extract?
Is extract() een snellere methode om variabelen te gebruiken die worden opgehaald met mysql_fetch_array?
Gesponsorde koppelingen:
Waarom zou je extract() willen gebruiken als je de variabelen ook gewoon via de array notatie aan kunt duiden: $row['kolomnaam'].
Op die manier weet je tenminste waar de variabele vandaan komt, als je extract() gebruikt weet je dat niet meer...
Op die manier weet je tenminste waar de variabele vandaan komt, als je extract() gebruikt weet je dat niet meer...
Weet ik niet, heb het net in een boek gelezen. Daarom vroeg ik het ook gewoon of het sneller was, maar ik denk dat ze het dan bedoelen kwa typwerk? Dan blijf ik wel op het gewoonlijke $row[etc.
Die kun je daarvoor gebruiken, maar ga dan wel met mysql_fetch_assoc() aan de slag. Extract kun je voor iedere array gebruiken, het is niet specifiek voor resultsets die je fetcht.
Pas er wel mee op: Je moet wel hééél erg zeker weten dat je niet per ongeluk een reeds bestaande variabele van een andere waarde voorziet. Even een query aanpassen zit er niet in, voor je het weet verknal je jouw script!
Geen aanrader dus, het geeft je te weinig controle over je scripts en de raarste bugs kunnen opduiken.
Pas er wel mee op: Je moet wel hééél erg zeker weten dat je niet per ongeluk een reeds bestaande variabele van een andere waarde voorziet. Even een query aanpassen zit er niet in, voor je het weet verknal je jouw script!
Geen aanrader dus, het geeft je te weinig controle over je scripts en de raarste bugs kunnen opduiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
Ok, bedankt voor de tip.