eregi vervangen etc.
Beste,
Het is al zo vaak naar voren gekomen. Vervangen van eregi, ereg en ereg_replace.
Ik heb ff gezocht maar ben niet bepaald de beste met regex.
Daarom de vraag even bij de kenner(A)
eregi( "^[A-Z]", $this->LINES[$i] )
Wat moet hier nou staan? preg_replace("^[A-Z]", $this->LINES[$i] ), alleen dan krijg ik melding dat ik ^ mis, maar ik zou niet weten waarvoor die ^ zijn. Wel weet ik dat eregi case insensitive is, en ereg niet.
Hoe moet ik dan ereg( "^'", $val ) doen?
En voor ereg_replace( "[ ]", "", $key ); moet ik preg_replace gebruiken?
Ja deze klasse komt van phpclasses.org, maar kan beter ff om verduideling vragen hier(A)
Bedankt!
Het is al zo vaak naar voren gekomen. Vervangen van eregi, ereg en ereg_replace.
Ik heb ff gezocht maar ben niet bepaald de beste met regex.
Daarom de vraag even bij de kenner(A)
eregi( "^[A-Z]", $this->LINES[$i] )
Wat moet hier nou staan? preg_replace("^[A-Z]", $this->LINES[$i] ), alleen dan krijg ik melding dat ik ^ mis, maar ik zou niet weten waarvoor die ^ zijn. Wel weet ik dat eregi case insensitive is, en ereg niet.
Hoe moet ik dan ereg( "^'", $val ) doen?
En voor ereg_replace( "[ ]", "", $key ); moet ik preg_replace gebruiken?
Ja deze klasse komt van phpclasses.org, maar kan beter ff om verduideling vragen hier(A)
Bedankt!
Gesponsorde koppelingen:
de pattern's die de preg_*-serie gebruikt verschillen licht van de ereg*-serie
Je moet met een willekeurig teken (identifier oid) beginnen en daar ook mee afsluiten, eventueel gevolgd door zogenaamde modifiers.
De opbouw is dus schematisch als volgt:
[identifier, voor begin pattern][pattern][zelfde identifier, nu als afsluiting][evt modifiers]
dit werkt dus wel preg_replace('~^[A-Z]~', $this->LINES[$i]);
preg_replace is hoofdletter gevoelig, wil je dit niet (zoals ereg) dan kan je de modifier i toevoegen: je krijgt dan het volgende:
'~^[A-Z]~i'
zie: http://www.regular-expressions.info/tutorialcnt.html
Je moet met een willekeurig teken (identifier oid) beginnen en daar ook mee afsluiten, eventueel gevolgd door zogenaamde modifiers.
De opbouw is dus schematisch als volgt:
[identifier, voor begin pattern][pattern][zelfde identifier, nu als afsluiting][evt modifiers]
dit werkt dus wel preg_replace('~^[A-Z]~', $this->LINES[$i]);
preg_replace is hoofdletter gevoelig, wil je dit niet (zoals ereg) dan kan je de modifier i toevoegen: je krijgt dan het volgende:
'~^[A-Z]~i'
zie: http://www.regular-expressions.info/tutorialcnt.html