Firefox herkennen
Hallo mensen,
Mijn site doet weer eens raar in IE <-> Firefox door het normenverschil, en daarom heb ik de volgende vraag:
Is het mogelijk om met behulp van CSS of Javascript (Liever geen PHP, maar als het niet via de andere mogelijkheden gaat, kan dit ook) te herkennen welke browser een bepaald persoon gebruikt.
Bij voorbaat dank!
Mijn site doet weer eens raar in IE <-> Firefox door het normenverschil, en daarom heb ik de volgende vraag:
Is het mogelijk om met behulp van CSS of Javascript (Liever geen PHP, maar als het niet via de andere mogelijkheden gaat, kan dit ook) te herkennen welke browser een bepaald persoon gebruikt.
Bij voorbaat dank!
Gesponsorde koppelingen:
Jep, dat kan. Met conditional comments in CSS: linkje
Maar is dit ook mogelijk voor Firefox, want daar gaat het eigenlijk meer over?
Of is het mogelijk een else statement te maken?
Of is het mogelijk een else statement te maken?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tim
Dan zit je al snel vast aan javascript: ook een linkje
Op dit moment heb ik het volgende (in CSS):
Hiermee zou dus in alle browsers, behalve IE de logo-div 37 px naar rechts staan. Toch gaat er iets fout, want de div staat in IE ook 37 px naar rechts. Weet iemand waarom dit zo is?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#logo {
position: relative;
right: 37px;
width: 700px;
<!--[if IE]>
left: 37px;
<![endif]-->
}
position: relative;
right: 37px;
width: 700px;
<!--[if IE]>
left: 37px;
<![endif]-->
}
Hiermee zou dus in alle browsers, behalve IE de logo-div 37 px naar rechts staan. Toch gaat er iets fout, want de div staat in IE ook 37 px naar rechts. Weet iemand waarom dit zo is?
Zoals je ook kunt lezen op het linkje dat ik gaf, kun je dit niet gebruiken binnen je CSS code. Je zult het dus in je HTML moeten verwerken en bijvoorbeeld op deze manier voor IE een andere stylesheet includen...
oke, ty