten bereik. Ik kan deze niet aanpassen. Ik wil ze op mijn platform wel ongedaan maken.

Heel concreet heb ik dus een string in php die volgende letters bevat: Ø=ÜM
En hiervan wil ik het unicode karakter 'thumbsup' maken (in UTF-8: F0 9F 91 8D)

Hoe doe ik dit?

Ivo P

Ivo P

16/01/2018 12:45:34
Quote Anchor link
Kun je iets met deze functies?

http://php.net/manual/en/ref.iconv.php

R dc

r dc

16/01/2018 16:47:53
Quote Anchor link
@ivo p: zie eerste post "Heb al allerlei combinatie geprobeerd met iconv in php, maar lukt me niet..."

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/01/2018 17:17:14
Quote Anchor link
R dc op 16/01/2018 11:34:33:
@Thomas Dit is geen database probleem. De foute encoding is extern en buiten bereik. Ik kan deze niet aanpassen. Ik wil ze op mijn platform wel ongedaan maken.

Dit lijkt mij iets wat mogelijk aan die kant opgelost moet worden. Ik zie ook niet hoe je van jouw input naar een thumbs-up emoji zou moeten gaan. Mogelijk is er iets lost in translation in welk geval je simpelweg niet van A naar B kunt komen...

... aan de andere kant: misschien ligt dit ook niet aan de API zelf maar aan een station ervoor? Misschien wordt er al corrupte data gevoerd aan de API? Ik bedoel, is de bron van de data die voor problemen zorgt elke keer dezelfde? Of zijn er meerdere bronnen die via die API werken en levert dat allemaal corrupte data op? In het laatste geval is het misschien waarschijnlijker dat de API roet in het eten gooit, maar anders? Mogelijk valt er niets op te lossen omdat het probleem niet in de API zelf zit?

Kun je dit mogelijk zelf testen? Je geeft ook bar weinig informatie over de API, wat het voor ons redelijk onmogelijk maakt om ons een voorstelling te maken van hoe dat ding werkt. Zijn er misschien andere gebruikers/API-afnemers die dezelfde problemen hebben? Heeft dat ding een FAQ/support forum et cetera.

R dc

r dc

16/01/2018 17:37:53
Quote Anchor link
het is zeker mogelijk, de juiste bytes zijn er, er is geen info verloren gegaan.

als ik Ø=ÜM omzet naar utf-16 code units krijg ik: 00D8 003D 00DC 004D
de Ø=ÜM code points in hex geven: D8 3D DC 4D

het thumbsup karakter omzetten naar utf-16 code units: D83D DC4D

Het is dus perfect mogelijk om op byte niveau de omzetting te doen. Maar ik geraak er niet in php, omdat ik de syntax onvoldoende beheers.

Michael -

Michael -

16/01/2018 18:15:04
Quote Anchor link
Waarom kom je niet met meer informatie over de API? Wat is het voor API, is een officiële API met documentatie, heb je een link naar de API?

R dc

r dc

16/01/2018 21:51:00
Quote Anchor link
neen, geen gekende API.
Na wat verder onderzoek is het blijkbaar de manier waarop de urlencoding / decoding werkt.
De API stuurt unicode text door als volgt:
Hallo [thumbsup] test -> %00H%00a%00l%00l%00o%00+%D8%3D%DCM%00+%00t%00e%00s%00t%00
en php maakt daar volgende UTF-8 tekst van: H a l l o Ø=ÜM t e s t

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/01/2018 23:02:23
Quote Anchor link
Probeer het volgende eens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
header('Content-Type: text/html; charset=UTF-8'); // force UTF-8
$test = mb_convert_encoding('<text uit API>', 'UTF-8', 'UTF-16'); // from UTF-16 to UTF-8
echo $test; // waffles
?>

R dc

r dc

17/01/2018 00:11:42
Quote Anchor link
ik heb het gevonden: iconv('utf-16be', 'utf-8', rawurldecode($getvariable))

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.