error na het laden php-script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

VanillaRose doyourbest

VanillaRose doyourbest

27/05/2015 11:15:18
Quote Anchor link
Hallo, Ik heb een website die gehost is in Hostforlife.eu. Het werkte prima. Maar vanaf de laatste 1 week duurt het meer dan 30 seconden om te laden en uiteindelijk een foutmelding zoals 500 Internal Server Error wordt weergegeven. Als ik in het binnenste fout beschrijving toont:

'HTTP Error 500.0 - Internal Server Error C:\php53\php-cgi.exe - The FastCGI process exceeded configured activity timeout'

Ik heb geen .htaccess bestand of ik geen URL herschrijven methoden gebruikt. En deze problemen komt alleen als ik laden php script. Ik heb Hostforlife.eu klantenservice gecontacteerd en zij heeft het probleem opgelost. Maar onlangs het toont opnieuw. Is er enige actie die ik moet doen van mijn kant? Gelieve te helpen me om dit probleem op te lossen. Heel erg bedankt.
Gewijzigd op 27/05/2015 11:16:10 door VanillaRose doyourbest
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 12:38:28
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/05/2015 11:25:32
Quote Anchor link
Blijkbaar wacht het script op een timeout na 30 secondes.
 

27/05/2015 13:24:31
Quote Anchor link
Of de server doet er langer over dan die 30 seconden om het script af te handelen. Je kunt:
- het script debuggen om de bottleneck te vinden en op te lossen
- de performance van de server monitoren en kijken wanneer het fout gaat
- de hostingpartij vragen HOE ze het hebben 'opgelost'
- de executietijd van het script verlengen met de set_time_limit() -functie
http://php.net/manual/en/function.set-time-limit.php
 
Aad B

Aad B

27/05/2015 19:14:13
Quote Anchor link
VanillaRose doyourbest op 27/05/2015 11:15:18:
'HTTP Error 500.0 - Internal Server Error C:\php53\php-cgi.exe - The FastCGI process exceeded configured activity timeout'
Dit is helaas een onjuiste foutmelding van Windows bakken waarop deprecated PHP wordt gedraaid. Het zou maar zo kunnen zijn dat je hoster de PHP versie heeft ge-upgrade terwijl jouw code daarmee dus verouderd is/wordt. Je hoster kan de oude php versie meestal wel weer "aan" zetten (klikkerdeklik vinkje in Windows) waarna jij je code kan verbeteren. Je hoster kan ook aangeven welke php code deprecated is. Er zit een functie in die upgrade tooling die dat kan analyseren. Ondanks dat ik windows verafschuw moet ik zeggen dat dat wel aardige functies zijn.
Gewijzigd op 27/05/2015 19:16:48 door Aad B
 
VanillaRose doyourbest

VanillaRose doyourbest

01/06/2015 10:19:41
Quote Anchor link
Hallo, bedankt voor uw informatie.
Daarnaast hebben Hostforlife.eu al mijn probleem opgelost. Zoals wat aadB eerder hebben gezegd, Hostforlife vertelde me om haar php snelle cgi timeout te verhogen. Er is geen probleem met hun server, mijn website loopt soepel in hun server en ik nooit downtime ontmoet. Mijn probleem is nu duidelijk :)
 
Ivo P

Ivo P

01/06/2015 13:26:48
Quote Anchor link
als jouw script na 30 seconden met een foutmelding komt, dan kún je dat mogelijk oplossen met een verlenging van de timeout, maar vraag je dan wel af hoe lang het dan moet worden.

Want 30 seconden is lang.
Doe je iets bijzonders op die pagina?

Als het een backend script is dat alle prijzen van een uitgebreide webshop bijwerkt, dan kun je zeggen, dat dat lang kan duren en de admin daarop inlichten.
Maar een gewone gebruiker die de jouw adres op wil zoeken, is na 10 seconden wel afgehaakt hoor.

Wordt er eventueel nog contact gelegd met een andere server?
Als je bijvoorbeeld een file weg wil schrijven naar een externe ftp-server en die geeft niet thuis dan kun je ook na een timeout met een foutmelding komen te zitten.

btw: HostForlife gebruikt zo te zien php 5.3 en dat is als sinds geruime tijd End of Life:
http://php.net/archive/2014.php#id2014-08-14-1
 
VanillaRose doyourbest

VanillaRose doyourbest

03/06/2015 10:26:30
Quote Anchor link
Ivo P op 01/06/2015 13:26:48:
als jouw script na 30 seconden met een foutmelding komt, dan kún je dat mogelijk oplossen met een verlenging van de timeout, maar vraag je dan wel af hoe lang het dan moet worden.

Want 30 seconden is lang.
Doe je iets bijzonders op die pagina?

Als het een backend script is dat alle prijzen van een uitgebreide webshop bijwerkt, dan kun je zeggen, dat dat lang kan duren en de admin daarop inlichten.
Maar een gewone gebruiker die de jouw adres op wil zoeken, is na 10 seconden wel afgehaakt hoor.

Wordt er eventueel nog contact gelegd met een andere server?
Als je bijvoorbeeld een file weg wil schrijven naar een externe ftp-server en die geeft niet thuis dan kun je ook na een timeout met een foutmelding komen te zitten.

btw: HostForlife gebruikt zo te zien php 5.3 en dat is als sinds geruime tijd End of Life:
http://php.net/archive/2014.php#id2014-08-14-1



Bedankt voor het geven me een goede oplossing. Maar, is mijn probleem nu opgelost. :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.