foto in array

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Emre bisey

emre bisey

27/04/2011 14:42:59
Quote Anchor link
ik weet nie of ik hier goed zit , zo niet dan wijst er zeker wel iemand mij er opaan:P
ik heb een map waarin foto's geupload worden en weer verwijderd worden
en ik wil graag een previeuw op de site met daarop de geuploade foto's in het klein
ik denk dat ik moet beginnen met de foto's in een array te zetten.
maar verder weet ik het ook niet hoe ik het moet aanpakken
daarmee bedoel ik dus de foto's laten zien in het klein dus niet een slideshow ofzo
ze moeten er allemaal op komen te staan.
kan iemand mij helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 13:27:16
 
- Mark -

- Mark -

27/04/2011 14:50:46
Quote Anchor link
zie glob() voor het ophalen van de foto's.
 
Emre bisey

emre bisey

20/06/2011 17:56:15
Quote Anchor link
ik wordt er niet echt wijzer van ???
daarnaast ik haal de foto's uit een database met een regel.
ik wil deze foto's in een array plaatsen maar kom er niet echt uit
 
- Mark -

- Mark -

20/06/2011 18:39:10
Quote Anchor link
Waar loop je dan op vast? Je hebt toch niet alle afbeeldingen van de map in de database geplaatst of wel?
 
Emre bisey

emre bisey

21/06/2011 09:32:35
Quote Anchor link
wel :P
maar het is eigenlijk voor een slideshow ik stop alle afbeeldingen in een database en haal ze daarna op met php en stop ze in de slideshow
nu is mijn probleem de slideshow vult een slide met 1 foto ongeacht de grootte ik wil graag dat de foto's aanvullen in 1 slide, daarom wil ik de foto's in een array stoppen en daarna zeggen van welke foto's bij elkaar passen in een slide (breedte) en zo een slide kunnen vormen.
de slide gedeelte is al klaar behalve de array gedeelte ik krijg de foto's maar niet in een array
Gewijzigd op 21/06/2011 09:33:38 door emre bisey
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/06/2011 09:34:23
Quote Anchor link
Hoe staan je foto's in de database? Of bedoel je de bestandsnamen en e.v.t. de paden?
 
Emre bisey

emre bisey

21/06/2011 09:44:51
Quote Anchor link
de foto's worden in een map opgeslagen en de id in de database daarna haal ik de id op en kijk in de map welke id hetzelfde is die moet die laten zien , maar ik heb het opgelost met de foto's in een array te stoppen maar nu is het dus
als ik 4 foto's heb krijgen ze alle 4

$fotoarray[0].
$fotoarray[0].
$fotoarray[0].
$fotoarray[0].

:P hoe moet ik dit oplossen


Toevoeging op 21/06/2011 10:04:01:

ok die heb ik ook opgelost
bedankt voor de snelle reactie
 
Milo S

Milo S

21/06/2011 12:15:37
Quote Anchor link
Het is misschien handig om voor andere ook je oplossing te posten, zo hebben andere er ook nog wat aan!
 
Emre bisey

emre bisey

21/06/2011 14:25:34
Quote Anchor link
oh sorry:P
het was dus dat ik mijn array aanmaakte in een forloop waarbij die zovaak de array aanmaakte als wat er in de database zat
dus als er 4 foto's in de map fotos zaten werden er 4 arrays aangemaakt.

nu maak ik de array aan buiten de for loop en roep hem op in de for loop en laat ze weer tevoorschijn komen buiten de for loop , dus dan maakt die maar 1 array aan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.