Fade effect...
Hallo!
Ik wil graag dat een groen balkje met Gelukt boven aan de pagina weergeven wanneer een actie gelukt is. Nou is het zo dat dat balkje ook weer op moet donderen na 2 seconden.
Krijg dat voor elkaar, alleen, het gaat zo knetter hard. Ik wil eigenlijk dat hij wegfade zeg maar.
Ik heb nu dit:
Ik wil graag dat een groen balkje met Gelukt boven aan de pagina weergeven wanneer een actie gelukt is. Nou is het zo dat dat balkje ook weer op moet donderen na 2 seconden.
Krijg dat voor elkaar, alleen, het gaat zo knetter hard. Ik wil eigenlijk dat hij wegfade zeg maar.
Ik heb nu dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<script type="text/javascript">
setInterval(disap, 2000);
function disap()
{
var een = document.getElementById('een');
if(een.style.display == 'block')
{
een.style.display = 'none'
}
}
</script>
<div id="een" style="display: block; background: #32A905; height: 40px; text-align:center; line-height: 40px; color: white; font-size:medium;">
Gelukt!
</div>
setInterval(disap, 2000);
function disap()
{
if(een.style.display == 'block')
{
een.style.display = 'none'
}
}
</script>
<div id="een" style="display: block; background: #32A905; height: 40px; text-align:center; line-height: 40px; color: white; font-size:medium;">
Gelukt!
</div>
Gesponsorde koppelingen:
2 seconden is wel erg kort. Het zal jou in eerste instantie wel opvallen, omdat je het weet, maar andere mensen niet. Ik zou een minimaal van 4 seconden aan houden. Er zijn namelijk ook veel mensen die niet snel kunnen lezen:
- ouderen
- kinderen
- dyslecten (1 op de 3 mensen is in Nederland dyslectisch, echter weet niet iedereen die dyslectisch is, dat hij of zij dat heeft)
Maar goed na deze opmerking(en):
misschien heb je hier wat aan:
jquery
- ouderen
- kinderen
- dyslecten (1 op de 3 mensen is in Nederland dyslectisch, echter weet niet iedereen die dyslectisch is, dat hij of zij dat heeft)
Maar goed na deze opmerking(en):
misschien heb je hier wat aan:
jquery
Het beste kun je gewoon in een loopje 10x de opacity met 0,1 verminderen.
Dan vaagt hij weg.
Dan vaagt hij weg.
Het allerbeste is gewoon eens kijken naar de jQuery fade functies ;)
En nog beter is dit (fade-effect) niet doen met JS, maar met CSS transitions! De opacity van 1 naar 0 veranderen doe je uiteraard wel met JS.
Ok, heb nu dit:
Nu wil ik dat hij pas na 2 seconden begint met faden. Hoe doe ik dat?
setInterval(disap, 100);
function disap()
{
een.style.opacity = een.style.opacity - 0.1
}
</script>
Nu wil ik dat hij pas na 2 seconden begint met faden. Hoe doe ik dat?
setInterval(disap, 100);
function disap()
{
een.style.opacity = een.style.opacity - 0.1
}
</script>
Ik zou zeker geen lib gebruiken voor zoiets, jQuery kan vast wel handig zijn maar als je maar 1 functionaliteit gaat gebruiken, maak hem dan zelf dan weet je ook beter wat er onder water gebeurd.
Kijk naar css3 transitions, en voor IE-support css3pie
Kijk naar css3 transitions, en voor IE-support css3pie