Enquete
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en vrij nieuw met PHP. Ik heb in het verleden hier veel mee gedaan, maar alles is wat verwaterd en daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
Ik wil namelijk een enquete maken, maar dat niet op internet (dus lokaal)
Het idee is dat een aantal mensen naar mij toe komen en op het moment dat ze weggaan op meerdere laptops een enquete kunnen invullen.
De enquete zal bestaan uit een 10 tot 20 tal vragen waarvan sommige mulipelgok en sommige open.
De gegevens moeten of lokaal of op 1 v d laptops opgeslagen worden zodat ik dit later kan printen en bestuderen.
Goed de reden dat ik dit topic open is omdat ik geen idee heb waar te beginnen. Een formulier maken met PHP en bijbehorende layout zal mij nog wel lukken, maar een koppeling naar een database o.i.d. dat is voor mij een groter probleem, ik hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen
Alvast bedankt
Ik ben nieuw op dit forum en vrij nieuw met PHP. Ik heb in het verleden hier veel mee gedaan, maar alles is wat verwaterd en daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
Ik wil namelijk een enquete maken, maar dat niet op internet (dus lokaal)
Het idee is dat een aantal mensen naar mij toe komen en op het moment dat ze weggaan op meerdere laptops een enquete kunnen invullen.
De enquete zal bestaan uit een 10 tot 20 tal vragen waarvan sommige mulipelgok en sommige open.
De gegevens moeten of lokaal of op 1 v d laptops opgeslagen worden zodat ik dit later kan printen en bestuderen.
Goed de reden dat ik dit topic open is omdat ik geen idee heb waar te beginnen. Een formulier maken met PHP en bijbehorende layout zal mij nog wel lukken, maar een koppeling naar een database o.i.d. dat is voor mij een groter probleem, ik hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen
Alvast bedankt
Gesponsorde koppelingen:
Je moet niet in internet termen denken maar in netwerk termen.
Je hebt twee mogelijkheden:
1. je installeert een webserver (apache, xamp ofzo) op één van de laptops of een andere pc. Daarop installeer je ook mysqlserver. Deze geef je een vast ip adres!.
In de host file zet je een verwijzing (bv 192.168.0.80 jouwlocalsite.lcl)
2. je zet alles op een remote host (e.g. host provider) en handelt daar allea op af
Je hebt twee mogelijkheden:
1. je installeert een webserver (apache, xamp ofzo) op één van de laptops of een andere pc. Daarop installeer je ook mysqlserver. Deze geef je een vast ip adres!.
In de host file zet je een verwijzing (bv 192.168.0.80 jouwlocalsite.lcl)
2. je zet alles op een remote host (e.g. host provider) en handelt daar allea op af
Zitten die laptops wel in een netwerk?
@ ger. Bedankt voor de tip. Ik denk dat ik daar wel wat mee kan. Nu moet ik nog een formulier maken. Iemand daar tips voor?
@ santhe. Dat zou geen probleem moeten zijn. Router er tussen en klaar.
@ santhe. Dat zou geen probleem moeten zijn. Router er tussen en klaar.
Niemand? Is toch geen lastige vraag.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
<form>
Vraag 1: <input type="text" name="antw" />
<!-- enz. enz. -->
</form>
Vraag 1: <input type="text" name="antw" />
<!-- enz. enz. -->
</form>
Topic kan gesloten worden, het is inmiddels gelukt.
Voor degene die dit ook wil proberen raad ik het wel aan een stevige server neer te zetten.
Ik had namelijk mijn laptop gebruikt (Core 2 Duo, Intel) die het allemaal niet meer aan kon...
Voor degene die dit ook wil proberen raad ik het wel aan een stevige server neer te zetten.
Ik had namelijk mijn laptop gebruikt (Core 2 Duo, Intel) die het allemaal niet meer aan kon...
S Gritt op 07/02/2012 14:00:19:
Vreemd, misschien iets foutgegaan? Een simpele enquete met wat multipe choice en open vragen die draai je nog op een oude 386 en dus kan een moderne laptop dat er makkelijk bijdraaien.Voor degene die dit ook wil proberen raad ik het wel aan een stevige server neer te zetten. Ik had namelijk mijn laptop gebruikt (Core 2 Duo, Intel) die het allemaal niet meer aan kon...