Facebook deel en win

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy B

Roy B

27/06/2014 10:02:31
Quote Anchor link
Ik wil een website maken waar mensen de uitslag van een westrijd kunnen voorspellen en daarmee prijzen kunnen winnen. Men moet een formulier invullen met zijn/haar contactgegevens en de voorspelde uitslag. Vervolgens moeten de gegevens naar mij worden verzonden en de uitslag worden gepost op Facebook. Iemand een idee hoe dit te doen?
Gewijzigd op 27/06/2014 10:03:31 door Roy B
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 04:20:46
 
Pipo Clown

Pipo Clown

27/06/2014 11:04:38
Quote Anchor link
Mijn advies ?

Ga jezelf eerst even verdiepen in de wet op de kansspelen.

Aan de hand daarvan kun je vervolgens bepalen of je voor jouw kansspel verplicht bent om eerst een vergunning aan te vragen.

Zou zonde zijn wanneer je hier heel veel tijd in steekt en het blijkt dan dan je een dure vergunning aan moet vrgen die vervolgens misschien ook nog wel afgewezen wordt.
 
Stefan WM

Stefan WM

27/06/2014 12:06:26
Quote Anchor link
Advies 2

Als je je vraag zo stelt.. kun je beter een programmeur in dienstnemen of het in ieder geval uitbesteden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/06/2014 12:19:03
Quote Anchor link
Misschien wil diegene het zelf wel maken, en is diegene benieuwd naar de stappen. Ik weet niet tot hoever de ervaring van Roy reikt, maar het zou wel een leuke opgave kunnen zijn.

Infeite is het insturen van een voorspelling niet echt rocket-sience. De data hoeft feitelijk alleen maar op te worden geslagen. Als de uitslag bekend is kan je heel simpel met een SELECT waarop je zoekt naar partij 1 en partij 2 en eventueel het ID van de wedstrijd, en het userID-veld van de deelnemers en je hebt de winnaars.

iets op Facebook posten is ook niet geheel lastig als je werkt met de bestaande Facebook SDK:
https://developers.facebook.com/docs/reference/php/4.0.0

Je kan hiermee ook berichten op een profiel achterlaten, bijv. met de tekst dat iemand gestemd heeft. Ook een single-login zou vrij makkelijk kunnen als je de manuals even goed doorleest.
Gewijzigd op 27/06/2014 12:20:26 door - Ariën -
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

27/06/2014 12:39:50
Quote Anchor link
De tip om de regels voor kansspelen eerst eens door te nemen, lijkt me verstandig, want juist gokken via internet is expliciet verboden.

De Kansspelautoriteit heeft daarnaast een nuttige webpagina speciaal voor voetbalpools rondom het WK.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.