Files uploaden zonder formulier.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »
Ama saril

ama saril

21/07/2013 21:52:26
Quote Anchor link
Hallo mensen van PHPhulp,

Ik wil graag elke nacht een bepaalde directory uploaden naar de server (het liefst recursief). Nu wil ik dit bereiken door een script te maken en dit te laten starten m.b.v. een cronjob.

Het leek mij redelijk eenvoudig met ftp_put te doen en heb het voorbeeld van php.net gebruikt als basis:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
//Deze functie upload een bestand
    private function uploadBestand()
    {

echo $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'];
$local_file = 'c:/somefile.txt';
        $remote_file = 'somefile.txt';
        // set up basic connection
        $ftp_server = "**.*.*.***";

$conn = ftp_connect($ftp_server) or die("Could not connect");
        ftp_login($conn,"****","******");

print_r(ftp_nlist($conn,"."));
        ftp_chdir($conn,"/domains/***.nl/public_html/w/tmp/ftp/");        
        print_r(ftp_nlist($conn,"."));        

if(ftp_put($conn, $remote_file, $local_file, FTP_ASCII)) {
        echo "successfully uploaded $local_file\n";
        }
else {
        echo "There was a problem while uploading $local_file\n";
        }

// close the connection
        ftp_close($conn);
    }

?>

Nu krijg ik de volgende melding als ik dit uitvoer:
Warning: ftp_put(c:/somefile.txt) [function.ftp-put]: failed to open stream: No such file or directory in /home/****/domains/****.nl/public_html/w/tmp/ftp/uploadClass.php on line 61

//(Ik had het changedir commando ertussen gezet om te testen of de ftp connectie wel goed was)
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik weet niet of deze foutmelding betekent dat er lokaal iets niet goed is of dat er iets fout gaat met het schrijven naar de ftp?

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?
Thx!
Gewijzigd op 21/07/2013 21:56:48 door Ama saril

PHP hulp

PHP hulp

26/01/2025 06:23:46

Obelix Idefix

Obelix Idefix

21/07/2013 21:57:01
Quote Anchor link
De foutmelding lijkt me op zich duidelijk: op regel 61 gaat het fout. Het bestand c:/somefile.txt bestaat niet/is niet te vinden.

Erwin H

Erwin H

21/07/2013 22:04:37
Quote Anchor link
Ik heb het idee dat hier een heleboel dingen door elkaar lopen die niet met elkaar te rijmen zijn.

1) Cronjobs heb je niet op een windows machine. Gezien de bestandsnaam is dat wel een windows machine ('c:/somefile.txt')
2) upload class lijkt in dezelfde directory te staan als waar het bestand naartoe moet
- php file: /home/****/domains/****.nl/public_html/w/tmp/ftp/uploadClass.php
- upload naar: /domains/***.nl/public_html/w/tmp/ftp/
3) als je dit vanaf de server probeert te starten dan kan je natuurlijk niet bij een bestand op je lokale machine komen.

Nu kan ik het helemaal fout hebben natuurlijk, maar als ik er zo naar kijk is dit een kansloze missie.
Gewijzigd op 21/07/2013 22:04:57 door Erwin H

Ama saril

ama saril

21/07/2013 22:07:47
Quote Anchor link
Erwin H op 21/07/2013 22:04:37:
Ik heb het idee dat hier een heleboel dingen door elkaar lopen die niet met elkaar te rijmen zijn.

1) Cronjobs heb je niet op een windows machine. Gezien de bestandsnaam is dat wel een windows machine ('c:/somefile.txt')
2) upload class lijkt in dezelfde directory te staan als waar het bestand naartoe moet
- php file: /home/****/domains/****.nl/public_html/w/tmp/ftp/uploadClass.php
- upload naar: /domains/***.nl/public_html/w/tmp/ftp/
3) als je dit vanaf de server probeert te starten dan kan je natuurlijk niet bij een bestand op je lokale machine komen.

Nu kan ik het helemaal fout hebben natuurlijk, maar als ik er zo naar kijk is dit een kansloze missie.

Het zal punt 3 wel zijn dat ik niet bij mijn lokale files kan komen. Ik dacht omdat een file upload formulier wel gewoon lokale bestanden kan selecteren ik dit ook gewoon met een script zou moeten kunnen aanroepen maar blijkbaar mag dat niet.

Zijn er methodes waardoor ik dus wel een volledige lokale directory naar de server kan uploaden?

Erwin H

Erwin H

21/07/2013 22:15:12
Quote Anchor link
Hoe denk jij in godsnaam dat je server bij een bestand op een willekeurig welke lokale pc kan? Als dat zou kunnen zou geen bestand meer veilig zijn.

Wat ik al zei: kansloze missie.

Als je iets wilt uploaden zal dat geinitieerd moeten worden vanaf de machine waarvandaan je wilt uploaden, niet vanaf de machine waar naartoe geupload moet worden.
Gewijzigd op 21/07/2013 22:15:42 door Erwin H

Kris Peeters

Kris Peeters

22/07/2013 09:20:42
Quote Anchor link
Ama saril op 21/07/2013 22:07:47:
...een script zou moeten kunnen aanroepen maar blijkbaar mag dat niet.

Zijn er methodes waardoor ik dus wel een volledige lokale directory naar de server kan uploaden?

Webbrowsers hebben die functionaliteit moeten uitschakelen, omwille van veiligheidsredenen die vrij evident zijn.

Mocht je zelf een webbrowser schrijven (Visual studio; C# programma schrijven met een webbrowser component ...), zou dat browsen in de lokale bestanden wel kunnen, maar dat zal de bedoeling niet zijn.

Wat het dichtst in de buurt komt, is dat de gebruiker bestanden kan drag/droppen. Ook meerdere bestanden tegelijk (select all => drop de foto's in een div ...)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.